Hallo, Mijn vraag is of je de sims 4 ook van af een externe harde schijf kan spelen? Zo ja, zitten hier ook bepaalde eisen aan vast die handig zijn om mee te nemen in de aanschaf van een nieuwe e...
In Origin ga je naar het menu boven in Origin > Applicatieinstellingen > Installaties en Opgeslagen Spellen. Klik daar bij Locatie gamebibiliotheek op de knop Map wijzigen..
Aan de linker zijde klik je dubbel op '/' naast het plaatje van je harde schijf. Dan zou je 4 bestanden moeten zien. Applicaties, Bibliotheek, Systeem en Gebruikers.
In het veld aan de onderzijde type je /Volumes/[Naam van je externe harde schijf] en druk je Enter. Voorbeeld: mijn harde schijf heet 'Backup' en die naam komt ook omhoog als ik de schijf aansluit. Dan zou het pad dus /Volumes/Backup zijn.
Het scherm zal verdwijnen en weer opnieuw tevoorschijn komen en mogelijk zie je dan de externe harde schijf niet meer. Dat maakt niks uit, sluit Origin af en start hem opnieuw. Dan zou er een scherm van Gatekeeper moeten zien die vraagt om Origin toestemming te geven tot je bestanden en externe schijf. Klik op OK.
Herhaal nu stap 1 tot en met 3 en dan zou je de de inhoud van je schijf wel moeten zien op het scherm.
Als ik alle stappen doorlopen ook met /volumes/ en dan de naam van de externe harde schijf, geeft Origin aan dat die er geen games op kan installeren. Wie heeft een idee waarom dat niet lukt?
@smitruben Heb je ook al eens gekeken naar de informatie in deze link? Opgelost: Re: Can't find External Hard Drive in Origin MAC - Pagina 14 - Answer HQ (ea.com) Kijk dan vooral naar de oplossing die Bluebellflora helemaal onder in haar reactie aangeeft bij #138. Als je hulp nodig hebt met de vertaling laat dat dan even weten. Kort gezegd komt het erop neer dat je ervoor moet zorgen dat je externe schijf geformatteerd is voor het juiste systeem en voor iedereen toegankelijk is om te lezen en te schrijven. Laat even weten of het hiermee is gelukt.
Veel succes.
Als je niet met een MacOS speelt laat het dan ook even weten. Voor Windows gelden andere regels.
Als je de oplossingsrichting goed uitvoert, @smitruben dan kan je alle nieuwe pakketten opslaan op de externe harde schijf. Zorg er dan wel steeds voor dat deze toegankelijk blijft.
Je doet er misschien verstandig aan om Origin en de spellen die je hebt over te zetten naar de externe harde schijf. Het voordeel is dat je dan alles bij elkaar op een schijf hebt staan en er ruimte ontstaat op de vaste schijf voor eventuele upgrades van Mac programma's
@smitruben ik denk dat jouw voorstel heel goed zal werken. Het duurt langer maar geeft wel het beste resultaat. Ik zou daar wel voor kiezen om te voorkomen dat er dubbelingen ontstaan of fouten in bestanden.
Zolang je Origin downloadt en installeert via Safari en niet via Chrome zal je ook geen problemen hebben met gedeeltelijke downloads.
Standaardlocatie waar Origin diens spellen installeert, is te wijzigen via de instellingen van het programma. Dit gaat het makkelijkste voordat je iets download en installeert.
Denk dat een externe harde schijf langzamer is dan de interne harde schijf en altijd dient aangesloten zijn om diens gegevens te kunnen bereiken. Voor mobiele apparaten is het minder handig.
Ik heb die stappen allemaal gedaan. Het spel start en herkent ook al mijn aangekochte packs maar alle bewaarde bestanden zijn weg. Oftewel; al mijn huizen, mensen enz. Ik begin aan een compleet nieuw spel. Als ik het spel weer terug op de oude plaats zet en de gegevens weer terug verander blijft het helaas zo. Hoe kan dat? De 'saves' zitten toch ook in de bestanden?
Heb je voordat je begon met overzetten naar de externe harde schijf ook een backup gemaakt van de inhoud van de map Documents > Electronic Arts > De Sims 4 of ben je gelijk begonnen met overzetten?
Als je geen backup van je originele saves hebt gemaakt dan zal je jammer genoeg helemaal opnieuw moeten beginnen.
Juist daarom raad ik aan om regelmatig je kavels en huishoudens naar de Galerie op te laden als extra veiligheidsklep.
Heb je daarnaast ook gekeken of je na het installeren van Origin en De Sims 4 de cloudopslag hebt uitgezet?
@Trismagistos Ach ja helaas. Ik speel toch vrijwel niet maar bouw alleen. De laatste bouw was echt gaaf en was bijna klaar. Had ik beter op kunnen slaan ja haha. Ik begin gewoon opnieuw dan
Alleen Orjanic packs opent ie niet terwijl ze wel in de juiste map staan. Ook opnieuw downloaden heeft geen zin. En ja, in het spel heb ik mods ingeschakeld staan en opnieuw opgestart.
