Forum Discussion

Mieke000's avatar
3 years ago

Nieuwe update:bouwen zonder sim

Haiii allemaal,

Ik had eindelijk een beetje door hoe de Sims werkte want ik ben echt een noob, maar nu hebben ze op het startscherm het "play" icoontje verwijderd. Door dit icoontje kon ik altijd bouwen zonder dat er meteen een sim in mijn huis woonde. Als ik nu een nieuwe sim maak kan ik ook niet naar mijn eerder gemaakte huizen toe, of het huis waarmee ik bezig was. Kan ik nog steeds op een bepaalde manier naar de huizen waarmee ik aan het bouwen was zonder een sim te maken en weet ik gewoon niet hoe het moet en zo ja weet iemand een oplossing?

Groetjes Mieke

@EA_Leeuw 

23 Replies

• Mieke000's avatar
    Mieke000
    3 years ago
    Hoii, ik heb geen opgeslagen spellen om te herstellen, en ik kan daarnaast mijn gebouwde huizen dus niet zien. Ik heb de meeste huizen en huishoudens wel opgeslagen in de catalogus.  Als ik een nieuwe sim maak, naar werelden beheren ga, en al mijn huizen weer in de wereld plaats, kan ik daar dan de huishoudens weer in zetten en kan ik het dan blijven zien ook al speel ik niet met die nieuwe sim maar met een andere? Want dan zou ik alles terug kunnen plaatsen, behalve het huis waar ik nog mee bezig was en nog niet had opgeslagen in de catalogus.
  • In deze map "Saves" genaamd, zal je spelvoortgang opgeslagen worden, @Mieke000. Zal dit betekenen dat je geen eerdere gemaakte opgeslagen spelvoortgang hebt, indien deze map helemaal leeg is.
    Deel je deze PC met anderen? Zonder elkaars medeweten kunnen zij deze gegevens hebben verplaatst of verwijderd.
    Mogelijk heb je bepaalde software draaien, die dat doet.
    Gebruik je wel dezelfde PC voor het spelen van De Sims 4, want je opgeslagen spelvoortgang en instellingen worden dus niet overgebracht naar een andere PC.
    Staan ze soms in de Prullenbak? Kan je deze dan terugplaatsen en controleren of je opgeslagen spelvoortgang daarmee zichtbaar is geworden.
    De opties die hier beneden staan, kunnen dus mogelijk zijn.
    Zoekopdracht naar "Slot_*.save" starten, bij gevonden bestanden hun locaties controleren.

Begin een nieuw spel en nadat je een kort tijd hebt mee gespeeld, deze opslaan en De Sims 4 helemaal afsluiten. Wacht een tijdje. De PC opnieuw laten starten. Kan je weer met deze net opgeslagen spel verder spelen?

Zo niet, met een andere PC testen of het daarmee wel gaat.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Gelukkig dat je al je huizen en kavels hebt opgeslagen in de bibliotheek, @Mieke000.

Als je dus een Sim aanmaakt of download, die op een bestaand, leeg kavel plaatst en daarna alle huizen uit je bibliotheek terugplaatst zou het goed moeten komen. Al met al komen we op die maniet toch tot een soort oplossing.

Op die manier kan je altijd een workaround maken. Sla het spel daarna wel op als of gebruik de naam van jouw Sim.

Edit 

Je kunt altijd een nieuwe Sim of familie\huishouden plaatsen in een spel dat je al speelt. Als je naar wereld beheren gaat en een nieuwr familie plaatst in een huis of op een kavel in de wereld die je speelt en dan de optie opslaan gebruikt in het spel zelf.  Je kunt dan families afwisselen en een rotatie spel spelen. Daarnaast kan je dat spel onder verschillende namen opslaan (functie opslaan als) Als je hier nog vragen over hebt, laat het dan even weten.

Maak hoe dan ook nog een backup van De Sims map op een USB-stick of ander extern medium (voor de zekerheid)

Wel jammer dat je het laatste huis opnieuw moet bouwen.

Veel succes en veel plezier met bouwen. 😉

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 1 day ago
3,033 Posts