Forum Discussion

daniellee109's avatar
4 years ago

onbewoonbare kavel

ik heb gisteren de sims4 gedowload. nu heb ik twee sims gemaakt en wil hun een huis bouwen. nu kan ik niet een kavel kopen omdat er bij elke kavel staat "onbewoonbare kavel". dit  staat bij elke kavel. ook download de pack wordt beroemd niet. ik wil  graag weten hoe ik wel een kavel kan kopen wil graag de pack spelen. wie kan mij helpen? 🙂

4 Replies

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

Hey @daniellee109,

Welkom!

Hmm, dat klinkt vervelend inderdaad.

Is het misschien mogelijk dat je mods of andere aangepaste content hebt geïnstalleerd?

Mocht je hier niet zeker van zijn, wil ik je toch even aanraden hetvolgende te doen:
    - Sluit De Sims 4 en Origin / EA app helemaal af,
    - Ga naar je Documenten map op je PC of Mac > Electronic Arts map > De Sims 4 map > en versleep de Mods folder uit de De Sims 4 map en verplaats hem naar je bureaublad,
    - Open Origin / EA app weer en kijk of dat je De Sims 4 kunt repareren d.m.v. met de rechtermuisknop op de speltegel van De Sims 4 te klikken en dan de kiezen voor Repareren,
    - Start daarna weer het spel op en kijk of dat je nog steeds deze melding in-spel ziet.

• Hey @daniellee109,

Afhankelijk van welke uitbreidingspakketten je nog meer hebt gekocht kan je voor  de door jou gemaakte Sims een lege kavel kopen om op te bouwen. Zie plaatje (die kavel is te koop als je het uitbreidingspakket 'Mijn Bruiloft' hebt aangeschaft: https://www.ea.com/nl-nl/games/the-sims/the-sims-4/packs/game-packs/the-sims-4-my-wedding-stories

Veel andere kavels en vooral de kavels waar al een gebouw op staat kosten vaak meer dan het startbedrag. Sommige gebouwen worden gebruikt voor andere activiteiten zoals een bar, sportzaal of museum. Daar kan je niet in wonen. Je begint met bijvoorbeeld 20.000 simoleons en daar moet je alles van doen. 

Als je het spel hebt gestart en het optie menu opent (de drie puntjes rechts bovenin) dan vind je ook een optie lessen. (Zie voorbeeld)

Zoek de optie bouwen en neem die lessen eens door. Je kunt daar heel veel informatie vinden. Als je er uiteindelijk toch niet uitkomt, laat het dan ook even weten.

Veel plezier met bouwen en veel plezier met spelen. 😉

• Nadat je klaar bent met de nieuw gemaakte Sim(s) / huishouden, zal je deze moeten verhuizen naar een woning, @daniellee109. Selecteer een buurt. Je kan kiezen voor een woning met beperkte hoeveelheid meubels of helemaal voorzien is met meubels. Kosten verschillen hiervoor, de laatste keuze is natuurlijk duurder dan een lege woning.
    Daarnaast kan je jouw Sim(s) / huishouden laten verhuizen op een lege kavel, waar je een eigen woning kan maken. Aangezien je maar een kleine hoeveelheid startersgeld mee krijgt, kan je niet alles meteen kopen.
    Tevens kan je jouw Sim(s) / huishouden laten samenwonen met een al bewoond huis.
    Je kan geen Sims laten wonen op kavels, die bedoeld zijn voro winkels en bedrijven.
    Er zullen meer buurten beschikbaar komen, indien je meer aanvullende inhoud gaat gebruiken, indien beschikbaar.

Met een andere Sim / huishouden, nieuw gemaakt of gekozen uit het standaard aanbod en probeer dan opnieuw of je daar wel een kavel kan kopen. Indien de ene buurt niet werkt, dan een andere buur proberen.

Indien je De Sims 4 pas bent gaan spelen, zijn de lessen een goede start.

