Forum Discussion
ook niet in drive op cloud
Maar heb de sims 3 ook op mijn laptop staan en die maakt wel een map electronic arts aan als ik in die map kijk zie ik alleen maar de sims 3 map
Dus die slaat verder wel prima op en kan geladen worden erna? Gebeurt hetzelfde met De Sims 4 als je op een ander Windows profiel met Admin rechten speelt?
- EA_Neil
- EA_Neil4 years ago
EA Staff (Retired)
Geen probleem. Gelukkig is dit niet erg lastig en na het testen kun je dit profiel gewoon weer weghalen.
Je kunt hier lezen hoe je deze kunt aanmaken en je kunt hem in hetzelfde menu ook weer verwijderen hierna.
- EA_Neil
- EA_Neil4 years ago
EA Staff (Retired)
@didi91176,
Was het proberen waard. Je kunt terug wisselen naar jouw normale account en dat nieuwe account weghalen via hetzelfde accounts menu.
Om te dubbel checken, in de Electronic Arts map maakt hij helemaal geen Sims 4 map aan of maakt hij deze wel aan maar de Saves map hier binnen bestaat niet?
- EA_Neil - Trismagistos4 years agoHero
@didi91176 Zou je eens een screenshot willen maken van jouw gamebibliotheek in Origin en het bestand hier aan je antwoord toevoegen? Edit: het zou er dan ongeveer zo uit moeten zien. Zie foto:
Ik heb nog eens bij andere helpers gevraagd en ook zij vinden het heel vreemd. Zou je dan ook nog eens een screenshot willen maken van de inhoud van de map:\Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 4? Dan kunnen we beoordelen of alle bestanden daar wel op de juiste plaats staan. Alvast weer bedankt.
- didi911764 years agoRising Traveler
hier screenshot van the map the sims origin en de map van origin game the sims 4
- EA_Neil4 years ago
EA Staff (Retired)
Ik heb nog wat andere minder voor de hand liggende dingen die we kunnen proberen mocht je hier open voor staan.
1. Probeer de Taal van De Sims 4 te veranderen in Origin. Rechter muis klik op De Sims 4 in de spelbibliotheek en select eigenschappen. Ga naar geavanceerde opties en verander de taal van Nederlands naar Engels. Laat Origin zijn werk doen en start het spel hierna op en maak een willekeurige familie. Sla dit op en sluit het spel af en zie of dit wel een map maakt in jouw documenten. Mocht dit niks doen zet hem dan terug naar het Nederlands voordat je de volgende stap uit voert.
2. Laten we kijken of het zelf aan maken van deze folder helpt. Kun je voor mij zelf naar jouw documenten gaan, de Electronic Arts map aanklikken en openen en zien of je zelf de folder aan kunt maken?
- Ga naar mijn documenten > Electronic Arts
- Maak een nieuwe folder aan en noem deze 'De Sims 4' (zonder de haakjes maar wel met de hoofdletters)
- Start het spel hierna nogmaals op en probeer een familie te maken en het spel op te slaan.
Voorbeeld van hoe dit er dan uit komt te zien:
- EA_Neil - didi911764 years agoRising Traveler@EA_Neil is ook niet gelukt .
maar ik vind het wel vreemd want als ik een spel opgeslagen heb en ik keer terug naar de beginpagina zonder het spel af te luiten staat er een button nieuwe game en load game button .
Sluit ik het spel af en dan terug naar de startpagina's zijn die button weg en staat er alleen de play knop - Trismagistos4 years agoHero
@didi91176 Dank je voor de screenshots! Een aantal zaken worden nu wel duidelijker. Voor zover ik het kan zien is alles in de map Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 4 en in de spelbibliotheek van Origin op orde. Dus zal het toch ergens anders gezocht moeten worden.
Op jouw taakbalk zag ik ook een Steam logo. Heb je onderdelen van De Sims 4 via Steam aangeschaft en zo ja zou zit er in de Steam map misschien een map Electronic Arts\De Sims 4? Zou je dat nog eens willen controleren? In het verleden is het voorgekomen dat in een aantal gevallen Steam en Origin niet volledig op elkaar aansloten. Zou dat hier misschien ook het geval kunnen zijn?
- didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos ik heb nooit spellen van de the sims 4 op steam gekocht alleen maar via origin
wel heb ik produkt codes gekocht via game sync en die moest ik verzilveren op mijn origin acount - Trismagistos4 years agoHero
@didi91176 Goed om te weten. Ik ga nog eens overleggen met een paar andere helpers. Dat is ook internationaal dus het kan nu wel meer tijd in beslag nemen voordat je antwoord krijgt. Maar ik kom er zeker nog op terug.
Alvast bedankt voor je geduld.
- EA_Neil4 years ago
EA Staff (Retired)
@didi91176,
Dat de codes van GameSync komen maakt in dit geval niet uit want het spel werkt verder wel maar lijkt na het afsluiten deze folder weg te halen. Ik blijf het vermoeden hebben dat dit via OneDrive ergens verplaatst wordt naar de cloud waardoor het spel de folder niet meer kan vinden.
- EA_Neil - didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos ja ik wacht wel hoor er zit niks ander op 🙂
- 4 years ago
Hey @didi91176,
Dus die slaat verder wel prima op en kan geladen worden erna? Gebeurt hetzelfde met De Sims 4 als je op een ander Windows profiel met Admin rechten speelt?
- EA_Neil
07-07-2021 10:36 AM@didi91176 schreef:
@EA_Neil sorry ik weet niet hoe ik een ander Windows account met admin moet aanmaken
07-07-2021 10:59 AM
Dit is je al eerder aangegeven, @didi91176.
Kijk je wel op de juiste locaties, @ didi91176?
Standaardlocatie waar De Sims 4 je spelvoortgang en instellen in bewaard: C:\Users\Naam_Van_Gebruiker\Documents\Electronic Arts\De Sims 4\
Standaardlocatie waar de Origin cliënt de spellen in zal installeren: C:\Program Files (x86)\Origin Games\
Standaardlocatie waar de Origin cliënt in wordt geïnstalleerd: C:\Program Files (x86)\Origin\
Je dient deze locaties hebben toegevoegd aan de lijst met veilige locaties of programma's bij je beveiligingssoftware. Dit wordt de witte of groene lijst genoemd. Lees de (online) documentatie van je beveiligingssoftware of contact opnemen met hun ondersteuning. Die is daarvoor. Alle programma's met de naam Origin als Origin pictogram toevoegen aan deze lijst met veilige locaties of programma's bij je beveiligingssoftware. Mocht dit toch niet werken, zal je de beveiligingssoftware (tijdelijk) moeten uitschakelen. Wanneer dat helpt, zal je iets moeten wijzigen bij de instellingen van je beveiligingssoftware.
Wij raden in het algemeen inderdaad niet aan een anti-virus volledig te verwijderen alhoewel het het wel waard kan zijn hem tijdelijk uit te schakelen om te kijken of dat helpt.
Uiteraard is in dat geval het niet aan te raden andere dingen te doen totdat je hem weer aan zet.
In dit geval voelt het meer als een OneDrive probleem inderdaad waarbij hij de map automatisch in de cloud zet. Houd ons op de hoogte @didi91176 ! Het kan het ook waard zijn te testen op een ander Windows profiel met admin rechten.
- EA_Neil
07-07-2021 09:29 AM
Bij sommige beveiligingssoftware kan je niet uitschakelen of lijkt dit niet te werken. Deze beveiligingssoftware dien je volledig te verwijderen, om te kijken of het daarna wel mogelijk. @EA_Neil
Zou je De Sims 4 via Steam hebben gekocht, dan zal je die ook moeten toevoegen aan deze lijst met veilige locaties of programma's bij je beveiligingssoftware.
De standaardlocatie waar de Steam cliënt in wordt geïnstalleerd: C:\Program Files (x86)\Steam\
De standaardlocatie waar de Steam cliënt de spellen in zal installeren: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\Common\
Alle programma's met de naam Steam als het pictogram van Steam toevoegen aan deze lijst met veilige locaties of programma's bij je beveiligingssoftware.
