Forum Discussion

monique23051's avatar
monique23051
Seasoned Ace
2 years ago
Solved

2 'foutjes' ontdekt met spelen, beloningsmarkt werkt 'raar' sinds update 31/10

Hallo allemaal,

Long time no see, oftewel ik ben al tijdje niet op deze site geweest wel op de Engelstalige site geweest en daar niet een antwoord gevonden op een probleempje die ik momenteel heb met spelen in de Sims 4.

Mijn Sims zitten al 3 generatie's in 1 huishouden en heb dus al meerdere mijlpalen meegemaakt met heel veel sims maar sinds een week of 4 krijg je de mijlpalen niet meer te zien van kinds af aan zeg maar. Terwijl mijn Sim al generatie 3 is dus al vanaf baby opgegroeid is en daar vele mijlpalen ook had. Hoe kan dit ineens? Heb dit namelijk nog nooit gehad. Ik kon het op z'n Engels dus nergens vinden...Misschien staat er wel ergens iets over en dan hoop ik dat er een oplossing voor is. Voor mijn 10G familie althans. Wel zonde als ze geen mijlpalen meer hebben...

2e probleem is pas sinds de nieuwe update van vanavond het geval. Ik kan op de beloningsmarkt ineens álles kopen wat ik al ooit gekocht had...Ehm ja gek he? Ik weet het. Ik heb dus 1 sim die al ontzettend veel gekocht heeft en heb even een foto ervan gemaakt en erbij gedaan zodat jullie het kunnen zien. Vreemd is het of niet? Ik heb met een tiener sim net wat dingen gekocht en ships genoeg kwam ik er dus te laat achter en heb ik 3 dingen dubbel gekocht waardoor hij al z'n punten dus weggegooid heeft. Erg jammer. Ik speel scenario's ja dat klopt daar verdien ik ook vaak mijn beloningsmarkt punten mee dus zodoende dat Sim1 zoveel gekocht had...Dacht ik laat het jullie even weten.

Groetjes Monique

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    2 years ago

Hey @monique23051,

Ik ga ervan uit dat dit kledingfoutje gewoon een bug is!

Er waren een tijd geleden wel meer problemen met schoenen en jurkjes en ook met sneeuwlaarzen dus ik vermoed dat dit er ook een van is.

Zou je eens willen testen of dit probleem met dezelfde jas en laarzen ook voorkomt bij andere peuters? Als dat zo is dan kunnen we met zekerheid zeggen dat het een bug is.

Ik heb even gezocht naar vergelijkbare bugs en de rapporten maar kon niets vinden. Dus ik zal @EA_QueenBee even taggen om deze bug door te (laten) geven.

8 Replies

• Hey @monique23051,

Ik heb even gekeken naar jouw vragen en naar de schermopnames die je deelt en vergeleken met de patchupdates op het Engelstalige forum: Update 10/31/2023 (ea.com)

Je kunt het jezelf wat makkelijker maken door die pagina even te (laten) vertalen door je PC, Google of Bing o.i.d. 

Hierin kan je lezen dat er nogal wat is aangepast als je scenario's speelt. Hopelijk helpt het als je het bestand localthumbcache.package even verwijdert om een 'schone' start te maken. 

De mijlpalen schermopname is dus een voorbeeld van. Mijlpalen en de levenslange beloningspunten zijn ook voor een deel veranderd. Trouwens een deel van deze beloningen heeft jouw oudere Sim al behaald en die kan je weer terugvinden in de Simologie van je Sim.

Zoals je in de opmerkingen bij de patch kunt lezen, is de beloningenmarkt ook aangepast aan de nieuwe Ontdekkingstochten (Discovery Quests) Daardoor heb je nu opnieuw de mogelijkheid om alles opnieuw te kopen. De beste manier om dit terug te draaien is een opslag bestand te herstellen (vooropgesteld dat je in de tussentijd jouw spel niet meer dan 5 keer heb opgeslagen) 
    https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Opslagbestand-herstellen/m-p/11733793#M14514

Laat ajb even weten of je hier iets aan hebt.

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    2 years ago
    @Trismagistos Hey, klopt had ik gezien (althans ook laten vertalen ja) dus dacht ook wel dat het aan de update van gisteren lag ;-) Ik ga inderdaad weer even die localthumbcache.package weghalen ja, dat vergeet ik écht altijd...ahum....

