Forum Discussion

Lotje1981's avatar
Lotje1981
New Ace
3 years ago
Solved

Een sim proberen te overtuigen op buurtplannen te stemmen[opgelost]

In een van mijn saves heeft mijn sim een levenswens buurtvergroener en is al in de laatste fase. Daarin wil ze een andere sim proberen te overtuigen op de buurtplannen te stemmen. Er staat dat de optie in de sociale interacties staat als de stemperiode open is, maar ik krijg het niet. Ze woont overigens in de buurt van landelijk leven. Heeft het daarmee te maken? Ok heb ik de ecologische gameplay uitgeschakeld.

Of moeten ze een bepaald niveau hebbben van sociale ontwerper carière?

Ik heb het zelf al opgelost. Blijkbaar komgt die optie alleen als je in evergreen harbour woont. In andere buurten werkt het niet.

• Hey @Lotje1981 

Er is nog een andere link maar dat is een samenvoeging van meerdere dezelfde problemen: 

[OPEN] [ECO] 'Vote for NAP' Milestone doesn't fulfill - Answer HQ (ea.com)

Je kunt die vinden als je zoekt naar: "eco innovator sims 4 not working"

Op dit moment kan ik je alleen helpen met cheats om dit probleem op te lossen:

Spoiler
    Als je de opdracht wilt vervullen kan je in het cheatraam typen:  ‘aspirations.complete_current_milestone’ (zonder aanhalingstekens) en als je de eigenschap hoe dan ook aan jouw Sim wilt toevoegen kan je in het cheatraam typen  'traits.equip_trait trait_Nature_InfluentialIndividual' (natuurlijk zonder de aanhalingstekens) op dit moment heb ik jammer genoeg geen andere oplossingen voor je.

Er zijn natuurlijk ook nog mods waarmee je dit probleem kunt fixen.

Nog even over het stembord:

Het Stembord voor de buurt actieplannen kan je gewoon vinden in bouwen. Voorwaarde is wel dat je dit plaatst op een openbare kavel die voor iedereen toegankelijk is: Park, bar/lounge etc.

Hopelijk heb je hier wat aan.

10 Replies

• Hey @Lotje1981,

Om andere Sims te overtuigen om te stemmen voor een bepaald buurtactieplan zal jouw Sim in ieder geval een goede relatie moeten hebben met de Sim aan wie dit wordt gevraagd. 

Ook zal die Sim in dezelfde buurt moeten wonen anders heeft het geen zin.

De stemperiode opent meestal op vrijdagavond 18:00 u en sluit op (dacht ik) maandagochtend 06:00 u. Als je de spelopties voor 'Ecologisch Leven' hebt uitgeschakeld werkt het niet met buurtbewoners want dan kunnen NPC's (Non Player Controlled Sims) niet stemmen. Maar niet getreurd, je kunt ook leden van het huishouden van jouw Sim vragen of ze willen stemmen (een kleine slimme workaround, noem het cheat) 

Nog even voor jouw informatie: die optie komt ook voor in alle andere buurten.

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    3 years ago

@TrismagistosMijn sim was zeer goed bevriend met haar huisgenoten en toch kreeg ik die optie niet. Wel opscheppen over bezittingen bij buurtbewoners.

Moeten ze ook geen gemeenschappelijk stembord hebben in de buurt?

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    3 years ago

@Trismagistos  schreef:

Hey @Lotje1981,

Nog even voor jouw informatie: die optie komt ook voor in alle andere buurten.

Mijn sims wonen op het moment in Henford_up-on_Bagly, maar ik krijg die optie niet. En ze is zelfs beste vrienden met haar huisgenoten. En ze hebben een openbaar stembord in de wereld.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Lotje1981,

Ik ben er nog eens wat dieper ingedoken en heb zelfs nog even wat navraag gedaan. Mogelijk heb je dan toch last van een van de bugs die in deze links worden vermeld:

[OPEN] [ECO] Civic Planner: Can't Rally Voters for a Community Space Project - Answer HQ (ea.com)

of deze

https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/NEEDS-SAVES-Master-Maker-Aspiration-Issues-with-several-steps/td-p/9227779

Zou je eens willen kijken welke van de twee het beste bij jouw situatie past?

Natuurlijk zal je jouw spel ook even zelf moeten testen. Dat kan eigenlijk alleen vanilla (dus zonder cc en/of mods) Verwijder in ieder geval dan ook het bestand localthumbcache.package uit de Sims 4 map.

Als dat allemaal geen oplossing biedt, zou je het dan in ieder geval nog even willen melden als bug?

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    3 years ago

@Trismagistos  schreef:

Hey @Lotje1981,

Ik ben er nog eens wat dieper ingedoken en heb zelfs nog even wat navraag gedaan. Mogelijk heb je dan toch last van een van de bugs die in deze links worden vermeld:

[OPEN] [ECO] Civic Planner: Can't Rally Voters for a Community Space Project - Answer HQ (ea.com)

of deze

https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/NEEDS-SAVES-Master-Maker-Aspiration-Issues-with-several-steps/td-p/9227779

Zou je eens willen kijken welke van de twee het beste bij jouw situatie past?

Natuurlijk zal je jouw spel ook even zelf moeten testen. Dat kan eigenlijk alleen vanilla (dus zonder cc en/of mods) Verwijder in ieder geval dan ook het bestand localthumbcache.package uit de Sims 4 map.

