Kun je met Intel Iris Xe Graphics de Sims 4 spelen?
Hoi, ik ga binnenkort een nieuwe laptop halen en ik heb al eentje in gedachten maar ik weet niet zeker of het met Intel Iris Xe Graphics werkt om sims 4 te spelen. Iemand enig idee?
@Kayra_Eker Je kan er De Sims 4 mee spelen maar het is niet een heel sterke grafische kaart. Ik heb de specificaties even nagekeken en de laptop zal in veel gevallen wel voldoen. hier lees je de rest van de specificaties van die laptop: https://www8.hp.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/c06940417.pdf
Als je echter naast De Sims ook andere spellen wilt spelen kom je met de Intel Iris XE wel tekort. Dat komt ook omdat het een geïntegreerde grafische kaart is die gebruik moet maken van de 8 GB RAM geheugen en dat moet delen met andere processen in jouw laptop. Als je nog de keuze hebt voor een aangepaste grafische kaart en je wilt ook andere spellen spelen kan je beter uitkijken naar een iets krachtere laptop bijv. 16 GB of een sterkere grafische kaart. In dat geval zou ik eerder kiezen voor: HP Pavilion 14-dv0645nd met NVIDIA® GeForce® MX450 - HP Store Nederland
Kortom je kan met jouw keuze De Sims 4 spelen maar als je veel uitbreidingspakketten wilt aanschaffen zal je na verloop van tijd wel tegen de grenzen van jouw laptop aanlopen. Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Ik wens je veel wijsheid toe bij de aanschaf van je nieuwe laptop.
Voor later, veel plezier met spelen. 😉