Forum Discussion

jenslaifgerer's avatar
4 years ago

tijdens opstarten en game zelf, flikkerend/scheuren in scherm Sims 4

Hey!

elke x als ik de sims 4 opstart krijg ik een soort scheuren/flikkerende beelden erdoorheen en daardoor zie ik niet echt meer iets dus kan ik het niet meer spelen

ik heb ook al mijn hele laptop gereset en dat hielp ook niks.

hiervoor heb ik het nooit gehad maar had een paar maanden geleden een nieuwe laptop gekocht en sinds dien werkt hij niet meer.

help 😞 

5 Replies

• Zorg dat je de basisstappen helemaal hebt gedaan, @jenslaifgerer.

Graag je DxDiag informatie opslaan als een tekstbestand, toevoegen bij je reactie als een bijlage.
    Zie je een foutmelding, maak hiervan een schermafdruk en die weer als een *.jpg afbeelding opslaan en toevoegen bij je reactie als een bijlage.

Mogelijk dien je de grafische instellingen binnen De Sims 4 verlagen, de stuurprogramma's van je laptop bijwerken, staan er nog updates voor Windows beschikbaar.

Alle overige, overige openstaande software volledig afsluiten.
    Start De Sims via de Origin cliënt.
    Gebruik bij voorkeur een bekabelde internetverbinding.
    De Gebruikersaccountbeheer en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
    Start de Origin cliënt als Administrator.

De "Origin in-game" uitschakelen.
    Windows Schoon Starten.
    De laptopmodus uitproberen, als De Sims 4 start.
    Verder, de beeldscheerschermresolutie naar 1024×768 verlagen en De Sims 4 in de venstermodus starten.
    De overgeklokte hardware ongedaan maken.
    Tevens alle onnodige, overige apparaten ontkoppelen en uitzetten.
    Een schone installatie van de (videokaart) stuurprogramma's gaan doen.

Volgens je toegevoegde DxDiag informatie, voldoet deze laptop niet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits)versie)
    Nagaan of je laptop nog beschikt over een betere videokaart (meestal van NVidia), waarmee je spellen dient de draaien. Dan deze basis, ingebouwde videokaart van Intel. Waarvan diens stuurprogramma komt uit 2017 en dus dient worden bijgewerkt.

Anders bestaat er nog De Sims 4 Legacy Editie, waarmee je De Sims 4 met een aantal beperkingen kan spelen. Waarmee aanvullende inhoud die vanaf 20202 verschijnt en online functies niet meer ondersteund zullen worden.

Groetjes.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@jenslaifgerer dank je voor de DxDiag.txt

Er is op het eerste gezicht niet veel mis met jouw laptop. Het is een Dell Latitude E7440-4330 uit het jaar 2013 waar oorspronkelijk Windows 7 pro als besturingssysteem op heeft gestaan. Ergens in de afgelopen jaren heb je waarschijnlijk een upgrade naar windows 10 pro aangeschaft. De gegevens die je op het Document61.docx heb gezet kloppen allemaal dus prima gedaan.

Ik heb zelf even verder gezocht naar een aantal standaard specificaties en die ben ik ook tegengekomen in het DxDiag.txt bestand. Op de link van deze website kan je het allemaal nog eens nalezen: https://tweakers.net/pricewatch/360820/dell-latitude-e7440-4330/specificaties/ 

Voor een groot deel voldoet je laptop aan de aanbevolen systeemeisen: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/

Je processor (een i5 is prima) ook het RAM geheugen voldoet ruim en de opslagcapaciteit is ook voldoende. Het probleem ontstaat bij je grafische kaart. Dat is een interne Intel HD graphics kaart en die is eigenlijk niet sterk genoeg (meer) om De Sims 4 zonder problemen te spelen. 

Je schrijft zelf al dat je tijdens het spelen flikkeringen ziet en het lijkt alsof je scherm scheurt. Dat geeft eigenlijk al aan dat je heel veel van je grafische kaart vraagt. Misschien wel té veel.

Je kan zelf testen of jouw laptop De Sims 4 kan spelen. Dat kan op deze website:  https://www.systemrequirementslab.com/cyri . Deze site is in het Engels en vraagt of je een detectiebestand wilt downloaden (dat is veilig genoeg om te doen) volg gewoon de aanwijzingen en dan kan je gelijk de resultaten van de test zien.

Je zou kunnen overwegen om in de spelopties bij beeld alle instellingen op de laagste stand te zetten. Maar ik weet niet of dat ook echt heel veel zal helpen en voor hoe lang.

Heel veel sterkte met testen.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    4 years ago

Hey @jenslaifgerer ,

Kun je naast de lagere opties zoals @RealSimmor0 voorstelde ook kijken of het aanvinken van verticale synchronisatie in de in-game opties helpt met het flikkeren van het scherm in het spel?

- EA_Neil

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,859 PostsLatest Activity: 8 hours ago