Forum Discussion

Pepamba's avatar
2 years ago
Solved

Kan de huur niet aanpassen in Sims 4 Te huur

Ik speel het spel Sims 4 te huur op de Xbox one. In het begin werkte alles prima. Maar nu kan ik de huur niet meer aanpassen. Hij pakt het aanpas veld niet. Ik kan de huurperiode wel aanpassen. Heeft iemand dit probleem ook (gehad) en wat kan ik doen om het te verhelpen?

• Pepamba's avatar
    Pepamba
    2 years ago

Hoi! In de link die je stuurde heb ik een goede tip kunnen vinden, namelijk sluit een muis en toetsenbord aan. Dat is gelukt! Daarmee kon ik de huur wel aanpassen. Bedankt voor het doorsturen. 
    hopelijk wordt echter de bug zelf snel opgelost. Ik heb op “ik ook” geklikt in elk geval. 
    bedankt voor het meedenken 

5 Replies

• Hey @Pepamba,

Sorry voor de wat latere reactie. 

Heb je iets in het huis aangepast of veranderd? Want alleen dan kan je de hoogte van de huur aanpassen. 

Kan je controleren of je na aanpassingen in/van de huurkavel de prijzen wel kunt aanpassen? Kijk ajb gelijk of je alle updates van de Sims 4 en je Xbox hebt opgehaald.

Laat even weten of je hiermee verder kunt.

• Pepamba's avatar
    Pepamba
    2 years ago

Hoi, bedankt voor je antwoord! Ik heb de Xbox en het spel gecheckt op updates, die zijn helemaal up to date. Ook na het aanpassen van iets in huis, lukt het niet om de huur aan te passen. Er lijkt echt een bug in het spel te zitten dat ik het veld “huur per dag” niet kan aanpassen. Het veld van de “huurperiode” kan ik wel aanpassen. Zie in de foto’s hieronder dat het veld van de huurperiode wel groen wordt, het veld van de huur per dag lijkt hij niet goed te selecteren. 
    Eerder lukte het overigens wel om de huur aan te passen, dit is pas sinds een paar weken.

Enig idee nog wat ik kan doen? 

• @Pepamba 

Dat is een lastige. Ik vermoed dat ook jij dan last hebt van een vervelende bug. Op het Engelstalige forum is daar een rapport voor waar je bij kunt aansluiten:

[OPEN] [FR] [PS/XB] Can’t Enter Daily Rent Amount - Answer HQ (ea.com)

Voorlopig heb ik daar dus geen oplossing of workaround voor. Want ook verhuizen naar een andere kavel lost het probleem niet op. Het enige dat je nu kunt doen is de kavel ontdoen van de huurinstellingen en de huurders daarna uit je huis zetten.Hopelijk veroorzaakt dat niet al te veel ellende.

Voor de zekerheid zal ik ook @EA_QueenBee waarschuwen dat ook de Nederlandse spelers last hebben van deze bug. Hopelijk kunnen ze dat bij de volgende waslijst meenemen en verhelpen.

• Pepamba's avatar
    Pepamba
    2 years ago

Hoi! In de link die je stuurde heb ik een goede tip kunnen vinden, namelijk sluit een muis en toetsenbord aan. Dat is gelukt! Daarmee kon ik de huur wel aanpassen. Bedankt voor het doorsturen. 
    hopelijk wordt echter de bug zelf snel opgelost. Ik heb op “ik ook” geklikt in elk geval. 
    bedankt voor het meedenken 

• Hey @Pepamba,

Goed dat je een muis kon aansluiten op je Xbox en dat je het probleem daarmee kunt oplossen. Ik denk dat je met die tip ook veel Nederlandse spe(e)l(st)ers helpt.

Veel plezier met spelen! 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,951 PostsLatest Activity: 7 hours ago