Forum Discussion

MaritterHaak's avatar
5 years ago

Sims loopt vast

Ik speel sinds een paar weken Sims 4 op mijn nieuwe Mac air. Ik heb gister voor het eerst een pack gekocht. Ik heb toen ooo wat nieuwe Sims gemaakt. Toen ik klaar was klikte ik op spel afsluiten+opslaan. Het laden duurde wat langer, nou dacht ik dat dat kwam omdat ik een nieuw pak had er er veel was om op te slaan. Ik ben nu een dag verder en hij is al minimaal 12 uur aan eht opslaan. Het lukt me niet om de Sims af te sluiten. Ik heb de helpdesk proberen te beleven maar die nemen niet op. Weet iemand wat ik moet doen. Ik weet het echt niet meer en ik heb m’n computer echt weer gewoon nodig.

4 Replies

• Dat is is lang 12 uren, @MaritterHaak. Zo lang hoef je niet te wachten, je zal De Sims 4 handmatig moeten afsluiten. Dit kan betekenen dat je alle niet opgeslagen spelvoortgang verloren gaat.

Mogelijk is er iets misgegaan met de installatie van de uitbreiding.
    Verwijder alle aangepaste inhoud, mocht je die soms gebruikten.
    Doe de basisstappen.
    Is De Sims 4 bijgewerkt?

Tevens dien je overige en onnodige openstaande software helemaal af te sluiten, mogelijk kunnen die de goeder werking van De Sims 4 en de Origin cliënt verhinderen.
    Met name beveiligingssoftware kan onbedoeld een boosdoener zijn.

Controleer of je platform voldoet aan de gevraagde systeemeisen van van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
    Uitbreidingen en aanvullingen hebben weer andere systeemeisen, waaraan je platform dient te voldoen om deze te kunnen gebruiken.

Is platform helemaal bijgewerkt?: https://support.apple.com/nl-nl/HT201541

Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
  • Controleer of jouw computer dan wel voldoet aan de gestelde systeemeisen, @LKDETD.
    Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken dient jouw computer zowel te voldoen aan hun gestelde systeemeisen, als de aanbevolen systeemeisen van het basisspel.

Begin bij de basisstappen.
    Verwijder alle aangepaste inhoud. Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt.
    Met een nieuwe of standaard Sim / huishouden gaan testen of het probleem is verholpen.

Overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten. Deze zullen de goede werkingen van beiden verstoren / verhinderen.
    Start De Sims 4 via de Origin cliënt.
    De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware tijdelijk uitzetten, een bekabelde internetverbinding gebruiken en de Origin cliënt als een Administrator starten.

Nagaan dat de stuurprogramma's van jouw computer bijgewerkt zijn en Windows is bijgewerkt.

Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen en De Sims 4 starten via de Origin cliënt.
    Mocht De Sims 4 weer starten, de laagste grafische spelopties gebruiken. Laptopmodus uitproberen.
    De "Origin in-game" en "FPS-teller" uitzetten.
    Spellen start je met de betere videokaart, die vaak door NVidia geleverd wordt. Basis en ingebouwde "videokaarten" zijn ongeschikt hiervoor.
    Alle andere, overige en onnodige apparaten uitzetten en weghalen.
    Windows Schoon Starten.
    Overgeklokte hardware ongedaan maken.
    Schone installatie van je (videokaart) stuurprogramma's doen.

Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt: http://www.dm.origin.com/download
    Je zal alle huidige versie moeten verwijderen. Dus ook de "technische previews", die je beter zal vermijden.

Een nieuwe lokale Windows gebruikersaccount met Administrator maken, daarmee aanmelden en nogmaals proberen.

Met een andere computer gaan testen, die voldoet aan de gestelde systeemeisen. Start De Sims 4 daarmee wel?

Vermeld je DxDiag informatie, opgeslagen in een tekstbestand: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/dxdiag-exe-openen-en-uitvoeren-dad7792c-2ad5-f6cd-5a37-bf92228dfd85

Groetjes.
  • @LKDETD zou je de specificaties van jouw computer hier eens willen aangeven? Heb je een Mac of Windows computer en zou je ook willen aangeven of je gebruik maakt van aangepaste inhoud zoals custom content of modificaties?

Hoe meer informatie je geeft over de situatie, hoe beter we je zouden kunnen helpen.

Omdat je ook al op deze plaats: opslaan loopt al meer dan 24 uur vast - Answer HQ (ea.com) een topic hebt geopend, kan je daar ook de antwoorden verwachten. 

Hartelijke groet.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,895 PostsLatest Activity: 4 days ago