Die mijlpalen is al geruimere tijd dat die niet te zien waren...Dus ligt niet aan de update helaas...

Oh mijn oudere Sim heeft idd heel veel al behaald ja maar het rare is dus dat ze écht alles wederom opnieuw kan kopen. Normaliter kon dat dus niet (dan was dat dus niet klikbaar zeg maar met de muis. Nu dus wél en heb ik daardoor dingen dubbel gekocht en zijn mijn punten dus weg helaas daaraan geraakt...Erg jammer dus deze verandering want ik kan niet onthouden welke Sim nu wát heeft 'gekocht' met zijn beloningspunten en om telkens te switchen tussen die schermen is niet echt handig...Vandaar dit bericht ook. Ik hoop op zich dat dus dit weer terug komt (dat je dus kan zien wat je al gekocht hebt) Ik ga even die local.package verwijderen en zien of er iets veranderd. Thx voor het advies wederom

Groetjes Monique
  • monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    2 years ago

@Trismagistos Helaas...Heb net het spel geopend na alles gedaan te hebben...Het maakte géén verschil. Jammer...Groetjes Monique

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

@monique23051 

Heb je ook geprobeerd om je opslagbestand te herstellen of terug te gaan naar een vorige save om het verlies van de punten terug te draaien. Dat zou misschien een deel van het probleem kunnen oplossen.

Ik overleg nog even over de andere onderdelen. Als ik iets hoor dat interessant is of een oplossing kan bieden laat ik het je weten. Maar erg waarschijnlijk. lijkt me dat niet.

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    2 years ago

@Trismagistos Dat is inderdaad teruggedraaid door het herstelbestand, maar helaas zie je dus nog steeds niet wat je wel en niet gekocht hebt zeg maar. Vroeger kon je je gekochte producten niet meer aanklikken. Dankjewel voor de info en hopelijk vinden ze er iets op😉

Spoiler
    Spoiler

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    2 years ago

Hoi @Trismagistos en natuurlijk iedereen,

Ik zag vandaag wederom foutje opduiken, weet niet wanneer die erin is geslopen maar meld hem maar even hier voor de 'gemakkelijkheid' want ik ga zo zzzz slapen dus kon niet zoeken waar ik vorige keer mijn kleding foutjes neergezet had meer...

Enfin als ik mijn peuter een jurkje (zie foto) aan doe en ik doe daarbij laarsjes aan, dan zien de laarsjes er heel raar uit, niet de kleur die het moet hebben en soms zelfs niet eens het laarsje wat ik aangeklikt heb...

Ik heb snel 1 screenshot gemaakt, maar hij deed het bij minimaal 3 andere laarsjes ook. De regenboots en die sneeuwlaarsjes ook.

Groetjes Monique

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @monique23051,

Ik ga ervan uit dat dit kledingfoutje gewoon een bug is!

Er waren een tijd geleden wel meer problemen met schoenen en jurkjes en ook met sneeuwlaarzen dus ik vermoed dat dit er ook een van is.

Zou je eens willen testen of dit probleem met dezelfde jas en laarzen ook voorkomt bij andere peuters? Als dat zo is dan kunnen we met zekerheid zeggen dat het een bug is.

Ik heb even gezocht naar vergelijkbare bugs en de rapporten maar kon niets vinden. Dus ik zal @EA_QueenBee even taggen om deze bug door te (laten) geven.

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    2 years ago

Hoi @Trismagistos 

Heb je nog iets gezien of gehoord over de beloningsmarkt? Normaal zag je dus altijd in het koop programma welke je al gekocht had, dit voorkomt dat je dus je duur verdiende punten 2x uitgeeft aan 2x dezelfde beloningen zeg maar. 

Zit nu echter met vraag sinds te huur ook met de beloningsmarkt te maken. Mijn sim was bang voor het donker en heb een potion gekocht om dus die angst weg te halen ze heeft het opgedronken maar ze blijft angst om het donker houden terwijl de angst wèl weg is in haar panel zeg maar...vaag he? Ook bij andere angsten is dit het geval...

Groetjes Monique 

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 7 hours ago
3,035 Posts