Het kan zijn dat de 'Orjánic Country Living Custom Content Collection' na de laatste patchupdate kapot gegaan. Ik maak er geen gebruik van omdat dit pack gebruik maakt van 'clones' van standaard onderdelen van De Sim 4 pakketten. Het risico is dat je dan uren aan het zoeken bent als er iets kapot gaat na een patchupdate.
Misschien dat dat ook de reden is dat je de onderdelen nu niet kunt vinden.
Vaak genoeg, zal de verouderde aangepaste inhoud voor problemen geven, @MattCurlew84. Lees de meegeleverde documentatie hoe je de aangepaste inhoud installeert en gebruikt. Bij problemen zal je contact toch moeten opnemen met hun maker.
Als ik binnenkort wat meer tijd heb, zal ik dat Orjanic pack toch eens wat beter bekijken, @MattCurlew84. Wie weet dat ik je daarna nog wat tips kan geven.
Ik zal in ieder geval onderzoeken of ik een vergelijkbaar probleem tegenkom. Als jij nog meer informatie kunt geven door bijvoorbeeld een schermopname van de inhoud van die map te delen dan zie ik dat graag.
Zodra ik uiteindelijk meer weet, laat ik het hier weten.
Ik heb niet het idee dat er wat mis is met het pakket. En krijg tijdens spelen er ook geen melding over zoals je wel eens hebt als sommige items van een pack niet meer werken ofzo. Ik zie ook niks bij 'aangepast materiaal' (volgens mij staat het zo beschreven als je per categorie wilt zoeken als je bouwt).
Zou het nut hebben om het spel volledig opnieuw te installeren?
@Trismagistos Prima hoor, toch bedankt voor alle moeite. Spel helemaal opnieuw geïnstalleerd en Orjanic packs doen het weer gewoon. Nu snel mijn Zuid-Limburgse vakwerkhuis af maken :P
Als het niet lukt met de map Documenten dan kan dat ook liggen aan de koppeling die je pc/laptop maakt met de OneDrive. Kijk of je de map Documenten kunt ontkoppelen en de synchronisatie kunt uitschakelen. Gebruik de Administrators functie om ook die handelingen uit te voeren.
De onedrive is uitgeschakeld dat is het rare. Ik krijg de melding dat in de map een map zit die niet omgeleid kan worden.
Ik heb even gekeken in de D schijf De documenten met Electonic arts zitten wel in de D:/ schijf. Die map is dus wel verplaatst. Ook de eerdere keren via eigenschappen behalve dan die map waarvan de toegang was geweigerd Ik moet dus ook helemaal opnieuw beginnen.
Ik denk dat ik daar wel een oplossing voor heb @Lotje1981.
Maar misschien zal je in het ergste geval Origin en De Sims 4 opnieuw moeten downloaden en installeren. Het is ook een beetje afhankelijk van het programma dat je gebruikt om De Sims 4 te starten. Als je wel een map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 hebt dan heb je een klein deel overgezet. Het grootste deel van De Sims installatie en bin bestanden zit meestal in de map C:\Program Files (x86)\Origin Games\. Die De Sims 4 map bevat als je alle uitbreidingspakketten etc. hebt ca. 57 GB en dat is een substantieel deel van die 128 GB waar jij het over had.
In Origin en in de EA-(Desktop) App kan je De Sims installeren op de door jou gewenste drive. Kies er dan voor om dat te doen op deze locatie: D:\Program Files (x86)\Origin Games\ Als die locatie (nog niet bestaat maakt Windows die zelf aan. Toets dit het adres dat ik vet heb weergegeven in in de installatie locatie.
Voor de EA app klik je op my collection en dan op de drie puntjes rechts boven in de Sims 4 tegel. Vervolgens op view properties om te zien waar de Sims pakketten werden geïnstalleerd.
Misschien kan je het beste voor het verplaatsen toch even gebruik maken van de Origin App. Je moet dan wel de EA app afsluiten (exit)
Open de Origin App kies voor Applicatieinstellingen en klik daarna op het tabblad installaties en opgeslagen spellen.
Maak voor de zekerheid eerst op de D: drive de map Progam Files (x86) aan en maak daarin de map Origin Games aan. Wijzig daarna de locatie Gamebibliotheek zoals in het voorbeeld. hierboven.
Als het goed is verplaatst het systeem de installatiemappen en maak je op die manier een groot deel van je C: drive vrij voor andere systeembestanden.
Alleen nu ik het spel ga starten gaat mijn Laptop ineens oorverdovend zoemen. HELP!
About De Sims 4 Algemene discussie
Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.411 PostsLatest Activity: 4 months ago