Forum Discussion

LotteVdE's avatar
3 years ago

specs

Hoii

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht die ik vooral gebruik voor schoolgerelateerde zaken, maar vroeg me af of het installeren en spelen
van Sims 4 mijn laptop zou kunnen "beschadigen" of vertragen en of ik het er überhaupt op kan spelen zonder problemen.
Ik ken zelf helemaal niets van computer specs dus ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Mijn laptop specificaties:
Processor 11th Gen Intel(R) Core(TM) i5-1135G7 @ 2.40GHz 2.42 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 8,00 GB (7,65 GB beschikbaar)
Disk Space: 149 GB
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor

Grafische kaart: Intel iris Xe

Alvast bedankt!!

6 Replies

• Hey @LotteVdE,

In algemene discussie heb ik als eens een reactie gegeven op een redelijk vergelijkbare laptop: Opgelost: Kun je met Intel Iris Xe Graphics de Sims 4 spelen? - Answer HQ (ea.com)

In jouw situatie, voor jouw laptop, geldt eigenlijk een beetje hetzelfde. De grafische kaart is niet de allersterkste dus doe je er verstandig aan om in de spelopties van De Sims 4 uit te gaan van laptop modus en de beeldscherm instellingen niet te hoog te zetten. Hoe lager die instellingen hoe langer je plezier hebt van jouw laptop en De Sims 4. 

Voor de zekerheid kan je altijd nog eens kijken op Can You RUN It | Can I Run It | Can My PC Run It (systemrequirementslab.com) Hier kan je in het raam het laatste van de uitbreidingspakketten van De Sims 4 intoetsen. Je ziet dan gelijk waar jouw laptop aan voldoet.

Als je verder nog vragen hebt, laat het even weten. 

Veel plezier met spelen.

• Kan je controleren of deze laptop alsnog beschikt over een betere videokaart,@ LotteVdE?
    Dit zou moeten vermelden ergens bij de productspecificaties. Indien je deze niet (meer) kan vinden, dan graag je DxDiag informatie vermelden bij je reactie hier, opgeslagen als een tekstbestand en als een bijlage toevoegen: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Heb je dan ook gecontroleerd toen je deze laptop ging kopen of deze De Sims 4 kan draaien? Of zijn waren deze plannen later gekomen?
    Systeemeisen voor De Sims 4 (alleen het basisspel en de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Je kan op deze website een test doen: https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305
    Dan graag van beide testresultaten aparte schermafdrukken maken, deze opslaan als een afbeeldingsbestandstype en hier als bijlagen toevoegen bij je reactie.

Zonder de betere videokaart kan het zijn dat je De Sims 4 niet kan gebruiken en/of (later) diverse problemen kunnen verschijnen.
    Net voldoet kan het spelen van De Sims 4 niet meer leuk maken. Verwacht wordt dat je niet eens aanvullende inhoud kan gebruiken.

Hardware van laptops geven lagere prestaties dan dezelfde hardware in normale "Desktop" PC.
    Laptops bedoeld voor school en werk zijn meestal niet bedoeld om zwaardere software te draaien.

Groetjes.
  • LotteVdE's avatar
    LotteVdE
    3 years ago

Heyy @Trismagistos 

Heel erg bedankt voor je antwoord! Volgens de website die je aanraadde, voldoet mijn laptop aan de minimum vereiste voor de Sims 4 en de expansion packs die ik al heb dus ik

ga het installeren zeker overwegen.

Ik ben alleen wat bang dat het installeren van een 'zware' game mijn laptop in het algemeen erg vertraagd aangezien dat gebeurd is met mijn vorige (hoewel ik die wel héél erg overschat had; op een gegeven moment probeerde ik er zelfs GTA op te spelen 😛) en ik deze wel echt nodig heb voor studeren en werk. Ik las ook ergens dat Origin zelf redelijk zwaar is voor een low-end laptop?

Misschien dat ik binnenkort best wel gewoon investeer in een goede gaminglaptop.

Weet je hiervoor misschien must-haves of dingen waar ik zeker op moet letten?

Groetjes

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @LotteVdE,

Je hoeft niet per se Origin te installeren! Je kunt ook overwegen om.de EA app te gebruiken. Hier kan je er meer over lezen en vind je ook links om deze App te downloaden

https://help.ea.com/nl/help/ea/ea-app/download-install-update-ea-app/#download-ea-app.

Zolang je De Sims 4 niet te zwaar belast met gigabytes aan modificaties en custom content, zal je zeker nog wel even plezier kunnen beleven aan én je laptop én De Sims 4.

Als je echt opzoek gaat naar een gaminglaptop of -Desktop en je weet wat je eraan wilt uitgeven, laat dat dan hier ook even weten. De adviezen die je krijgt zullen sterk afhankelijk zijn van welk soort spellen je wilt spelen. Een goede en snelle grafische kaart is vaak een must voor de zwaardere games.

Als je iets op het oog hebt, kan je hier altijd de links met jouw keuzes delen.

Heel veel plezier met spelen.  😉

• Je kun eens proberen met alleen het basisspel te installeren en daar een tijdje mee spelen om te zien of je laptop De Sims 4 wel kan draaien, @LotteVdE.
    Wel is het mogelijk dat je (grafische) instellingen dient te verlagen en niet alles goed kan gebruiken.
    Daarna kan je per stuk de aanvullende inhoud toevoegen en opnieuw testen of geen problemen verschijnen.

Laptops bedoeld voor studie en werk zijn vaak niet geschikt voor het draaien van zwaardere software spellen. De systeemeisen van De Sims 4 zijn nog licht, in vergelijking met actie spellen.
    Je kan inderdaad een betere computer aanschaffen die meer geschikt is voor de spellen, die toch meer nodig hebben. Je kan zo meer plezier in de gewenste spellen hebben.
    Laptops zal je ruimer moeten nemen, de uitbreiden zijn beperkter en kunnen duurder uitvallen dan een normale "desktop" PC.
    Bekijk de minimale systeemeisen en de aanbevolen systeemeisen van de gewenste spellen, vergelijk meerdere merken en modellen die je hiervoor dan geschikt vind, bezoek de winkel of contact opnemen ermee bij onduidelijkheid.
    Zo houd je de studie en/of werk ook meer gescheiden.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey hoi @LotteVdE,

Ik heb nog even een aantal zaken voor je opgezocht (nagekeken) Als je Origin installeert verbruikt dat ca. 365 MB. De EA app ca. 470 MB. Dus al met al is Origin minder zwaar dan de EA app. 

Als het gaat om de hoeveelheid ruimte gebruik voor De Sims 4 en al jouw uitbreidingen. dan kan je rekenen met een ruimte gebruik van ca. 60 GB voor het basispakket en alle DLC's. Als je dat een te groot ruimte beslag vindt, kan je altijd overwegen om een externe harde schijf aan te schaffen van bijv. 500 GB of 1TB. Een SSD is robuust en snel en de goedkoopste kost ca € 30,-- Hier zie je er een voorbeeld van: WD Elements Portable Exclusive (Recertified) | Western Digital. 

Op die externe harde schijf kan je redelijk eenvoudig én Origin en de spelbestanden laten installeren. Als je daar meer informatie over zoekt dan vind je in deze link alvast een aanzet:  https://answers.ea.com/t5/Bug-rapporten-en-Technische/Te-weinig-geheugen/m-p/10565295#M11485

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Algemene discussie

De Sims 4 Algemene discussie

Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.Latest Activity: 5 days ago
435 Posts