Als dat allemaal geen oplossing biedt, zou je het dan in ieder geval nog even willen melden als bug?

Ik heb niet de master maker wens, maar heb als wens buurtverbeteraar. Wat ik dus raar vind is dat mensen overtuigen om te stemmen op buurtactieplannen bij mij alleen kan in green harbour. En niet in andere werelden.  Ik heb zelf niet het idee dat het aan mijn mods kan liggen die ik gebruik.  Buiten Tardis avonturen die volledig geüpdatet is,  heb ik alleen kleding en kapsels in mijn spel.

Bij het beroep civiele ontwerper bug zegt de persoon die problemen heeft met stemmen werven via het openbare stembord. Wat dus alleen staat in green harbour en niet in stanford up-on Bagly, of niet in de werelden van het basispakket. Maar in green harbour krijg ik dit optie bij de vriendelijk interactie en als je ze dan op het betreffende plan laat stemmen lopen ze weg naar het openbare stembord. 

Ik kan nog proberen met mijn huishouden naar de betreffende kavel te laten reizen waar ik het openbare stembord heb neergezet of de kavel te veranderen in de gemeenschappelijke ontmoetingsplaats dit ook in green harbour is waarbij je de functie kan veranderen.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Lotje1981 

Er is nog een andere link maar dat is een samenvoeging van meerdere dezelfde problemen: 

[OPEN] [ECO] 'Vote for NAP' Milestone doesn't fulfill - Answer HQ (ea.com)

Je kunt die vinden als je zoekt naar: "eco innovator sims 4 not working"

Op dit moment kan ik je alleen helpen met cheats om dit probleem op te lossen:

Spoiler
    Als je de opdracht wilt vervullen kan je in het cheatraam typen:  ‘aspirations.complete_current_milestone’ (zonder aanhalingstekens) en als je de eigenschap hoe dan ook aan jouw Sim wilt toevoegen kan je in het cheatraam typen  'traits.equip_trait trait_Nature_InfluentialIndividual' (natuurlijk zonder de aanhalingstekens) op dit moment heb ik jammer genoeg geen andere oplossingen voor je.

Er zijn natuurlijk ook nog mods waarmee je dit probleem kunt fixen.

Nog even over het stembord:

Het Stembord voor de buurt actieplannen kan je gewoon vinden in bouwen. Voorwaarde is wel dat je dit plaatst op een openbare kavel die voor iedereen toegankelijk is: Park, bar/lounge etc.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    3 years ago

Dat heb ik dus gedaan. Kan zijn dat het nu ik het spel heb afgesloten en straks weer opnieuw opgestart ik de functie wel krijg.  Hij staat in een park die ikzelf gemaakt heb. 

Ik denk dat ik die  cheat ga gebruiken, maar wel pas als mijn sim voor de tweede keer heeft gestemd en niveau 10 van civiele ontwerper heeft bereikt.  Ik heb ook al promoties gecheat zodat ze op niveau 6 is van die carrière zodat ze stemmen mijn werven. 

Ik heb even een spel zonder mods gespeelt in Henford up-on Bagly en ook de oude localthumbcache.package gewist, maar kan nog steeds geen sim overtuigen. Zelfs niet met zo'n publiek bord in een bereikbare openbare ruimte.

Dus ik ben bang dat mijn sims om dat te kunnen toch in greenharbour moeten wonen, of als je in een andere wereld woont de cheat gebruiken. Want mijn sim is en goed bevriend met haar huisgenoot, als niveau 5 in de carrière civiele ontwerper

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    3 years ago

In henford up-on bagley kan ik wel iemand overtuigen te stemmen als ze op de openbare ruimte met een openbare stembord staan, alleeen niet als ze gewoon thuis is.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Ik heb nog even wat opgezocht en je kunt alleen sims in de buurt van jouw Sims eigen kavel vragen. @Lotje1981,

Dat betekent dus dat je het altijd in de buurt van de eigen woonkavel van het huishouden kunt proberen. 

Wat dat betreft kan een verhuizing van je Sims soms wel uitkomst bieden. 

Hopelijk lukt het je om het doel te bereiken. 🤞

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    3 years ago

Ik heb geen zin mijn sims weer te laten verhuizen. Het is ook niet nodig, omdat ze zelf ook al in Henford up-on Bagley wonen. En de openbare kavel met het stembord is ook in hun eigen buurt, namelijk een kavel naast hun eigen woonkavel. Zelfs in de buurt van hun woonkavel zeg maar bij het tuinhek als ze net niet meer thuis zijn, lukt in Henford up-on  Bagley en waarschijnlijk in andere buurten dan Greenharbour niet.

Het lukt wel op de kavel waar het bord staat. Dan moeten ze alleen even naar het park of zelfs naar Gnomes Arms, waar ik zo'n bord heb neergezet. (Henford -Up-on Bagley)En waar mijn nieuwste huishouden praktisch naast woont En met die oplossing heeft mijn sim dat deel van haar levenwens om te proberen te overtuigen om op een buurtplan te stemmen heb kunnen vervullen. Het heeft niks met de carére te maken, dat was het mensen optrommelen om te stemmen en dat lukt bij mij gewoon als men op het bord klikt.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,945 PostsLatest Activity: 17 hours ago