Je zal alle overige, onnodige openstaande software moeten afsluiten, omdat deze de goede werking van zowel de Origin cliënt als de spellen van Origin kunnen verhinderen.
De eerdere aangegeven software zal je ook moeten afsluiten of toch maar eens verwijderen, om te zien, of zo toch je probleem wordt opgelost. Je hebt deze software vast ook niet nodig op dit moment.
Zo worden meer systeembronnen vrijgemaakt, die je hard nodig kan hebben, als bespaart op tijd die anders onnodig verloren gaat hiermee.
Deel je deze computer nog met anderen, @didi91176? Mogelijk dat zij iets ermee hebben gedaan, waardoor je met deze problemen blijft zitten?
Wanneer De Sims 4 ontbreekt in je spelbibliotheek van de Origin cliënt, ben je met de verkeerde Origin / EA account aangemeld. Je dient met de juiste Origin / EA account te gaan aanmelden. Bij voorkeur en indien mogelijk, je volledige e-mail adres gebruiken voor het aanmelden. Met de functies Kopieën en Plakken dan jouw volledige e-mail adres overnemen en deze niet typen dus.
Ben je wel verbonden met het internet? Het gebruik van een bekabelde internetverbinding wordt aangeraden.
Heb je de Origin cliënt al eens opnieuw gestart?
Zijn alle filters in de spelbibliotheek van de Origin cliënt gewist? Mogelijk heb je hierdoor het ontbrekende product anders laten indelen.
Mogelijk heb je bepaalde software openstaan, die verhinderd dat de Origin cliënt wel juist kan werken.
Je helemaal afmelden bij de Origin cliënt en deze ook helemaal afsluiten. Wacht 5 minuten. Dan weer de Origin cliënt gaan starten. Ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account.
Om de aanvullende inhoudt te kunnen gebruik, is hun basisspel vereist, die op dezelfde Origin / EA account dient geregistreerd zijn.
De cache van de Origin cliënt eens leegmaken.
Staan de ontbrekende producten vermeld in je Bestelgeschiedenis?
Heb je de laatste versie van de Origin cliënt gedownload en geïnstalleerd? Mogelijk zal je alle huidige versies van de Origin cliënt eerst moeten verwijderen. Wanneer de normale methode niet lukt, zal je de alternatieve methode moeten proberen. Dus ook de technische previews, die je beter kan vermijden.
Spellen van Origin en de Origin cliënt dien je lokaal te installeren. Hun gegevens dien je ook lokaal te bewaren en zullen bereikbaar zijn.
Wijjzig beide talen, zowel van de taal van Origin cliënt als De Sims 4.
Nadat de speltaal is gewijzd, dien je De Sims 4 via de Origin cliënt te gaan repareren.
Spelvoortgang dat is opgeslagen is in een andere taal, zal niet beschikbaar in de andere taal zijn.
- Zorg dat je Windows schoon hebt opstart!
- Een nieuwe, lokale Windows gebruikersaccount met Administrator rechten aanmaken. Je daarop aanmelden en dan zo nogmaals proberen. Als je vervolgens bij De Sims 4 een spel opslaat, is deze hierna ook te laden? Wordt de map genaamd Saves gemaakt en bevat deze ook inhoud, nadat je De Sims 4 helemaal hebt afgesloten?
- Met een andere computer gaan testen of daarmee je wel bij De Sims 4 je spel kan opslaan en daarna kan laden. Is er een map genaamd Saves en bevat deze ook inhoud, nadat je De Sims 4 helemaal hebt afgesloten?
- Zo wel, dan zal je de computer moeten lasten controleren of besmettingen, onjuiste instellingen en fouten in Windows. Deze zullen hersteld moeten worden. Anders, zal er een schone installatie Windows 10 moeten gebeuren.
- Je computer langsbrengen bij een computer reparatie bedrijf, om hun er naar laten kijken, wanneer de computerfabrikant of verkooppunt je neit kunnen verder helpen.
Groetjes. - Trismagistos4 years agoHero
@RealSimmor0 Al de zaken die je aanhaalt, zijn al aan de orde geweest. Het heeft weinig zin om dat nog eens te herhalen.
