Forum Discussion
Hey @Nootje1367
Je schrijft:
" Ik snap niet zo goed waarom deze keuze gemaakt is, aangezien de meeste simsspelers (inclusief ik) geen idee hebben wat dat betekent."
Omdat er zo ontzettend veel soorten en maten Sims-spelers zijn, durf ik het echt niet aan om ze allemaal over één kam te scheren. Ik durf dus niet zo sterk te generaliseren.
Ik kan natuurlijk niet in de hoofden van de vertalers van dit uitbreidingspakket kijken maar de woorden en het begrip "nukken en grillen" staan gewoon in de 'Dikke Van Dale'.
In dit geval vind ik dat de vertaling van 'quirk' naar 'gril redelijk goed past. Kinderen kunnen behoorlijk nukkig en grillig gedrag vertonen.
Opzoek naar synoniemen voor grillig tref ik het volgende aan: capricieus, humeurig, korzelig, kronkelend, luimig, lunatiek, maniakaal, nukkig, ongestadig, onregelmatig, onvoorspelbaar, veranderlijk, wispelturig.
Als je het woord 'gril' terug vertaalt naar het Engels kom je ook uit bij het woord 'quirk'.
Hopelijk kan je hier wat mee.
- monique230513 years agoSeasoned Ace@Trismagistos Ik vind het wel een grappige vertaling. Gril (van nukken en grillen) is inderdaad iets wat mijn moeder gebruikte toen ik opgroeide! Ik was behoorlijk nukkig en had heel veel grillen volgens haar (roodharig misschien daarom?)
Groetjes Monique
About De Sims 4 Algemene discussie
Recent Discussions
- 8 days ago
- 16 days ago
- 19 days ago
- 2 months ago