Forum Discussion

Re: we hebben vastgesteld dat je pc offline is.

Moet ik dit eenmalig doen of moet ik dan steeds weer alle beveiliging afsluiten als ik een spelletje wil spelen? dit lijkt mij niet echt heel veilig ofzo, net als het balkje van accountbeheer omlaag gooien, dit zorgt er toch voor dat programma's wijzigingen kunnen aanbrengen zonder hier toestemming voor te vragen? Ik heb Origin al helemaal opnieuw geinstalleerd terwijl ik de oude versie had verwijderd echter snap ik niet hoe het kan dat deze melding ineens wordt weergegeven, een week of 3 terug werkte alles nog. Ik heb in de firewall wel de origin.exe en originclientservice.exe toegestaan om verbinding te maken. Op mijn laptopaccount ben ik een administrator en via een hulpsite van ea heb ik ook als administrator dat ipconfig gebeuren uitgevoerd. Mij lijkt het wel echt heel onlogisch om de laptop veilig te moeten opstarten zonder windows firewall en origin te moeten starten als administrator om een spel te kunnen spelen.

3 Replies

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Hallo @DeNiels7811,

Mocht deze foutmelding verschijnen, dan:
    Ben je niet verbonden met het internet.
    Zorg dat je verbonden bent met het internet. Is de kabel wel juist ingestoken?

Heb je software openstaan, die op een bepaalde manier verhinderd dat de Origin cliënt juist kan werken.
    Met name sommige beveiligingssoftware is regelmatig en onbedoeld de boosdoener.
    Als toegevoegde uitzonderingen of tijdelijk uitschakelen niet werken, zal je deze helemaal eens moeten verwijderen.

Er is een probleem met je internetverbinding.
    Gebruik een kabel voor je internetverbinding en de computer direct aansluiten op de modem / router van de internetaanbieder. Beide opnieuw starten. Overige apparaten losmaken en uitzetten.

Windows schoon laten opstarten.

Groetjes.
  • DeNiels7811's avatar
    DeNiels7811
    5 years ago

Ik heb gebeld met de service van EA hierover, ik heb een stappenplan gekregen die ik 100 procent heb doorlopen. Nu werkt het nogsteeds niet, ik heb de laatste versie van origin gedownload, in mijn firewall en antivirus de bestanden origin.exe en originclientservice.exe in de whitelist gedaan, alles opgestart als administrator, mijn DNS geflushed, Google DNS geactiveerd, een clean boot gedaan, achtergrond programmas uitgeschakeld, routerpoorten geopend, de UPnP aangezet, de game gerepareerd, de cache geleegd, het windows hosts bestand geupdate, meerdere keren origin geherinstalleerd, de firewall uitgeschakeld. Ik weet niet hoe het kan dat dit ineens allemaal nodig is, ik heb niks veranderd aan mijn instellingen en voorheen werkte alles gewoon. Ik ben ten einde raad en zie de oplossing eerlijk gezegd niet meer.

ik heb ook de UOtrace resultaten toegevoegd onder deze thread, misschien is er iets te zien wat ik niet zie.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Je kan beter deze bestanden doorgeven aan de helpdesk, @DeNiels7811.

Zorg dat je alle software en Windows hebt bijgewerkt.

Laat je computer controleren op besmettingen met een bijgewerkte beveiligingssoftware.

Test met een andere computer.
    Kan je op de internetverbinding bij iemand anders, je computer testen?

Controleer Windows op beschadigde / ontbrekende systeembestanden.
    Herstelpunt terugzetten dat eerder werd gemaakt.

Contact opnemen met je internetaanbieder mocht het aan je internetverbinding liggen.

Groetjes.

About Origin Mac

Bespreek Origin voor Mac en je favoriete games, en ontmoet andere spelers in de Origin Mac-community om mee te spelen.2,499 PostsLatest Activity: 5 days ago