Forum Discussion

Kalflutzooi's avatar
1 year ago

Niet kunnen opslaan, foutcode 0

Ik kan sinds vandaag mijn spel niet meer opslaan, zodra ik het spel inkom en ik heel even speel en dan op “spel opslaan” klikt doet die het nog wel, maar daarna als ik het nogmaals wil opslaan doet dus het niet meer en geeft die aan “foutcode 0” ik heb de tips die jullie gaven zoals de buurtverhalen bekijken en in buurtverhalen activeren het “baan krijgen” uitschakelen al allemaal geprobeerd maar nog steeds slaat die niet op, zelfs geen hele Sims dag. Ik hoop dat dit kan worden opgelost met een update want merk sinds de laatste update dat er wel wat meer probleempjes zijn ook zoals de montuur van de Sims brillen. 

Hebben jullie nog tips? Want het spel “opslaan als” is ook niet te doen…

8 Replies

• josefien1234's avatar
    josefien1234
    Seasoned Novice
    1 year ago

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Als ik mijn spel wil opslaan krijg ik steeds de foutcode 0. 

Dit was al voor de update van 9 augustus 2024 en het gebeurt nog steeds.

Het spel slaat ook niet op als ik via "game afsluiten en opslaan" ga.

Alvast bedankt!

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    1 year ago

Hey @Kalflutzooi en @josefien1234 

Wat vervelend nu dat jullie allebei last hebben van een bug die na een aantal jaar sluimeren weer opnieuw de kop opsteekt!

Op de Engelstalige Forumpagina van AHQ zijn nu een aantal bug rapporten samengevoegd maar ze hebben allemaal één ding gemeen. Je kunt je spel niet meer opslaan en krijgt een foutcode die begint met 0.

Solved: [OPEN] [PC/MAC] Save Error 0 (Patch 1.86.166) - Answer HQ (ea.com)

Op dit moment wordt er weer druk gezocht om dát probleem op te lossen omdat de workaround 'opslaan als' blijkbaar voor de meesten niet meer werkt. 

De fout zit 'm waarschijnlijk in een corrupte autosave. 

Als je het aandurft zou je kunnen proberen om een ouder opslag bestand te herstellen. Lees dan:
    Opslagbestand herstellen - Answer HQ (ea.com)

Dit biedt geen garanties en ik raad je aan om het niet meer dan 1 keer te proberen. Hiermee voorkom je dat je later (als er een oplossing komt) niet meer met dit spel verder kunt spelen.

• Kalflutzooi's avatar
    Kalflutzooi
    1 year ago

@Trismagistos 

wat jij zegt is dus eigenlijk dat het het beste is gewoon af te wachten tot er een oplossing voor dit probleem is? Ik hoop dat die snel komt… want die tip die je geeft om te proberen zou ik niet aandurven omdat ik sowieso weinig snap van dat opslaan als en bang ben dat ik mijn spel verlies… ik zag ook dat er een update komt voor de andere bugs zoals de montuur van brillenglazen. Wie weet lost die dit probleem ook op… en zou het misschien helpen het spel te repareren?

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    1 year ago

Hey @Kalflutzooi,

je spel repareren kan nooit kwaad en ook het verwijderen van het bestand localthumbcache.package wil wel eens helpen.  Dat laatste is niet echt nodig als je geen gebruik maakt van aangepast materiaal. Als je het probleem niet kunt verhelpen door je spel op te slaan als (dus onder een andere naam) dan zal je even moeten afwachten tot er een oplossing meekomt met de eerstvolgende update. Een nieuw spel beginnen kan soms ook leuk zijn.

• Kalflutzooi's avatar
    Kalflutzooi
    1 year ago

@Trismagistos 

dan ga ik sowieso even mijn spel updaten en repareren. Ik heb wel aangepaste kleding en kapsels maar die gebruik ik nooit meer. Hoe ik die verwijder uit mijn spel weet ik niet… weet jij waar ik dat kan vinden? En zou dat ook kunnen helpen? En anders wacht ik tot er een oplossing is want een nieuw spel beginnen met alles wat ik heb opgebouwd daar moet ik nu echt niet aan denken…

• josefien1234's avatar
    josefien1234
    Seasoned Novice
    1 year ago

Intussen is de error code vanzelf weggegaan, maar nu kan ik geen interactie meer voeren met mijn sims naar elkaar toe. Heb mijn spel gerepareerd hopelijk werkt dat!

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    Rising Ace
    1 year ago

@Kalflutzooi Je cc die je niet meer gebruikt kan je gewoon verwijderen uit de mods map in verkenner onder documenten. Ook kan je in je spel bij opties aangepast materiaal uitvinken onder overige opties.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    1 year ago

Hey @Kalflutzooi,

Sorry voor de wat latere reactie. Als je wel weet welk aangepast materiaal dat is (dus als je de naam weet) Dan kan je die gewoon verwijderen uit de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods.

Je kunt kapot materiaal eventueel controleren door gebruik te maken van de mod BetterExceptions die je via Google of via Curseforge kunt opzoeken. Lees voor het gebruik wel even de aanwijzjngen van de maker.

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 6 hours ago
3,035 Posts