Forum Discussion

Venus4ever's avatar
Venus4ever
Rising Novice
3 years ago

Bouw vraag

Hallo,

Hoe kun je de gras grond verwijderen?

Ik wil een huis bouwen bovengronds en daaronder een andere woning die je via de trap kunt bereiken.

Met wat extra ruimte met muren, om een bankje of fiets of zo te plaatsen. Is dit mogelijk?

Heb al van alles geprobeerd en de grond gewoon verlagen werkt niet omdat je altijd open ruimte hebt 

tussen de muren en de grond en ik wil het echt aangesloten hebben.

Als iemand een oplossing weet?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Venus

6 Replies

• Hey @Venus4ever,

Welkom terug. Jouw laatste vraag was zo'n beetje meer dan een jaar geleden. Hopelijk begrijp ik deze vraag een beetje maar, als dat niet zo is, laat het me vooral weten.

De basisgrond in een kavel kan je niet verwijderen maar je kunt er wel gewoon tegels opleggen. Omdat je de Sims ook al zo lang speelt hoef ik je dat waarschijnlijk niet te vertellen. 

Komende dagen zal ik eens een paar pogingen voor je wagen en dan hoop ik een paar voorbeelden te hebben. Als je in de tussentijd één of meer schermopname(s) van jouw probeersels zou willen delen dan kan ik met je meedenken. 

Laat even weten of je daar wat voor voelt. 

• Hey @Venus4ever,

Ik heb een poging gewaagd en hieronder zie je een paar schermopnames van het resultaat. Je kunt het bouwwerk ook vinden in de galerie onder mijn EA ID Trismagistos of via de kavel naam Staarteind.

Laat even weten of dit een beetje lijkt op hetgeen jij voor ogen had. Aan de hand van jouw reactie kan ik je dan aangeven hoe het bouwproces is vormgegeven.

Voor het gemak vind je hier de link naar de galerie: https://www.ea.com/nl-nl/games/the-sims/the-sims-4/pc/gallery/AE6A55E343DA11ED8481A9EE33151F7C

• Venus4ever's avatar
    Venus4ever
    Rising Novice
    3 years ago

Trismagistos

Hallo,

Dank je voor je antwoorden en foto's. Maar het was voor mij eigenlijk wel duidelijk toen je aangaf dat je de basis grond niet kunt verwijderen. Je kunt inderdaad een trap de kelder in maken, maar niet erbuiten. Een gat in de grond maken en een kelder ertegen aan zetten gaat ook niet. Ja ik ben al speler sinds sims 1 en kan met sims 4 echt mijn ei kwijt  met bouwen. Kreeg een idee om zeg maar een pand te maken met eronder ook woonruimte die je via een trap kan bereiken, maar helaas.

Hierbij een screenshot van de probeersels.

Toch heel erg bedankt

Groetjes Venus

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Venus4ever,

Ik denk dat jouw schermopname wel wat meer duidelijk maakt! Als je toch nog eens opzoek gaat naar mijn probeersel in de galerie dan zie je dat daar ook een kelder met een woning in is verwerkt. Wie weet komt dat al wat meer in de buurt van jouw wensen. Ik zal toch nog eens kijken of ik aan de hand van jouw schermopname een bouwwerk kan maken dat bijvoorbeeld een souterrainwoning met bovenverdieping/woning heeft. 

Hoe dan ook veel plezier met bouwen/spelen.  😉

• maud15032005's avatar
    maud15032005
    2 years ago

hallo ik heb een vraag ik ben in een flat in de sims 4 aan het bouwen maar wil eigelijk de buiten muren van de flat er af hallen het is in de slipt appartement 888 maar krijg die buitenmuren niet weg bij dat balkon heeft er iemand misschien tips of een cheats 

al vast bedankt  

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @maud15032005,

Jammer maar helaas. De buitenmuren van dat appartementengebouw kan je niet verwijderen of vervangen. De grenzen van het kavel liggen vast en daar kan je niet buiten treden. Ook kan je de muren niet anders bekleden. 

Als je dat toch zou willen, dan kan dat alleen door gebruik te maken van heel specifiek aangepast materiaal.

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.428 PostsLatest Activity: 8 hours ago