Forum Discussion

consuelathefirst's avatar
consuelathefirst
Seasoned Traveler
2 years ago

Nieuwe bugs na update

Na de  update zijn er weer bugs in het spel gekomen die ik voorheen niet had:

1) Mijn sims douchen in hun ondergoed.

2) Wanneer mijn sim thuis komt van haar opdracht staan haar man en kind op de stoep.

Zij blijven staan totdat hun dag op school/werk ten einde is.

17 Replies

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @consuelathefirst en @Sabouma,

Er is inderdaad sprake van een probleem met het douchen/in bad gaan met kleren aan. IN de link die je aangeeft zitten jammer genoeg ook een aantal reacties die geen relatie hebben met het probleem dat je aankaart. 

Blijkbaar kan het probleem worden getriggerd als je je spel opslaat terwijl één van je Sims doucht, in bad zit of zelfs naakt is. Als je het spel daarna weer opent, kan in een aantal situaties dit probleem ontstaan.

Hieronder tussen de lijnen een vertaalde reactie vanuit het Engelse forum

Je hebt een sim nodig die onder de douche/in bad staat of naakt is, opslaat en afsluit en vervolgens weer invoert, daarna hebben alle sims in die opslag kleding aan (het soort wanneer je kleding uit cas hebt geselecteerd) terwijl ze aan het douchen zijn. Sommige mensen zullen zeggen dat het cc-gerelateerd is, maar dat is het niet, ik heb het getest op een nieuwe save met cc uitgeschakeld.

Inmiddels heeft EA_Cade aangegeven dat de twee mogelijke veroorzakers van het probleem onder de aandacht van het Sims Team zijn gebracht. Mijn advies is even af te wachten wat hieruit naar voren komt.

Hopelijk heb je jouw save toch nog ergens veilig opgeslagen @consuelathefirst 

• consuelathefirst's avatar
    consuelathefirst
    Seasoned Traveler
    2 years ago
    @Trismagistos ja, maar ik ben een nieuw spel gestart en heb alle oude bestanden verwijdert.
    In het nieuwe spel startte ik gelijk met hetzelfde probleem.
    Ik ga wederom een nieuw spel starten en op verschillende momenten opstarten om te zien of er verschil is.
    bedankt voor je reactie
  • monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    2 years ago

Volgens mij zijn er momenteel best veel bugs @Trismagistos . Mijn Sims worden niet zo snel meer 'ouder'. Ik heb het spel altijd op de korte levensduur staan en helaas duurt het nu de normale tijd om oud te worden, heb al meerdere keren spel cache verwijderd enz. zoals jij mij geleerd hebt, maar Sims blijven de 'normale' levensduur hebben ondanks dat het op kort staat. Heb gezocht op dit onderwerp maar kan het niet vinden.

Ook merk ik dat de Sims idd met kleding aan staan te douchen. Al verschillende dingen geprobeerd. Bij sommige huishoudens lijkt het niet zo te zijn maar zij hebben een dichte douche waar je het niet in ziet zeg maar. 

Groetjes Monique

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @monique23051,

Tja, bugs..... Breek me de (bek) mond niet open. Het begint vaak met een heel klein haarscheurtje in de lijnen van een code (programmeertaal) Dat foutje zat waarschijnlijk al in het basisspel. Als je daar een uitbreiding voor maakt heb je kans dat je pleisters moet plakken (de patchupdates) En, nu maak je voordat de fout echt is hersteld een nieuwe uitbreiding en weer een en nog een etc.

Het gevolg is dat er overal scheurtjes en scheuren ontstaan: De bugs! 

Ik denk dat je ermee zult moeten leren leven dat De Sims 4 nooit meer geheel bug vrij zal zijn. En hoe meer uitbreidingen er volgen hoe meer bugs dus.

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    2 years ago
    @Trismagistos Helemaal waar, ik speel gewoon door de bugs heen hoor ;-) wil er niet teveel over zeuren maar meld ze wel eventjes hier. Heb trouwens een soort van 'verband' pleister gevonden voor de bug dat Vader Winter continue bij je sims huis 'blijft' (Stalken) 😃 Gewoon toevoegen in je Simshuishouden, via de cheatcode (de bekendste) en daarna uit de familie verwijderen via dezelfde cheatcode. Dit werkt fantastisch! Had al menig Vadertje over de vloer hangen haha.
  • consuelathefirst's avatar
    consuelathefirst
    Seasoned Traveler
    2 years ago

@monique23051 ik doe het anders 🙂 

ik ga op reis naar een ander kavel en neem hem mee.

Vervolgens keer ik terug naar huis zonder hem. 😇

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @monique23051 en @consuelathefirst,

Ik kies in dat geval voor de eenvoudigste methode..... 😈 (gewoon ruimen- kan alleen met aangepast materiaal) of ik vier geen winterfeest haha. 

Maar als ik moet kiezen dan denk ik dat de methode van Consuela toch mijn voorkeur heeft.

Veel plezier met spelen! 😉

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 4 days ago
3,019 Posts