Forum Discussion

04j5kmd2x0oo's avatar
2 months ago

Sims en mods hardeschijf

Hallo, ik had een vraagje hoe moet ik mijn Sims op mijn hardeschijf (ssd) zetten en de mods ik heb een MacBook Pro… ik heb al een ander geprobeerd want wil juist graag de mods erop zetten omdat mijn pc vast loopt.. hopelijk kan iemand mij helpen 

8 Replies

• Hey @04j5kmd2x0oo,

Als je de Sims 4 én je mods op een harde schijf wilt plaatsen zijn er voor de een MacOS meerdere mogelijkheden. Jammer genoeg zijn deze methodes minder eenvoudig als bij een windows pc.

In de link hieronder vindt je een uitgebreid artikel van de website van Bluebellflora, een van de Hero's op het forum, met alle noodzakelijke stappen. 

Je Sims 4-map vanaf een externe schijf uitvoeren – Bluebellflora

De website is in het Engels maar rechts zie je de optie om het geheel te vertalen naar de taal die jij het liefste gebruikt. Hopelijk kan je hiermee verder.

Veel succes!

• 04j5kmd2x0oo's avatar
    04j5kmd2x0oo
    2 months ago

Dit heb ik geprobeerd maar elke keer wanneer ik de stappen wil uitvoeren bij terminal krijg ik dit? En weet ik niet wat ik moet doen hopelijk weet jij een oplossing 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 months ago

Hey @04j5kmd2x0oo

Heb je toevallige de schrijfbeveiliging op de externe harde schijf geactiveerd of nog aanstaan? Als dat zo is dan kan je dit soort  mededelingen krijgen. Let er ook op dat je de schijf formatteert volgens de juiste instellingen.

Mocht je extra hulp nodig hebben dan weet ik zeker dat Bleubellflora je beter kan helpen dan ik. Ik weet veel van pc's en Windows en linuxbesturingssystemen maar jammer genoeg heel weinig van MacOS.

Bleubellflora heeft speciaal voor dit soort ondersteuningsvragen een eigen Discord kanaal. Ook te vinden via die website. Dat is allemaal wel in het Engels.

Veel succes

• 04j5kmd2x0oo's avatar
    04j5kmd2x0oo
    2 months ago
    @Trismagistos Ik kan niet zo 123 vinden waar je dit moet wijzigen zal jij mij hiermee proberen te kunnen helpen? Want anders stuur ik de hardeschijf terug had hem speciaal voor de mods gekocht
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 months ago

Hey @04j5kmd2x0oo,

Vaak is dat afhankelijk van het type en de maker van de externe harde schijf.

Apple heeft een eigen format voor opslag dus zorg ervoor dat je dat systeem gebruikt.

Als het lukt kan je proberen om de schijf terug te formatteren naar Fat 32 en daarna deze voor Apple MacOS te formatteren. Voor SSD-schijven heeft Apple ook een eigen systeem. Zie de link hieronder en scrol naar beneden voor informatie over de file-encryptie.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/disk-utility/dskutl14079/mac

Hieronder de MacOS basisinformatie over formatteren:

https://support.apple.com/nl-nl/guide/disk-utility/dskutl35612/mac

Voor alle andere, heel specifieke ondersteuning voor Apple en MacOS kan je echt beter bij Bleubellflora terecht.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 months ago

@04j5kmd2x0oo,

Nee, helaas, dat behoort niet tot de mogelijkheden. 

Een externe harde schijf kan nooit functioneren als interne harde schijf. Computertechnisch zo goed als onmogelijk.

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.411 PostsLatest Activity: 4 months ago