Forum Discussion

Jordi16EU's avatar
3 years ago
Solved

Fifa 23 opstartproblemen (cloud storage is full)

Probleem opstarten Fifa 23 (PC, EA App)

Hoi,

Heb vandaag Fifa 23 gekocht en probeer nu al uren dit spel aan de praat te krijgen. Ik krijg telkens een berichtje 'cloud storage is full, minimal of 1GB required space' of iets dergelijks. Het heeft zeker niet met mijn reguliere opslag te maken gezien het een vrijwel ongebruikte SSD is en ik weet eerlijk gezegd gewoon helemaal niks van een 'cloud' af.

Ik kan die cloud niet eens vinden, laat staan controleren of die wel vol is. Dit lijkt me ook erg sterk gezien mijn enige andere EA spel sims 4 is wat ik amper speelde. Alle andere posts deze website die ik heb gezien zijn onbeantwoord gebleven en de opties die gegeven zijn (zoals rechter muisklik op het spel in de app) werken niet of leiden me tot de bestanden van het spel, waar de cloud tevens niet bij staat.

Ontzettend irritant dit, eerlijk gezegd.

Edit:

Zie net dat ik m'n specs moet delen. Lijkt me zeer onnodig, maar oké.

Platform:PC
Wat is het model van jouw systeem? AMD Ryzen 5 3600 CPU @3.60GHz
Wat is het AMD- of Nvidia Modelnummer van jouw videokaart? EVGA GeForce RTX 2080
Voer de grote van het geheugen in GB RAM = 16GB

3 Replies

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    3 years ago
    Hey @Jordi16EU,

Bedankt voor je post.

Aangezien dat het om een EA app foutmelding lijkt te gaan, heb ik je post verplaatst naar het EA app bord.

Ik heb even wat onderzoek gedaan en het kan zijn dat je lokale save bestanden moet verwijderen: https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports-Technical-Issues/new-EA-causing-cloud-storage-error/td-p/12006653.

Je kunt kijken of dat het back-uppen van de Sims 4 bestanden, en die verwijderen uit de Documenten map, misschien je probleem oplost?
  • Allereerst, dank voor het antwoord.

Na zo'n 20 minuten proberen is het me toch gelukt om het spel op te starten (en de dag daarna iets sneller, de 3dag (gister) ging in 2x volgens mij).

Ik heb de Sims al verwijderd, dus ik neem aan dat die save files er ook al niet meer waren.

Eerst werkte het nadat ik de opslagplek van mijn EA app (die zat in een andere SSD opgeslagen dan Fifa 23) had aangepast naar die van Fifa, maar de 2de dag kreeg ik dus toch wat lichte problemen.

Zal dat artikel even doorlezen, laat de post voor nu wel beantwoordt totdat ik de foutmelding weer krijg, I guess.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    3 years ago
    @Jordi16EU, bedankt voor de snelle reactie!

Oké, is goed. Laat het even weten als de situatie veranderd. Je zou natuurlijk gewoon het spel moete opstarten zonder dat je die foutmelding krijgt.

About EA app Technische problemen & bugs

Heb je problemen met de EA-app? Doe mee en rapporteer bugs en vind hulp bij downloads, DLC's, aankopen en inlogfouten.120 PostsLatest Activity: 2 hours ago