Forum Discussion

klaplong67's avatar
klaplong67
Rising Newcomer
4 months ago

Huis staat leeg of verdwijnt

Enkele weken geleden heb ik de Sims 4 opnieuw geïnstalleerd. Als eerste heb ik een Sim aangemaakt en die laten verhuizen naar Oases Spring, waar ik een prachtig huis voor hem heb gebouwd. Toen dat klaar was, heb ik ervoor gezorgd dat deze Sim een beetje leerde koken en bla bla. Daarna heb ik het spel afgesloten om een tweede huishouden aan te maken. Dat tweede huishouden heb ik eveneens een kavel toegewezen in Oases Spring, omdat ik wil dat zij de naaste buur wordt van de eerste Sim. Zodra ik echter met haar naar haar nieuwe bestemming reis, blijkt het huis van de eerste Sim niet meer aanwezig te zijn. Het adres waarop ik zijn huis bouwde, is weer gewoon een toegankelijke kavel. 
Wat ik zelf al heb gedaan:
1. Het spel tig keer opnieuw geïnstalleerd.
2. Het spel vanuit de EA app gerepareerd.
3. De mods uit de Sims map een andere plek gegeven.
4. Koppig tóch een huis voor Sim 2 gebouwd om te kijken of Sim 1 misschien op bezoek komt. Niet dus.
5. Sim 1 opdracht gegeven zijn buurvrouw Sim 2 te bezoeken. Sim 1 komt ofwel op een lege kavel terecht ofwel er staat wel een huis, maar daar is niemand aanwezig. In het laatste geval gaat Sim 1 gewoon naar binnen alsof het zijn eigen huis is.

Ik heb geen idee of ik iets fout doe. Misschien kan iemand mij hier verder helpen. Als dat zo is. graag in een beetje begrijpelijke taal want ik ben 72. (niet verder vertellen).

Ingrid

3 Replies

• In makkelijke taal zonder ingewikkelde technische termen:

Ik denk dat u niet het spel met sim 1 in het zelfgebouwde huis af moest sluiten om een nieuw spel te maken in dezelfde  buurt voor sim 2.   U kon beter  sim 2  maken in buurt bewerken, want dan blijft als het goed is het zelfgebouwde huis, waarin sim 1 woont gewoon staan en wordt het geen lege kavel.

En dan kan je de twee sims gewoon bij elkaar op bezoek gaab zonder problemen.

Voor je naar buurt bewerken gaat wel het spel met sim 1 en al opslaan.

• klaplong67's avatar
    klaplong67
    Rising Newcomer
    4 months ago

Dankjewel Lotje. Ik heb nu in elk geval twee huishoudens in dezelfde buurt en dat is al meer dan ik eerst had!
    Ik zie Sim 1 door de buurt struinen, dus ik neem aan dat hij binnenkort wel bij zijn buurvrouw op de stoep staat.
    Ik ben weer even van de straat. Dikke oprechte knuffel voor jou.

Ingrid

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Algemene discussie

De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.Latest Activity: 3 days ago
435 Posts