Ja inmiddels de helpdesk weer gebeld. Helaas is het probleem nog niet opgelost maar ze zijn er wel mee bezig. Is iets tussen Apple en Origin. Maar goed daar hebben wij als spelers weinig aan want ik kon ook inmiddels als 1,5 maand niet spelen.
Er is wel een tijdelijke oplossing die bij mij werkt en dat is om het spel op een andere Apple computer met een ouder systeem te downloaden en de nieuwe versie van De Sims naar de computer te kopiëren waar je het op wilt spelen. Nou heb ik gelukkig nog mijn oude laptop waar ik Origin en Sims 4 al op had staan en daar ging de download inderdaad goed zonder problemen. Vervolgens het spel even op een andere schijf gekopieerd (let wel, is ongeveer 30 GB). Toen het spel dat niet wil updaten op mijn nieuwere computer weg gegooid en vervolgens de laatste versie van de Sims in de Programma map gezet. Daarna Origin weer opgestart en hij herkent dan de laatste versie van het spel en gaat niet meer updaten. Nu kun je het spel gewoon weer via Origin spelen. Hoop dat je er iets aan hebt, t'is even een tijdelijke oplossing maar werkt voor mij wel!