De performance van dit spel is echt ridiculous
Hallo, daar ben ik weer. Ik vroeg me toch nog eens hardop af: waarom krijgt zo'n ontzettend grote uitgever van spellen het niet voor elkaar om dit spel fatsoenlijk en constant te laten werken?
Ik heb een paar jaar geleden dit gepost: https://answers.ea.com/t5/FIFA-Games/Game-reageert-extreem-traag/td-p/10928611. Er is werkelijk waar -niets- veranderd sindsdien, behalve bij mij:
- Het spel zelf: van FIFA 22 (lag) naar FIFA 23 (lag) naar FC 24 (lag).
- Mijn beeldscherm (van een Samsung TV naar een Dell 4K scherm).
- Mijn controllers (inmiddels nieuwe exemplaren bij nieuwe spelcomputers gekregen etc.) + de firmware van deze controllers diverse keren naar de laatste versie bijgewerkt.
- Mijn internetverbinding (van Ziggo naar KPN glasvezel).
- Mijn modem (vanwege de wissel naar KPN).
- Mijn spelcomputer (Xbox One X naar Series X).
En -nog steeds- is het spel het ene moment soepel, maar het grootste gedeelte van de tijd is het alsof mijn spelers in een zandbak spelen. Ze veranderen langzaam van richting, sprinten (dubbeltappen) gaat verkeerd of wordt compleet genegeerd, ballen gaan uit omdat de spelers niet op tijd reageren etc. Als er geen lag is win ik rustig 10 potjes achter elkaar en als dat er wel is is het vooral een en al frustratie, irritatie en een hoop verliespartijen omdat mijn snelle team ineens in een zwembad speelt.
Wat is dit nou toch, waarom wordt er geen ruk aan gedaan? Ik heb vorig jaar het spel na 2 weken al aan de kant gelegd omdat ik de standaard versie had en het spel echt volledig onbruikbaar was. Dit jaar ging het in het begin ging doordat ik de klassieke versie speel (de Xbox One X versie en niet de Series X) wel redelijk (soms ook niet), maar het lijkt wel echt volledig met drukte aan de kant van EA te maken te hebben. FIFA 22 speelde trouwens na de release van 23 opeens wel heel goed, ik denk omdat iedereen van de servers verdwenen was.
Buiten dat mis ik sinds de launch gewoon complete teksten in de menu's. Je zou er dan van uitgaan van goh iemand test dit vast wel en dan is het binnen een paar weken gefixt. Ja dat mocht je willen, het is nog steeds unfixed.
Ik ben er inmiddels uit: dit spel kun je echt beter links laten liggen want EA is niet capabel om een fatsoenlijk spel te onderhouden. Jammer dat F1 nu ook van EA is, want dan kunnen we daar straks dezelfde ellende verwachten. Voorlopig ziet het ernaar uit dat dit mijn laatste voetbalspel van EA was, want er zal echt veel moeten veranderen om mij een volgende deel te laten kopen.