Hey @Arominon,
Ik denk dat ik jouw verhaal niet helemaal begrijp. Dus wil ik graag aan wat meer informatie hebben en zal ik ook een beetje van mijn kennis met je delen.
Om te beginnen met de cloudopslag van Origin.
Hierin kan je alle ooit met je account aangeschafte spellen vinden. Die vind je in de regel in de Game Bibliotheek van Origin. Of je deze nu wel of niet op je computer hebt geïnstalleerd. Vanuit de Game Bibliotheek kan je de spellen downloaden op je computer. Voorwaarde hierbij is wel dat je een code hebt verzilverd of dat je de spellen via de Origin store of de EA App (store) hebt aangeschaft.
Als je die spellen eenmaal hebt gedownload via Origin dan kan je gewoon in de spelbibliotheek van Origin vinden en de locatie waar deze spellen worden opgeslagen is standaard meestal : \Program Files (x86)\Origin Games. Een aantal nieuwere spellen worden opgeslagen op een ander adres, namelijk: \Program Files\EA Games. Maar als je zelf een ander adres hebt opgegeven bij het installeren dan zal je daar moeten zoeken.
De voortgang van je spellen wordt altijd lokaal opgeslagen in de map: \Documents\Electronic Arts. Voor de Sims 4 wordt dat dus: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4.
Zorg ervoor dat je de OneDrive uitschakelt omdat Origin via het systeem in de regel geen toegang krijgt tot de OneDrive. Hier lees je hoe je jouw pc kunt ontkoppelen of de OneDrive kunt uitschakelen/verwijderen: OneDrive uitschakelen of verwijderen (microsoft.com)
De Sims 4 spellen die je via Steam hebt aangeschaft kan je alleen spelen als je die via dat platform start. Eventuele spel uitbreidingen van De Sims 4 die je via Origin hebt aangeschaft kan je niet via Steam spelen en omgekeerd. Als je De Sims 4 wilt spelen via Origin en via Steam zal je voor beide platforms het basisspel moeten aanschaffen en mogelijk ook op beide platforms alle uitbreidingspakketten.
Hier lees je er meer over: Je EA-account koppelen aan Steam. Al je meer hulp nodig hebt bij je Steam account kan je hier terecht: Steam Support (steampowered.com)
Dan even een paar vragen:
Heb je de Origin app wel op je nieuwe pc geïnstalleerd en via die weg de spellen uit jouw Game Bibliotheek gedownload?
Heb je het misschien via de EA (desktop) App geprobeerd?
Als je jouw spellen via een ander manier hebt geïnstalleerd, laat dat dan even weten, want van de éne pc naar de andere overzetten geeft meestal niet de gewenste resultaten omdat de noodzakelijke registersleutels en paden (routing) dan ontbreken.
Hopelijk heb je iets aan deze informatie.