Forum Discussion

Kayra_Eker's avatar
4 years ago
Solved

Kun je met Intel Iris Xe Graphics de Sims 4 spelen?

Hoi, ik ga binnenkort een nieuwe laptop halen en ik heb al eentje in gedachten maar ik weet niet zeker of het met Intel Iris Xe Graphics werkt om sims 4 te spelen. Iemand enig idee?

• @Kayra_Eker Je kan er De Sims 4 mee spelen maar het is niet een heel sterke grafische kaart. Ik heb de specificaties even nagekeken en de laptop zal in veel gevallen wel voldoen. hier lees je de rest van de specificaties van die laptop: https://www8.hp.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/c06940417.pdf  

Als je echter naast De Sims ook andere spellen wilt spelen kom je met de Intel Iris XE wel tekort. Dat komt ook omdat het een geïntegreerde grafische kaart is die gebruik moet maken van de 8 GB RAM geheugen en dat moet delen met andere processen in jouw laptop. Als je nog de keuze hebt voor een aangepaste grafische kaart en je wilt ook andere spellen spelen kan je beter uitkijken naar  een iets krachtere laptop bijv. 16 GB of een sterkere grafische kaart. In dat geval zou ik eerder kiezen voor: HP Pavilion 14-dv0645nd met NVIDIA® GeForce® MX450 - HP Store Nederland

Kortom je kan met jouw keuze De Sims 4 spelen maar als je veel uitbreidingspakketten wilt aanschaffen zal je na verloop van tijd wel tegen de grenzen van jouw laptop aanlopen. Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Ik wens je veel wijsheid toe bij de aanschaf van je nieuwe laptop. 

Voor later, veel plezier met spelen. 😉

5 Replies

• @Kayra_Eker Je kan er De Sims 4 mee spelen maar het is niet een heel sterke grafische kaart. Ik heb de specificaties even nagekeken en de laptop zal in veel gevallen wel voldoen. hier lees je de rest van de specificaties van die laptop: https://www8.hp.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/c06940417.pdf  

Als je echter naast De Sims ook andere spellen wilt spelen kom je met de Intel Iris XE wel tekort. Dat komt ook omdat het een geïntegreerde grafische kaart is die gebruik moet maken van de 8 GB RAM geheugen en dat moet delen met andere processen in jouw laptop. Als je nog de keuze hebt voor een aangepaste grafische kaart en je wilt ook andere spellen spelen kan je beter uitkijken naar  een iets krachtere laptop bijv. 16 GB of een sterkere grafische kaart. In dat geval zou ik eerder kiezen voor: HP Pavilion 14-dv0645nd met NVIDIA® GeForce® MX450 - HP Store Nederland

Kortom je kan met jouw keuze De Sims 4 spelen maar als je veel uitbreidingspakketten wilt aanschaffen zal je na verloop van tijd wel tegen de grenzen van jouw laptop aanlopen. Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Ik wens je veel wijsheid toe bij de aanschaf van je nieuwe laptop. 

Voor later, veel plezier met spelen. 😉

• Vermijd het herhaald plaatsen van je onderwerp, @Kayra_Eker.

De systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
    Het is mogelijk dat je daarmee het basisspel op de laagste grafische instellingen kan draaien, dien je wel af te vragen of je zo veel plezier zal ervaren met het spel. Zeker, indien je later nog aanvullende inhoud wilt gaan kopen, dan zal dit voor problemen zorgen.
    De computers met een basis, ingebouwde "videokaarten" zijn vaak niet geschikt voor spellen. Een snellere processor, meer werkgeheugen zijn hiervoor benodigd. Rest van de computer zal vaak ook langzaam zijn.
    Laptophardware geeft minder presentaties dan die van een normale desktop PC.
    De computers die gemaakt zijn voor instap, studie / school of werk zijn vaak niet geschikt voor het draaien van zwaardere software, zoals spellen.
    Ga je voor dit merk, dan zit al in hardware die veel mindere presentaties geeft en algemeen veel langzaam zijn.
    Mogelijk kan je beter wat verder kijken. De Sims 4 heeft niet al te hoge systeemeisen, maar het blijft jammer als je daardoor weinig plezier ervaart.

Groetjes.
  • Graag gedaan, @Kayra_Eker, hopelijk is het duidelijker.
    Overigens is het niet verkeerd om meer werkgeheugen te hebben.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@Kayra_Eker Ik ben blij dat ik je kon helpen en dat je dus een oplossing hebt gevonden! Ik hoop dat je veel plezier zult hebben van de aanschaf van je nieuwe laptop en van De Sims!

Veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.411 PostsLatest Activity: 4 months ago