2 years ago
game crash
I cant load up my game i factory reset my pc uninstalled the game downloaded it again did literally everything but i still cant play the game!
Hey @Thomehh,
Ik heb even meegelezen in jouw DxDiag.txt en heb onderin bij de foutrapportages wel een aantal problemen gezien die te maken zouden kunnen hebben met de game crash waar je last van hebt.
Heb je jouw pc zelf gebouw of recent de hardware geüpdatet?
Als een van de eerste problemen kom ik een RADAR_PRE_LEAK_64 tegen.
Meestal een teken van een memory lek als gevolg van een verkeerde installatie van hardware of andere driver problemen.
Als je de tekst in de spoiler kopieert en als zoekopdracht gebruikt, vind je een aantal suggesties waar dit probleem mee te maken heeft en hoe het misschien kan worden opgelost.
Onderin de DxDiag.txt vind ik herhaald dezelfde foutlijnen:
Dit probleem kan worden gerelateerd aan een verkeerde update van Windows 10 naar windows 11. In het ergste geval zal je de update moeten overdoen. Check of jouw pc voldoet aan de voorwaarden:
https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp
Tot slot:
Als je een ban hebt gekregen ontvang je vanzelf een email met daarin de redenen en de voorwaarden waar je aan kunt/moet voldoen om de ban op te heffen.
Herhaald taggen van Community Managers kan er toe leiden dat je wel een ban krijgt.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Hoe kan ik die hardware of andere driver problemen fixen?
Hey @Thomehh,
Dat fixen is afhankelijk van een aantal factoren. Als je een upgrade van Windows 10 home naar Win 11 pro hebt uitgevoerd zonder een schone installatie zal je daar eerst mee moeten beginnen.
Vandaar dat ik je aanraad om via de PC Health app van Windows te controleren of jouw hardware geschikt is: https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp
Die geeft gelijk suggesties voor aanpassingen.
Ik ben niet heel diep in de door jouw bijgeleverde DxDiag.txt gedoken om te onderzoeken of er een probleem is met de hardware configuratie. Vandaar ook mijn eerste vraag of je jouw pc zelf hebt gebouwd of er pas geleden een iets aan had aangepast.
Het kan zijn dat het iets simpels is en dat de Nvidia Driver een update nodig heeft. Volgens mij is de laatste versie: 31.0.15.4592. Jouw versie is 31.0.15.4584.
Maar het kan ook zijn dat er een conflict is tussen het moederbord de AMD AMD Ryzen 7 5700X 8-Core Processor en de Nvidia grafische kaart.
Dat conflict zou ook de RADAR_PRE_LEAK kunnen veroorzaken.
Ook in dat geval is een schone installatie van Windows 11 pro de beste oplossing. Ik begrijp dat dat veel werk is maar altijd beter dan het geheugen lek te laten voortbestaan omdat crashes uiteindelijk funest zijn voor de hardware en de levensduur van je pc ernstig bekorten.