Forum Discussion

Re: [Megathread] - Landelijk Leven gereserveerd, kan nu niet gedownload worden

@Tantemari1 Ik had in het begin ook wat moeilijkheden. Het duurde bij mij minstens 20 minuten voordat ik het begin van de download zag. 

Het kan zijn dat door de grote toeloop de servers verstopt zijn geraakt. Mijn advies is om het te blijven proberen. 

Veel succes en šŸ¤ž

10 Replies

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    4 years ago

Hey Simmers!

Zoals velen van jullie al gemerkt hebben was het landelijk leven erg populair, zo populair zelfs dat er gister wat problemen waren bij de pre-orders en codes van het spel. Nou zijn we op het platte land veel gewend maar dit liet zelfs de konijnen schrikken!

Je kon het volgende tegen komen:

• A. Je het bericht kreeg het spel nogmaals aan te schaffen.
    • B. Je kon de code verzilveren maar de uitbreiding is niet zichtbaar
    • C. Het spel bleef op in betaling/verwerking staan

Uiteraard is dit niet de bedoeling en als het goed is zijn deze problemen sinds opgelost en zal iedereen na het herstarten van Origin hun avontuur kunnen starten op het Landelijk Leven.

Ik heb nog steeds problemen. Wat doe ik nu?

1. Controleer of je de Legacy editie van het spel draait. Helaas ondersteunt de legacy editie geen van de nieuwere uitbreidingen. Mocht je geen nieuwere computer hebben dan bieden wij uiteraard het geld terug aan als je het spel via Origin/EA Desktop aangeschaft hebt.

2. Leeg de cache van Origin. Soms moet ook Origin, net als jouw huis in de Sims, even opgeschoond worden. Je kunt hier lezen hoe je dit doet! Het herinstalleren van Origin kan ook helpen mocht je op een oudere versie staan.

3. Repareer het spel. Rechterklik op De Sims 4 in Origin en selecteer repareren. Soms heeft hij dit even nodig om alles te vinden.

4. Controleer of je toevallig nog een betaling in verwerking hebt staan. Zo ja, wacht het even af of contacteer onze helpdesk.

Per ongeluk de uitbreiding meerdere keren aangeschaft?

We staan uiteraard gereed om je te helpen door jouw geld terug te storten voor deze extra bestellingen want van een Llama kun je ook niet twee keer plukken.. of hoe ging die gezegde ook alweer? Het beste kun je onze helpdesk even contacteren via of de chat of social media (EA Help op Twitter en Facebook) en zij zullen je uiteraard verder helpen.

Ik heb dit bericht als oplossing gemarkeerd zodat deze bovenaan de discussie komt te staan en iedereen hem kan zien. Mocht je alsnog tegen problemen aanlopen en/of vragen hebben kun je deze uiteraard hier stellen door mij te taggen.

- EA_Neil

• Hallo 

20 Juli pre-order betaald en op 21 juli om 19u hem kunnen downloaden maar niet kunnen spelen .

repareer het spel al gedaan , betaling staat voltooid en in mijn bibliotheek staat het spel gekocht.

Orgin start op en slaat na een paar min af .

Wat is de oorzaak daarvan , weet iemand raar aub.

Help de dochter is ten einde raad.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Heb je al geprobeerd om de cache van de Origin cliƫnt leeg te maken, daarna De Sims 4 via de Origin cliƫnt gaat repareren en bijwerken, @dolfijntjes03?
    Zo nodig ook de map van De Sims 4 een andere naam geven, voordat je (nogmaals) gaat repareren. Deze zal je in je "Documenten\Electronic Arts\" terugvinden.

Indien De Sims 4 snel zichzelf afsluit en/of vastloopt, kan het beteken dat er iets mis is met jouw computer.
    Start De Sims 4 via de Origin cliƫnt en niet via diens eigen snelkoppeling.
    Controleer of jouw computer voldoet aan de gestelde systeemeisen.
    Ervoor zorgen dat je alle overige geopende software helemaal zijn afgesloten.
    Controleer of jouw computer is bijgewerkt, met name stuurprogramma's en updates voor Windows.

Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
    Systeemeisen voor "De Sims 4 Landelijk Leven" (aanvullende inhoud): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/expansion/the-sims-4-cottage-living#store-page-section-requirements
    Indien je "De Sims 4 Legacy Editie" dient te gebruiken of bent gaan gebruiken, dan wordt deze aanvullende inhoud niet daarmee ondersteund. Net als alle andere aanvullende inhoud, die vanaf 2020 uitgebracht is en de online functies.

Lees dit helpartikel hoe je de DxDiag informatie van jouw computer kan verzamelen: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
    Deze gegevens dienen worden bewaard als een tekstbestand ("DxDiag64.txt" als voorbeeld), om weer als een bijlage toegevoegd worden bij je reactie.

Groetjes.
  • @RealSimmor0 Bedankt voor je antwoord zal dat vlug eens nakijken en proberen. Het is maar een nieuw spel pc dat ze gekregen heeft en nog geen problemen mee gehad . Nog genoeg plaats op harde schijf ook. Als ik de cache leeg maak is ze dan alles kwijt van de spelletjes dat ze gesaved heeft van de sims
  • RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Ook een "spel PC" kan problemen geven en zullen niet zijn bijgewerkt als je ze kant en kaar koopt, @dolfijntjes03.
    Echter, de hardware van een laptop geeft minder prestaties dan die van een normale desktop PC.
    Tevens kunnen ondertussen gemaakte bepaalde wijzigen zijn gedaan waardoor het misgaat.
    Met meerdere gebruikers kan dat wat sneller gebeuren, wanneer de PC wordt gedeeld.

De Origin cliƫnt en De Sims 4 zijn aparte programma's. Net als elk ander spel van Origin, heeft De Sims 4, wel de Origin cliƫnt nodig.

Gekochte producten zijn gekoppeld aan het betreffende Origin / EA account en niet "opgeslagen" op de PC zelf.

De spelvoortgang en instellingen voor De Sims worden opgeslagen in een andere map, je Documenten.
    Standaardlocatie zal in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" zijn.
    Mocht je het toch niet helemaal vertrouwen, dan kan je de hele map genaamd "De Sims 4" kopiƫren naar een USB opslagmedium. Die je daarna juist ontkoppelt en veilig bewaard, op wat ruimere afstand van deze PC.
    Als je andere spellen van Origin hebt, dan kan je wellicht beter de hele map genaamd "Electronic Arts" nemen.

Start eens met de basisstappen helemaal te doen.

Groetjes.
  • EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago
    Hey @dolfijntjes03,

Laat ons weten wat het verversen van de cache doet. Ook het herinstalleren van Origin kan een goed idee zijn. Zowel de cache verversen als Origin opnieuw installeren zal niks van jouw opgeslagen Sims spellen verwijderen dus daar hoef je niet bang voor te zijn šŸ™‚

Laat ons weten of het gelukt is.

- EA_Neil
  • EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago
    @dolfijntjes03,

Ik ben blij te horen dat het gelukt is! Veel plezier met spelen toegewenst!

- EA_Neil

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,884 PostsLatest Activity: 2 days ago