Hallo, Mijn vraag is of je de sims 4 ook van af een externe harde schijf kan spelen? Zo ja, zitten hier ook bepaalde eisen aan vast die handig zijn om mee te nemen in de aanschaf van een nieuwe e...
Ik zit met hetzelfe probleem. Ik heb alles opgevolgd. De mappen vanuit program files overgezet naar externe ssd.
De locatie gewijzigd in Origin.
Het spel kon ik opstarten vanuit de SSD. Ik ging er vanuit dat de sims dan verwijdert kon worden van de laptop, maar nu kan ik de sims ook niet meer opstarten vanaf de SSD.
Als je de sims niet kan verwijderen van de laptop, wat heeft een externe ssd dan voor nut? Gaat om een windows 10 laptop.
Hopelijk heb je al even gekeken naar de informatie in de link die ik je gaf: Opgelost: Re: Te weinig geheugen - Answer HQ (ea.com) Om het iets gemakkelijker te maken heb ik het hier nog eens opnieuw weergegeven Met wat illustraties om het duidelijker te maken.
Hieronder heb ik een stappenplan voor het overzetten van Origin en De Sims 4 naar een externe harde schijf. Een Western Digital van 1 TB is niet al te duur en een prima optie!
Stappenplan externe harde schijf
Er zijn meerdere manieren om je bestanden en documenten op een andere plaats op te slaan Als je ervoor kiest om dat door Windows te laten doen zorg dan dat je de externe harde schijf in de snelste USB-poort hebt aangesloten en koppel deze (liever) nooit meer los. Zorg er wel voor dat je de OneDrive volledig hebt uitgeschakeld. OneDrive uitschakelen of verwijderen - Office-ondersteuning (microsoft.com)
Ga dan naar het instellingen wieltje en klik daarop.
Klik vervolgens op systeem en daarna op opslag.
Scrol naar beneden en klik op wijzigen waar nieuwe inhoud wordt opgeslagen.
Je komt dan in een menu waarin Windows standaard kiest om bestanden op te slaan op Windows (C: ) drive
Je kan dan voor ieder onderdeel kiezen waar het moet worden opgeslagen.
Mijn advies is om dan alle Apps t/m Opslaglocatie van offline kaarten aan te passen aan de drive letter die je aantreft in het vak onder de Windows (C: ) In het geval van jouw laptop zal dat waarschijnlijk de letter (D: ) zijn.
Daarna kan je er ook nog voor kiezen om de al aanwezige bestanden in het onderdeel documenten over te zetten naar de nieuwe harde schijf.
Zorg ervoor dat je de gehele map De Sims 4 die je nu nog vindt op het adres: C:\Documents\Electronic Arts\De Sims 4 kopieert naar de Externe Harde Schijf met de letter D (D:drive) Plaats deze in een aparte map met de naam Nieuwe Sims 4 map of iets dergelijks. Maar wel zodanig dat je deze straks eenvoudig kunt vinden.
Als je kijkt aan de linkerkant van je verkenner zie je onder deze pc de standaard mappen staan! Zie ook het screenshot.
Elk van die mappen correspondeert met de map gebruikers en dan jouw naam op de C: drive. De nieuwe inhoud wordt, als je alles goed hebt gedaan, nu standaard op de D: drive opgeslagen.
Met de volgende methode verplaats je de inhoud van de bestaande mappen naar de D: drive.
Maak eerst voor al deze mappen met uitzondering van het bureaublad een corresponderende map met dezelfde naam aan op de D: drive. Dus Afbeeldingen, Documenten, Downloads, Muziek etc. Klik met de rechtermuisknop op de map documenten (in het voorbeeld is dat voor de afbeeldingen gedaan maar dat kan voor iedere map in het screenshot) en kies onderin voor Eigenschappen
Je krijgt dan het onderstaande tabblad te zien.
Boven het kopje algemeen in het bovenstaande screenshot zie je ook locatie staan. Als je daarop klikt kom je in het tabblad voor de locatie van die specifieke bestandsindelingen (afbeeldingen)
In jouw situatie zie je als je op locatie klikt de C: drive als adres staan. Verander dat naar D: en de corresponderende map op de D: drive. Klik op ja als Windows vraagt of alle bestaande en nieuwe onderdelen op die locatie moeten worden opgeslagen.
Doe dat voor alle onderwerpen van Afbeeldingen t/m Video's met uitzondering van bureaublad.
Als het goed is zal Windows op dat moment jouw D: drive laten functioneren als systeemschijf en kan je er ook programma's op installeren. Die optie had je al aangegeven bij de verplaatsing van de opslagcapaciteit.
Als je ervoor kiest om Origin en De Sims opnieuw te installeren. Ga dan eerst weer naar het onderdeel apps en onderdelen in de Windows instellingen en verwijder de Apps Origin en alle Sims onderdelen. Daarna kan je bij de installatie van Origin de D: drive als locatie aangeven. (Er wordt dan vanzelf een map Programma files aangemaakt) Kies er ook voor om De Sims 4 en de uitbreidingspakketten daar op te slaan. Kijk even op het screenshot. Als je geen optie D:\Program Files (x86)\Origin Games ziet maak deze locatie zelf aan (Je kunt hem ook in het begin al aanmaken op de D: drive. Dan kan je Origin zoeken naar die locatie.
Als alles goed is gegaan is ook de nieuwe door Origin aangemaakte map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 op de D: drive terechtgekomen. Tot slot kan je De Sims 4 map, die je in het begin naar Nieuwe Sims 4 map in de D: drive hebt gekopieerd, terugplaatsen.
Gebruik daarna een crap cleaner om alle overbodig geworden registervermeldingen en andere rommel te verwijderen. Voorlopig denk ik dat je hiermee een heel eind mee vooruit kunt.
Neem deel aan vrolijke discussies, deel tips en wissel ervaringen uit over de Sims 4 Uitbreidingspakketten, Game Packs, Accessoirespakketten en Kits.Latest Activity: 19 days ago435 Posts