Forum Discussion
7 Replies
Hallo @MoonhunterZ,
Ga naar Documenten\Electronic Arts\ en hernoem De Sims 4 map.
Daarna repareer je het spel via Origin.
Zorg dat je alle andere programma's hebt afgesloten voordat je De Sims 4 gaat spelen, want deze kunnen mogelijk voor conflicten zorgen.- Controleer of je het spel kan spelen, zie de gevraagde systeemeisen van het spel en de uitbreiding.
- Het verschijnen van een zwart of wit scherm kan hierbij te maken hebben.
- Zijn de stuurprogramma's van je computer al bij gewerkt?
Mocht deze suggesties geen verbetering geven, kan je dan een DXDiag toevoegen in je reactie?
Kun je nog laten weten of het hiermee gelukt is?
Groetjes.Hoi,
Ik heb het uiteindelijk opgelost door te kiezen voor compatibiliteitprobleem oplossen en nu werkt Sims 4 wel door te kiezen voor de instelling Windows 8.1. Ik heb geprobeerd de stuurprogramma's bij te werken, maar er bleek niets bij te werken. Ik denk dat het pas écht goed kan oplossen met een nieuwe laptop. Bedankt voor je hulp 🙂
Had je gecontroleerd of je laptop voldoet aan de systeemeisen, @MoonhunterZ?
Laptop hardware is meestal minder dan die van een desktop PC.- Je kan De Sims 4 en de Origin cliënt opstarten als administrator.
- Gebruikersaccountbeheer tijdelijk uitschakelen. Zet de schuifbalk op de laagste stand.
- Alle andere (achtergrond)programma's afsluiten, want deze kunnen mogelijk voor hinder zorgen. Deze zijn ook niet nodig. Sommige beveiligingssoftware kan onbedoeld dit doen.
Door Windows schoon op te starten kan ook helpen. - Wijzig de schermresolutie naar een lagere instelling via Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm\Schermresolutie, bijvoorbeeld naar 1024×768.
- Zijn er nog Windows Update(s) beschikbaar die je dient te installeren?
Bepaalde laptopmodellen hebben nog een andere videokaart. Kun je dit nagaan?
Meestal is de betere videokaart van ATI of NVidia.
Misschien zelfs dien je de stuurprogramma's voor je laptop te downloaden vanaf de website van de laptop fabrikant.
Het overschakelen naar de andere videokaart kan met een knop aan de zijkanten, ergens bij het toetsenbord, een programma geleverd door de laptop fabrikant, een instelling in het Configuratiescherm of BIOS.
Zie hiervoor de (online) documentatie van de laptop, of neem contact op met de laptop fabrikant.
Ook kun je deze instructies volgen voor het overschakelen van de basis ingebouwde videokaart naar de betere NVidia GeForce of ATI Radeon videokaart.
Op deze website kan je een test uitvoeren om te zien of je laptop het spel wel kan draaien. Zie je van het resultaat een schermafbeelding kunnen maken en toevoegen?
Zou je een DXDiag kunnen toevoegen?
Groetjes.Hallo,
Ik heb dit zelfde probleem al 2 weken of langer met de sims 4.
ik heb al meerdere keren proberen uninstallen, repairen en folders verplaatst etc. niks werkt bij mij.
Ik zal hierbij de DXDiag toevoegen.
Groetjes
- Sabouma9 months agoNew Veteran
necroposten lijkt me niet de bedoeling, je had beter een nieuw topic kunnen aanmaken...
Hey @9f4c23b914382698,
even een korte reactie voordat deze draad wordt gesloten.
Kijk even naar de drivers van je grafische kaart en zorg dat je de updates haalt.
SpoilerNVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU
Driver Date/Size: 12/03/2024 1:00:00, 774792 bytesHier kan je de drivers downloaden: Download The Official NVIDIA Drivers | NVIDIA
- EA_QueenBee9 months ago
Community Manager
Hoi @9f4c23b914382698,
Zoals @Sabouma en @Trismagistos al hebben gezegd, de thread is al meer dan vijf jaar oud. Als je hulp nodig hebt, aarzel dan alsjeblieft niet om een nieuwe thread te maken, maar ik ga deze sluiten om necroposten te voorkomen. 🙂
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 54 minutes ago
- 3 days ago
- 4 days ago
- 4 days ago