Forum Discussion

Dobber1969's avatar
5 years ago
Solved

My game won’t save

Hey guys I really need your help!

I have been playing sims my whole life and I never had a problem with it until now.

so I haven’t opened my sims for a bit so I really felt like playing yesterday, I made a family and a house and I called a night. So I saved the game and closed the laptop. The next day I opened sims to play again and I came back to the screen that you have when you just bought the game like you have no world and you get the question “you want a tutorial”. I thought I did something wrong so just made a random person and moved it into a house and saved it again. But the same thing happend. So I deleted the whole game and origin and redownloaded it. And I tried it again but the same thing happend. So I don’t know what I have to do now.

please help me.. maybe its handy to know that I have a macbook from 2015. And I’m sorry for my English I’m dutch.

8 Replies

• Hey @Dobber1969 Welkom op de Nederlandse forumpagina van AHQ. Kan je ons ook vertellen welke MacOS versie je gebruikt en of je toevallig pasgeleden je iCloud hebt aangezet om documenten op te slaan? Als je de iCloud ongewild hebt aangezet dan kan het zijn dat je een nieuwe versie van Origin en De Sims 4 hebt gedownload. Het kan ook zijn dat je nu ineens meerdere versies van De Sims 4 op je MacBook hebt staan. Dus als je dat eens zou willen controleren dan kunnen we op basis van die kennis en gegevens een paar gerichte voorstellen doen om je probleem op te lossen. 

Alvast bedankt voor de extra informatie.

Hartelijke groet.

• Dobber1969's avatar
    Dobber1969
    5 years ago

Hallo,

bedankt voor het snel antwoorden, ik heb geen idee of ik iCloud aan heb gezet. Ik heb eigenlijk geen verstand van laptops of iets in die richting. Zou het helpen om heel de laptop te resetten?

Ik heb even gekeken ook met mijn vader en t enigste wat we weten is het dat de macbook pro uit 2015 is. De grootste laptop. 

bedankt.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@Dobber1969 Als je kijkt op het bijgevoegde screenshot dan zou je bij je eigen MacBook eens kunnen kijken naar de opslagruimte.

Dit is wel in het Engels maar in het Nederlands zie je dan onderin optimalisatie van Mac opslag staan. Zorg ervoor dat dit vakje niet is aangevinkt. Ook het bovenste vak mag niet aan staan. 

Meer informatie kan je lezen op. iCloud configureren op uw Mac - Apple Support 

Hier lees je waar je kunt vinden welke Apple-versie je gebruikt Controleren welke macOS-versie uw Mac gebruikt - Apple Support

Bekijk samen deze informatie eens en laat dan even weten wat je hebt uitgevonden.

Alvast bedankt.

• Welkom op het Nederlandstalige forum, @Dobber1969.

Mogelijk deel je jouw platform met anderen of heb je bepaalde software draaien die het verhinderd.
    Je dient De Sims 4, samen met de Origin cliënt en hun gegevens lokaal te bewaarden, deze dienen ook bereikbaar zijn voor hun.
    Standaardlocatie zal in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" zijn, als je De Sims 4 in het Nederlandse speelt.
    Andere talen en "De Sims 4 Legacy Editie" gebruiken weer andere mappen.
    Je zal alle overige en onnodige openstaande software eens moeten afsluiten. Of waar nodig is, deze helemaal verwijderen.

Een nog al beperkt overzicht van je platform kan je hier vinden: https://support.apple.com/nl-nl/HT201260 Schermafdruk hiervan maken, je serienummer ontdoen, opslaan als een *.jpg afbeelding en dan bij je reactie toevoegen als een bijlage.

Je platform opnieuw starten hiervoor heeft weinig zin.

Groetjes.
  • Dobber1969's avatar
    Dobber1969
    5 years ago

Hallo,

sorry dat ik zo laat reageer ben net weer thuis en heb mijn laptop voor me!

ik heb dit gedaan op dit moment heb ik nog 903 mb over. Zou het aan mijn opslagruimte kunnen liggen?

• Dobber1969's avatar
    Dobber1969
    5 years ago

Het was inderdaad mijn opslag, sorry dit had ik ook wel kunnen weten.. maar heel heel erg bedankt!!!!!

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    5 years ago
    @Dobber1969,

Ik geloof dat het goed mogelijk is dat als jouw opslag laag wordt dat iCloud automatisch de documenten in de cloud zet om zo ruimte te besparen. Blij om te horen dat het zo opgelost is!

- EA_Neil

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,916 PostsLatest Activity: 8 hours ago