Forum Discussion

Sabine16's avatar
3 years ago
Solved

Middelbare school buitenschoolse activiteit niet mogelijk

Ik heb onlangs de middelbare school uitbreiding gekocht en geïnstalleerd. Mijn sim moet de middelbare school blijkbaar als carrière starten en krijgt niet vanzelf huiswerk. Prima, starten we de carrière middelbare school en kopen we huiswerk bij de boekenkast. Vervolgens wil ik dat mijn sim start met een naschoolse activiteit start en dan komt mijn probleem: mijn sim moet om dat te kunnen doen stoppen met de huidige carrière; middelbare school. Ik snap niet wat hier verkeerd gaat. Ik kan geen anderen vinden met dit probleem. Ik heb mijn carrière mods verwijderd, maar dat helpt niet. Waar komt dit door? HELP!!!

• Sabine16's avatar
    Sabine16
    3 years ago

Hey @Trismagistos 

Mijn probleem is inmiddels opgelost dankzij een heel vriendelijk iemand op de open discord server sims after dark. Ik gebruik de mod MCCC en het blijkt door een instelling in de mod te komen. Vandaar dat het probleem weg was zonder mods en cc, maar er geen melding van kapotte cc of mods kwam.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en het aanraden van better exceptions!

9 Replies

• Hey @Sabine16,

Gebruik je ook nog ander aangepast materiaal zoals custom content en/of scriptmodificaties? Als dat zo is dan kunnen er ook nog andere modificaties zijn die problemen geven. Het uitbreidingspakket 'Middelbare School' grijpt diep in en er zijn veel oudere mods die dan niet meer werken. Lees voor de zekerheid ook het artikel in deze link:

https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Als-je-gebruik-maakt-van-aangepast-materiaal/m-p/11711598#M14442

Verwijder in ieder geval ook het bestand localthumbcache.package uit de map: Documents\Electronic Arts\De Sims 4 en test de rest van je mods.

Laat ajb even weten of je nog extra informatie nodig hebt.

• Sabine16's avatar
    Sabine16
    3 years ago

Hey @Trismagistos,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik gebruik best wel veel cc en mods.

Maar als het goed is heb ik van alle mods en cc de laatste versies. Toen ik dat niet had kreeg ik van MCCC steeds een melding dat er iets verouderd was en die melding krijg ik nu niet meer.

Zou het dan alsnog de mods en cc kunnen zijn? In dat geval gaat het wel een ingewikkelde zoektocht worden.

Ik zal eerst eens localthumbcache verwijderen. Ik hoop dat dat de oplossing is, ben best gehecht aan mijn cc en mods 😞

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Sabine16,

Je bent gelukkig niet de enige die graag mods gebruikt. Als je de zoektocht wilt vereenvoudigen dan kan je gebruik maken van een modificaties met de naam "better exceptions" je kunt die vinden via curseforge of afzonderlijk bij de maker ervan. Even googelen, doet wonderen. 😉

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Sabine16,

Je bent gelukkig niet de enige die graag mods gebruikt. Als je de zoektocht wilt vereenvoudigen dan kan je gebruik maken van een modificatie met de naam "better exceptions" je kunt die vinden via curseforge of afzonderlijk bij de maker ervan. Even googelen, doet wonderen. 😉

• Sabine16's avatar
    Sabine16
    3 years ago

Hey @Trismagistos,

Helaas heeft het verwijderen van het bestand niet geholpen. Heel erg jammer dat ik nu moet gaan zoeken naar een oplossing, terwijl ik gewoon wil spelen met mijn nieuwe pack.

Eigen schuld natuurlijk als je zoveel cc en mods gebruikt...

Bedankt voor de tip over better exceptions, is die mod nog gewoon up to date? En hoe werkt die precies?

• Sabine16's avatar
    Sabine16
    3 years ago

Hey @Trismagistos 

Als ik alle mods en cc verwijder doet ie het prima. Dan zit mijn sim automatisch op de middelbare school en verschijnt er huiswerk.

Als ik al mijn mods en cc gebruik moet mijn sim dus een carrière in middelbare school opstarten, hierin zit het probleem lijkt me.

Maar hoe ga ik nou uitvinden welke mod of cc dit veroorzaakt? Ik heb better exceptions al gedowload en die komt niet met een oplossing, de dingen die die mod aandroeg heb ik verwijderd en dat hielp niet.

Ik hoop dat je nog een suggestie hebt!!

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Tja, @Sabine16,

De enige optie die dan overblijft is handmatig uitzoeken welke mod of mods het probleem geeft/geven. 

Je kunt dan het beste gebruikmaken van de 50/50 methode die ik in dit artikel beschrijf. Het is een lastige weg maar je zult zien dat als je je mods zelf goed in submappen hebt geordend het redelijk snel kan gaan. Je kunt ook gebruikmaken van de lijsten die champion luthienrising maakt in deze link: 

Broken/Obsolete and Updated Sims 4 Mods: 1.101, Sept. 26, 2023 Game Update - Answer HQ

Ook dat blijft een heel zoekwerk maar het is niet anders. 

Als je toch nog hulp nodig hebt, laat het ajb even weten.

• Sabine16's avatar
    Sabine16
    3 years ago

Hey @Trismagistos 

Mijn probleem is inmiddels opgelost dankzij een heel vriendelijk iemand op de open discord server sims after dark. Ik gebruik de mod MCCC en het blijkt door een instelling in de mod te komen. Vandaar dat het probleem weg was zonder mods en cc, maar er geen melding van kapotte cc of mods kwam.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en het aanraden van better exceptions!

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Sabine16,

De mod MCCC is een heel uitgebreide en ik zie vaker dat kleine aanpassingen grote gevolgen kunnen hebben. Gelukkig heb je jouw probleem vrij eenvoudig kunnen (laten) oplossen. 

Veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.433 PostsLatest Activity: 8 days ago