Maak je toevallig ook gebruik van aangepast materiaal zoals custom content en modificaties? Het kan zijn dat die nu de oorzaak zijn van de crash. Er zijn heel veel mods gebroken na de laatste update.
Ik kan eventueel aan de hand van een DxDiag.txt onderzoeken of er misschien een ander probleem aan ten grondslag ligt. In de link hieronder kan je lezen hoe je zo'n bestand maakt.
Ik heb de DxDiag.txt van jouw Lenovo laptop kunnen bestuderen en heb naar aanleiding daarvan wel wat vragen en suggesties.
Normaal gesproken zou je op jouw laptop met gemiddelde beeldscherminstellingen De Sims 4 redelijk goed moeten kunnen spelen. Je gaf eerder al aan dat je De Sims 4 had verwijderd en misschien dat er tijdens dit proces iets is misgegaan. In een van de eerste foutrapportmeldingen van de DxDiag.txt kom ik een fout tegen die te maken heeft met de instellingen en apps van Lenovo zelf. In de spoiler heb ik de handtekening van het probleem weergegeven. Het probleem heeft te maken met het verwijderde Lenovo Voice Pro. How to use Lenovo Voice Pro - Lenovo Support US
Vermoedelijk zijn er ook drivers verwijderd die door andere programma's worden gebruikt.
Mijn advies is om even naar de site van de ondersteuning van Lenovo te gaan en daar te zoeken naar de ontbrekende drivers en programma's. Maak ajb gebruik van de link die je hieronder aantreft:
Kies dan voor de detectie van je serienummer en volg de instructies op het scherm om een aantal programma's, drivers en apps te (laten) herstellen. Hopelijk lukt het daarna wel om De Sims 4 weer te laten werken. Houd er rekening mee dat je de beeldscherm en andere instellingen van De Sims zo laag mogelijk zet om nieuwe crashes te voorkomen. Daarna kan je een hogere beeldscherminstelling proberen.
Op regel P5 in de spoiler kan je lezen dat er een probleem is met de VSISdk.dll driver. Deze driver hoort bij het Visual Studio programma van Microsoft.
In de link hieronder vind je de programma's die je eventueel nog afzonderlijk moet downloaden en installeren:
Hierin doe ik wat suggesties om problemen met aangepast materiaal op te lossen en vind je links naar de meest recente pagina's waarin gebroken cc en mods worden besproken.
Ik blijf het vreemd vinden. Ook in de nieuwe DxDiag.txt zie ik dezelfde foutregels als het gaat om de Lenovo Voice Pro driver en dezelfde problemen met de Sims 4. Zo te zien maak je gebruik van een Windows Preview versie. Zou je willen controleren of je de laatste updates hebt opgehaald of dat er nog updates open staan?
Controleer ajb ook of je bent ingelogd als administrator op je laptop. Voer de reparaties etc. uit vanuit die functie.
Inmiddels zie ik wel wat kleine verbeteringen maar daar heb je nu natuurlijk weinig aan. Je kunt als je daar nog energie voor hebt proberen om de AMD Grafische driver up te daten. In jouw Lenovo is de laatste update datum 7 april 2023. Met de link hieronder kan je ook de AMD driver laten detecteren:
Je kunt De Sims het beste starten via die app en niet via het verouderde systeem van een snelkoppeling op je bureaublad.
Wat ik jammer genoeg niet kan zien is of je gebruik maakt van antivirussoftware. Kan je controleren of je De Sims 4 toestaat om door de de firewall heen te gaan? Als je gebruik maakt van Windows Defender dan vind je in de link hieronder aanwijzingen hoe je uitsluitingsregels kunt toevoegen:
Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 1 day ago3,035 Posts