- Trismagistos4 years agoHero
@didi91176 Ik heb nog even overleg gehad met een paar helpers en ik heb zelf ook nog eens naar de informatie gekeken die jij ons hebt gegeven in jouw antwoorden.
Ik heb gezien dat je gebruik maakt van de virusscanner van Avast. Als je een premium versie hebt is dat voor mij zelfs eenvoudiger heb je een gratis versie dan ga ik er wel vanuit dat veel van de onderdelen hetzelfde zijn. Het kan zijn dat je aan aantal instellingen in je virusscanner erg streng hebt afgesteld. Ik heb voor het gemak ook een paar screenshots bijgevoegd:
1. Open de Avast gebruikersinterface. Die kan je openen door rechts te klikken op het icoontje dat je vindt naast de Windows startknop.
2. Ga naar de optie bescherming en klik op het tandwieltje aan de rechterkant. Je komt dan in een menu met tabbladen.
3. Kies het tabblad algemeen en vervolgens de optie geblokkeerde en toegestane apps. Je komt dan terecht in een blad zoals je op het screenshot ziet:
4. Kijk of je in de lijst met toegestane app de Origin en De Sims 4 tegenkomt. Zo niet voeg die dan toe door op de knop + app toestaan te klikken. Je wordt dan vanzelf door een lijst met apps geleid en zorg ervoor dat je Origin en De Sims 4 toegang verleent.
Kijk daarna in het tabblad bescherming bij Ransomware schild of je hebt gekozen voor de slimme modus. Zo niet kies daar dan voor. Zie voorbeeld:
Laat even weten of het Origin en De Sims 4 daarna wel lukt.om een map aan te maken op het adres: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. Als het goed is zou het daarna moeten lukken.
- didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos ook dat is helaas niet gelukt ☹️
- Trismagistos4 years agoHero
@didi91176 Ik had al gesteld dat ik zou blijven proberen als jij ook nog iets wilt proberen dan stel ik dat wel op prijs. Ik heb dit samen met een paar mensen besproken en ook zij vinden het de moeite waard om eens aan je voor te leggen.
1. Allereerst ga na het account beheer van windows. Je ziet dan jouw Windows account (vaak is dat ook gekoppeld aan een windows e-mailadres) daaronder zie je een optie om jezelf aan te melden met een lokaal account. Kies daarvoor en maak dan een lokaal account aan. Zorg dat je op dat account wel administrators rechten hebt.( @EA_Neil heeft je ook al iets dergelijks gevraagd. Misschien heb je dat account nog en anders zal je toch een nieuwe moeten aanmaken)
2. Log vervolgens in met dat lokale account en Start De Sims 4. Maak opnieuw een Sim aan en plaats deze in de wereld door een kavel te kopen. (Bijvoorbeeld Willow Creek). Sla vervolgens het spel op onder de naam van de Sim door gebruik te maken van de optie opslaan als zet het spel op pauze. Sluit het spel niet af!
3 Zoek op de C: drive naar de map: Documents\Electronic Arts\De Sims 4 of gebruik de zoekopdracht 'Sims 4' in de verkenner bij deze pc.
4. Als je de map hebt gevonden zou je dan een screenshot willen maken van de inhoud? Als het even kan open de map Documents\Electronic Arts\De Sims 4\saves en kijk of je daar een bestand ziet met de naam: 'Slot_00000001.save' of vergelijkbaar. Maak er desnoods ook een screenshot van.
5. Ga terug naar je spel en sluit het nu af door gebruik te maken van de optie opslaan en afsluiten.
6. Zoek nu opnieuw naar de map: Documents\Electronic Arts\De Sims 4 en kijk bij saves of er nog inhoud in zit.
Als er inhoud in zit start De Sims opnieuw met Origin en kijk of er nu wel de optie bestaat om een spel te laden.
We hebben nog wel wat andere ideeën maar deze is verreweg de meest eenvoudige om te controleren of de bestanden niet op een andere plaats worden weggeschreven.
Laat even weten of het nu wel is gelukt. 😉
- 4 years agoDat doe zelf ook, @Trismagistos.
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 9 days ago
- 10 days ago
- 12 days ago