Forum Discussion

EA_Neil's avatar
EA_Neil
Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
5 years ago

[Informatie] - Betaling staat nog in behandeling, wat kan ik doen?

Hey allemaal,

Het lijkt erop dat meerdere spelers tegen het probleem aan lopen dat na het kopen, van bijvoorbeeld een nieuwe Sims 4 pack, de betaling op 'in behandeling' blijft staan. Hier een klein overzicht van wat dit betekent en wat je hieraan kunt doen.

Wat betekent in behandeling?

In behandeling betekent dat de betaling tussen de bank en onze services nog in behandeling is en ergens mogelijk vertraagd is waardoor je de door jouw aangekochte game of uitbreiding helaas niet kunt spelen totdat deze voltooid is. Dit kan veroorzaakt worden door een vertraging bij de bank, door gebruik van een langzamere betaalmethode, drukte op onze winkel kanalen bij bijvoorbeeld een sale of een andere oorzaak.

Uiteindelijk betekent dit dat de betaling nog in behandeling is en je nog even zult moeten wachten totdat deze klaar is. Meestal gaat dit direct in Nederland en België maar soms kan dit een paar uurtjes tot een dag duren. Geen paniek! Dit is aardig normaal.

Maar het is wel van mijn bankrekening afgeschreven?

Vaak lijkt het erop dat de bank het bedrag afschrijft maar wat het vaak doet is het bedrag reserveren voor de aankoop zodat je dit geld niet per ongeluk kunt uitgeven voordat de aankoop voltooid is. Dit zorgt er ook voor dat terug boeken van het bedrag mogelijk is mocht het falen of je bijvoorbeeld een product niet krijgt die je besteld hebt bij een online winkel. Als de aankoop eenmaal voltooid is wordt dit bedrag pas echt afgeschreven en zal de betaling op voltooid komen te staan.

Wat kan ik doen?

Je zult in dit geval niks hoeven te doen behalve te wachten totdat de betaling afgerond is en het spel en/of de uitbreiding vanzelf toegevoegd wordt aan jouw spelbibliotheek.

Mocht het een vertraging zijn duurt dit meestal tot 24 - 72 uur om af te ronden en zal voor maximaal 10 werkdagen zichzelf proberen te voltooien voordat hij automatisch faalt. Mocht een betaling falen zal het afgeschreven bedrag uiteraard teruggeboekt worden. 

Ik hoop dat dit wat inzicht geeft en zorgen weg neemt mocht je tegen dit probleem aan lopen bij het aanschaffen van een spel of uitbreiding bij ons.

- EA_Neil

17 Replies

• Dit is een idee, @EA_Neil.

Hier vergissen de mensen in de uitgave datum van de "De Sims 4= Landelijk Leven" (aanvullende inhoud). Wat iets anders is, dan een betaling die niet lukt.
    Later zullen we vast de problemen weer zien, dat mensen deze aanvullende inhoud niet kunnen gebruiken.
    Word dan een rommel, wanneer dat soort onderwerpen hierbij worden geplaatst. Dat bespaart je wel wat tijd.

Groetjes.
  • EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    5 years ago

@RealSimmor0,

Mochten we tegen het probleem aan lopen en het wordt inderdaad druk of niet meer relevant dan splitsen we het zeker af. Voor nu, omdat het ook rustig is en de betaling ook als in behandeling staat heb ik er geen probleem mee dit voor nu te laten staan zodat anderen, mochten ze zich dit ook af vragen, het kunnen vinden.

Ik wil je zeker danken voor het mee denken! Je helpt veel spelers en het wordt zeer geapprecieerd! 

- EA_Neil

• heb de sims landelijk leven besteld, er staat nog in behandeling. kan niet downloaden niks niet.... wilde mijn betaling annuleren dat kan ook niet ivm betalen via ideal.... ik wil gewoon spelen vind dit echt niet geinig zo... lees op fb dat meerdere hier last van hebben en eigenlijk alleen de mensen die gepreorderd hebben 

• Ik heb op 11 juli het landelijke leven gepreorder, ik moest zoals iedereen wachten tot vandaag 19uur uur helaas krijg ik geen download en staat mijn behandeling tot vandaag nog steeds in bewerking. 

Ik kan dus als pre order niet mee genieten van de sims landelijk leven !! zeer teleurstellend !! eerste en laatste keer dat ik pre order, iedereen die hem nu aankoopt kan gewoon spelen en ik niet !

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@lynseyvb en @dedaisy88  Het blijft heel vervelend dat dit zo is gebeurd. Het is ook niet leuk als je wacht om de nieuwe uitbreiding te kunnen downloaden en je het je maar niet lukt. 

Hopelijk weten ze het snel genoeg op te lossen. Mijn advies om het te blijven proberen. 🤞

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@lynseyvb  en @dedaisy88 Hopelijk is het jullie nu wel gelukt om Landelijk Leven te downloaden. Je zou eventueel kunnen proberen om het uitbreidingspakket te downloaden met de EA-Desktop app. Die kan je hier downloaden: EA App Open Beta Kijk wel even of je voldoet aan de systeemeisen. 

Als je nog steeds problemen ondervindt, kan je ook contact op nemen methttps://help.ea.com/nl/contact-us/
    Je kunt het ook proberen via Facebook Chat: https://www.facebook.com/EAHelpHub
    Of via Twitter: https://twitter.com/eahelp

De chats zijn allemaal in het Engels en houd je aankoopgegevens bij de hand. Meestal krijgt je redelijk snel contact met iemand van de helplijnen.

Hopelijk lukt het daarmee wel!

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,943 PostsLatest Activity: 16 hours ago