Forum Discussion

Trismagistos's avatar
3 years ago

Groeipijnen PC: 1.90.375.1020 / Mac: 1.90.375.1220 Console: 1.62

Onder het mom van groeipijntjes Is vandaag, 02 augustus 2022 een fix uitgebracht voor de eerdere problemen die we hebben ervaren. Het te snel verouderen en nog een paar andere zaken zijn hiermee gelukkig opgelost.

Hier kan je er meer over lezen: 

Update 04/08/2022 (ea.com) 

Dat houdt dus in dat het eerdere bericht Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'! - Answer HQ (ea.com) niet langer geldig is en je de instellingen gewoon weer terug kunt zetten zoals je gewend was. Dus lekker lang leven met een extra lange tienertijd!

De waarschuwing die in dit bericht Re: Sinds de nieuwe update sims 4 kan niet opslaan - Answer HQ (ea.com)  is gegeven, blijft jammer genoeg nog steeds staan dus als je de problemen ervaart die in deze link en de links daarbinnen staan, kan het best de suggesties volgen die de Hero's hierin hebben gedaan!

Veel plezier met spelen. 😉

6 Replies

• Ik merk nog geen verschil. Als ik de instellingen weer op automatisch verouderen, ongeacht de levensduur, zet, blijven ze verouderen ☹️

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Lotvanal,

Als het goed is en je direct na de eerste patchupdate er voor hebt gezorgd dat je de spelvoortgang veiligstelde, zou het versneld verouderen ook gelijk zijn gestopt.

Zou je voor de zekerheid willen controleren of je de laatste update voor de PC of Mac versie:1.90.375.1020 of 1.90.375.1220 hebt geïnstalleerd? Het nummer vind je rechts onderin het hoofdmenu van De Sims 4.

Heb je eventuele mods opgeschoond en daar waar nodig verwijderd en heb je ook het bestand localthumbcache.package uit de map Documents\Electronics Arts\De Sims 4 in de prullenbak verwijderd?

Als je het huidige spel tussen de voor laatste patchupdate van 26 juli en nu niet meer dan 5 keer hebt opgeslagen kan je proberen om een opslagbestand te herstellen.

Hier vind je informatie hoe je dat kunt doen: https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/773302/huishouden-laadt-niet-meer#latest

Laat even weten of je hier iets aan hebt.

• Lotvanal's avatar
    Lotvanal
    New Novice
    3 years ago
    @Trismagistos Bedankt voor je snelle antwoord!
    Voor zover ik weet gebruik ik geen mods en ik heb de PC update: 1.90.375.1020.

Direct na de Patchupdate heb ik niks veilig gesteld, omdat ik nog niks in de gaten had (of wist dat dit verouderen überhaupt kon). Ik was een beetje op en neer aan het switchen tussen gezinnen (dat doe ik altijd via wereldbewerken met opslaan) en zag ineens dat er eentje tiener was en een volwassene grijs. Nog niks in gaten, die heb ik netjes een nieuwe stijl gegeven en ben verder gegaan en ik zag ineens maar liefst twee tieners alleen wonen (ouders dus ineens dood) en die bleken ook geen tieners meer te zijn! Ik heb toen eerst de cheat voor CES editfullmode opgezocht en al mijn gezinnen weer terug gezet (, behalve de overledene, die ben ik kwijt omdat ik eerder al opgeslagen had). Hiermee was het dus niet verholpen en omdat het bleef aanhouden heb ik verder gezocht op internet en ben toen pas tegen de bug aangelopen.
    Inmiddels staat het hele spel op "niet verouderen" en welke andere combinatie ik ook probeer (lang, normaal, iedereen, enkel actief huishouden, enz), het verouderen gaat door.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Lotvanal 

Dat is wel heel vervelend en het is dus niet de bedoeling. Maar omdat je na de eerste patchupdate van 26 juli gewoon hebt doorgespeeld kunnen de fouten zijn blijven hangen in het bestand: localthumbcache.package. Dat bestand kan je vinden in de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 en kan je veilig verwijderen als je dit soort problemen tegenkomt. 

Zodra je De Sims 4 opnieuw start wordt er een nieuwe en vooral  'schone' versie aangemaakt en zou als het goed is het te snel verouderen moeten stoppen. 

Laat even weten of je op deze manier wel weer 'normaal' kunt spelen. 🤞

Alvast bedankt.

• Lotvanal's avatar
    Lotvanal
    New Novice
    3 years ago
    @Trismagistos Het heeft helaas niet geholpen. Ik heb een nieuw spel aangemaakt. Daar heb ik er geen last van...
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Jammer dat het niet heeft geholpen, @Lotvanal!

Hopelijk heb je wel net zoveel plezier van je nieuwe spel.

Misschien toch nog een tip voor je nieuwe spel: Maak regelmatig een back-up door het spel op te slaan onder/met een nieuwe naam of door het door te nummeren.

Hoe dan ook, veel plezier met spelen.😉

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Algemene discussie

De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.Latest Activity: 7 days ago
435 Posts