4 years ago
Nieuwe laptop
Ik ga een nieuwe laptop aanschaffen. Wat zijn de beste specificaties om De Sims 4 met bijna alle uitbreidingen te kunnen spelen?
Goede raad is duur. Houd er rekening mee dat Windows 10 op termijn niet meer wordt ondersteund. In mei is daar opnieuw een versie bijgekomen, namelijk Windows 10 20H2.
Lees ook:
https://bronscoict.nl/5-redenen-om-wel-of-niet-te-upgraden-naar-windows-11/
De conclusie van de meeste helpers is dat De Sims 4 prims werkt op Windows 11.
Veel plezier met spelen. 😉
Ik moet eerlijk toegeven; zelf ben ik afgelopen weekend teruggegaan naar Windows 10, nadat ik groot gebruiker (sinds de lancering) ben geweest van Windows 11.
Toch zorgde Windows 11 bij mij voor véél problemen uiteindelijk, eigenlijk begonnen die allemaal sinds afgelopen week, sinds de Patch Tuesday.
Er blijkt ook een nieuwe build van Windows 11 te lanceren binnenkort. Wie weet wat dit weer allemaal fixed etc.
Ik heb ook zo mijn woede uitbarstingen gehad richting Windows 11, @EA_Leeuw!
Voor de duidelijkheid ik ben al jaren actief in het insider programma en krijg op meerdere pc's in huis dus de preview versies. Op de pc waar ik zelf het meest mee werk de allernieuwste beta versies. Die zijn niet altijd even stabiel en dát is een understatement.
De laatste woede uitbarsting had ik een week of drie geleden toen ik mijn regulier, maandelijkse, grote backup wilde maken. Ineens bleek ik dat niet meer te mogen op mijn vertrouwde externe harddrive. Ik heb een grote en extra snelle externe harde schijf aan mijn desktop hangen en daarop maakte ik tot voor kort de back-ups. Ineens werd ik omgeleid naar de OneDrive. Omdat ik toch een backup wilde hebben, heb ik daar schoorvoetend mee ingestemd met alle (negatieve) gevolgen van dien. Alles maar dan ook alles; dus ook De Sims saves etc. verdween in 'de Cloud'. Tussentijds stoppen was niet verstandig. Ruim 450 GB uploaden en weer opnieuw downloaden en migreren naar de mijn game drive. Pure ellende!!! 👿🤬👿
Gelukkig heb ik inmiddels wel weer alles weten te herstellen. Eén advies als je niet zo'n nerd bent als ik, blijf uit de buurt van de beta preview releases van Windows 11 insider.