Forum Discussion

appeltje2006's avatar
7 years ago

Sims4 verplaatsen naar externe harde schijf

Ik wil graag sims4 verplaatsen van de C schijf in mijn computer naar een externe harde schijf. 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken. In program files (x86) staan nu twee mappen: 'origin' en 'origin games'. Daarnaast staat in mijn documenten een map: 'Electronic Arts'. 

7 Replies

• EA_Jason's avatar
    EA_Jason
    Icon for EA SPORTS FC™ Team rankEA SPORTS FC™ Team
    7 years ago

Hey @appeltje2006,

Ik wil je graag helpen met het verplaatsen van deze spellen naar een externe harde schijf. Het klinkt misschien wat ingewikkeld maar ik doe mijn best om alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

- Op jouw toetsenbord houd je het Windows logo en de letter E ingedrukt

- Kies de externe harde schijf

- Kopieer de Origin Games map van de C schijf naar de externe harde schijf

- Open Origin

- Ga naar Origin > Applicatieinstellingen 

- Installaties en opgeslagen spellen

- Verander Locatie gamebibliotheek naar de Origin Games map op de externe harde schijf

- Repareer de spellen

Alles is nu overgezet en je kunt de spellen vanaf de externe harde schijf spelen 🙂

• Dank jewel voor je reactie. Ik kan het spel zo overzetten naar de externe harde schijf. Maar ik wil graag mijn map Electronic Arts ook overzetten naar de externe harde schijf. Kan dat? En de map mods?

Als ik dat nu doe, dan kan het spel ze niet meer vinden...

Ik hoop dat dit kan.

• EA_Jason's avatar
    EA_Jason
    Icon for EA SPORTS FC™ Team rankEA SPORTS FC™ Team
    7 years ago

Graag gedaan 🙂

De Electronic Arts en de mods mappen kan je niet verplaatsen naar de externe harde schijf. Alles wordt opgeslagen onder jouw Windows gebruiker map en deze staat op de C:\ schijf. Naar mijn weten is dit niet aan te passen. 

• omg je bent een echte lifesaver

@EA_Jason  schreef:

Hey @appeltje2006,

Ik wil je graag helpen met het verplaatsen van deze spellen naar een externe harde schijf. Het klinkt misschien wat ingewikkeld maar ik doe mijn best om alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

- Op jouw toetsenbord houd je het Windows logo en de letter E ingedrukt

- Kies de externe harde schijf

- Kopieer de Origin Games map van de C schijf naar de externe harde schijf

- Open Origin

- Ga naar Origin > Applicatieinstellingen 

- Installaties en opgeslagen spellen

- Verander Locatie gamebibliotheek naar de Origin Games map op de externe harde schijf

- Repareer de spellen

Alles is nu overgezet en je kunt de spellen vanaf de externe harde schijf spelen 🙂

• NoaWJ18's avatar
    NoaWJ18
    3 years ago

Is er ondertussen al meer bekend over of je mods naar de externe harde schijf kunt verplaatsen? Ik heb een externe harde schijf gekocht omdat mijn PC volraakte vanwege de mods..

About De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.411 PostsLatest Activity: 5 months ago