Controleer of de aanvullende inhoud is geregistreerd op dezelfde Origin / EA account, waar ook het basisspel is geregistreerd.
    Ook dient jouw computer te voldoen aan diens gevraagde systeemeisen.
    Zorg dat je bent aangemeld met de juiste Origin / EA account, bij voorkeur en indien mogelijk je volledige e-mail adres gebruiken, die je met behulp van de "Kopiëren" en "Plakken" functies gaat overnemen.
    Heb je alle filters in de spelbibliotheek van de Origin cliënt gewist, zodat deze niet ergens anders is ingedeeld?
    Klik op De Sims 4 in je spelbibliotheek van de Origin cliënt, klik dan op "Uitbreidingspakketten", waaronder deze aanvullende inhoud zou genoemd staan. Zie je een oranje knop met "Kopen" en een prijs er rechts naast, dan heb je de deze niet in je bezit. Zie je een oranje knop met "Spelen" of "Downloaden", dan heb je deze in je bezit.
    Staat deze gekochte aanvullende inhoud ook in je Bestelgeschiedenis genoemd?: https://myaccount.ea.com/cp-ui/orderhistory/index
    Indien je deze aanvullende inhoud niet hebt gekocht via Origin, dan zal je eerst nog de meegeleverde productcode moeten registreren op de juiste Origin / EA account. Wanneer je hiermee problemen krijgt, zal je contact opnemen met de winkel waar je het product hebt gekocht. Controleer dat je productcode juist gaat overnemen, want bepaalde tekens lijken best veel op elkaar. Indien je producten koopt via Origin, dan worden deze vrijwel automatisch gekoppeld aan het betreffende Origin / EA account. Hierna zal je een melding (ter bevestiging) krijgen, dat je deze kan downloaden en installeren.

Aangezien deze aanvullende inhoud werd uitgebracht in 2018, kan deze met "De Sims 4 Legacy Editie" worden gebuikt. Die heb je alleen nodig als jouw computer niet (meer) voldoet aan de gevraagde systeemeisen van basisspel, anders krijg je problemen. Met deze "aparte versie" kan je De Sims 4 nog spelen, alleen zal die geen aanvullende inhoud uitgebracht vanaf 2020 en de online functies gebruiken.

Je dient alle spellen van de Origin cliënt en de Origin cliënt helemaal hebben afgesloten.
    Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud.
    De map van De Sims 4, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat. Indien hier meerdere mappen "Sims 4" genaamd zijn, deze ook hernomen of verplaatsen van deze map.
    Hierna de cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Zorg dat je ongehinderd bent verbonden met het internet, start dan weer de Origin cliënt. Je zal je aanmelden met de juiste Origin / EA account, indien hierom gevraagd wordt.
    Daarna ga je naar je spelbibliotheek toe, rechtsklik op De Sims 4 en dan "Repareren" kiezen.
    Wacht dan tot het reparatieproces helemaal klaar is, de duur hiervan zal liggen aan de hoeveelheid spelgegevens, als de snelheden van jouw computer en internetverbinding.
    Controleer hierna, of De Sims 4 ook is bijgewerkt naar de laatste versie.
    Start aansluitend De Sims 4 via de Origin cliënt, iets dat je bij elk spel van Origin dient te doen. Je zal De Sims 4 schoon moeten starten.
    Met een andere Sim / huishouden, nieuw gemaakt of gekozen uit het standaard aanbod, gaan testen of je wel lege kavel in de buurten kan kopen.

Groetjes.
  • Hii, 

Ik krijg de melding 'onbewoonbaar kavel' helaas ook bij alle kavels in mijn game. Die gaat helaas niet weg de tips die allemaal zijn opgenoemd. Ik heb meerdere malen de Sims 'gerepareerd' en ookal 2x het spel volledig van mijn laptop verwijderd en geherinstalleerd. Zijn er misschien nog andere opties/tips die ik kan proberen? 

Groetjes,

Lakiesha

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,963 PostsLatest Activity: 8 hours ago