Forum Discussion

Re: Mijn mods werken niet!

Controleer of je wel de aangepaste inhoud juist hebt geïnstalleerd, @xxmaraa1. Ze mogen maar 1 map die hierin staan. Heb je de bestanden uitgepakt als deze in archieven komen?
Raadpleeg de meestal bijgevoegde documentatie over het gebruik hiervan, of contact opnemen met diens maker.
Bepaalde aangepaste inhoud zullen niet samenwerken, is er een spelversie en/of aanvullende inhoud benodigd.
Sommige aangepaste inhoud werken niet meer met "De Sims 4 Legacy Editie", maar alleen met de normale versie van De Sims 4.
Ook kunnen ze deel uitmaken van iets anders, dat je nodig hebt om deze te kunnen gebruiken. Controleer of je de laatste versie gebruikt, want nadat een nieuwe spelversie en/of aanvullende inhoud is geïnstalleerd, zullen deze niet meer werken. Stuk voor stuk ze plaatsen en daarna De Sims 4 starten, kijk of deze nog aanwezig zijn en het spel nog juist werkt.

In het algemeen wordt hier het aangepaste inhoud niet ondersteund en blijft het gebruik ervan op eigen risico.
Wanneer je problemen tegenkomt, dien je de basisstappen te doen en daarna testen wie de mogelijke boosdoeners zijn.

Groetjes.

22 Replies

• xxmaraa1's avatar
    xxmaraa1
    4 years ago

Ik heb een YouTube tutorial gevolgd voor objects te downloaden. En dat heb ik uitgepakt en in het mapje Tray gedaan. Veder had ik een ander mapje wel in Mods gedaan maar die had ik eruit gehaald omdat ik dacht dat dat het probleem was. Nu snap ik eigenlijk niet wat het probleem is..

• xxmaraa1's avatar
    xxmaraa1
    4 years ago

Ook veder is het rare dan ik als ik de game opstart wel mijn mods zie. Maar als ik in de game ga dan zie ik ze niet en staat dit er (bijlage) 

• Waarschijnlijk had je ze in de verkeerde map geplaatst of de gevonden instructies dan verkeerd zijn, @xxmaraa1.

De meeste aangepaste inhoud wordt in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\Mods\" geplaatst, als je de normale en Nederlandstalige versie van De Sims 4 gebruikt.

Kan je schermafdrukken maken van gehele map? Vervolgens deze opslaan als een afbeeldingsbestandstype en toevoegen als bijlagen bij de reactie.

Controleer of je de laatste versie gebruikt en dus ook in de juiste map geplaatst zijn.

Raadpleeg de (online) documentatie over het gebruik hiervan. Anders, eens contact opnemen met hun maker bij onduidelijkheid.

Groetjes.
  • xxmaraa1's avatar
    xxmaraa1
    4 years ago

Hier zijn mijn foto's van mijn map. Veder weet ik niet wat ik fout doe. 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @xxmaraa1

Sorry dat ik nu pas reageer.

Ik denk dat jouw modificaties niet helemaal op de juiste manier in de map mods van De Sims 4 map zitten. Als je de kijkt in de map: *\Documents\Electronic Arts\De Sims 4 dan zie je meestal het volgende beeld:

In jouw map Mods zie ik nog een map Mods zitten en het is niet duidelijk wat daar in zit. Zorg ervoor dat je van alle modificaties en cc maar één exemplaar in de map hebt zitten en dat je de modificaties en cc maximaal een map dieper plaatst. Op dit moment heb je ook nog gecomprimeerde bestanden in de map zitten (Zip bestanden) Pak die in ieder geval uit en laat alleen de inhoud ervan in de map zitten. De gecomprimeerde bestanden mogen niet in de map Mods blijven zitten.

De bestanden die ik op jouw schermopname zie zijn allemaal bestanden in *.PDF (Adobe Acrobat) formaat en daaruit maak ik op dat het vooral alleen de plaatjes zijn en niet de oorspronkelijke *.package formaat bestanden.  

Lees voor de zekerheid nog eens de achtergrondinformatie van de makers van de mods en cc na om te kijken of je het ook werkelijk volgens hun voorschriften hebt geplaatst. 

Laat even weten of je iets aan deze informatie hebt. Ik help je graag verder op weg. 😉

• xxmaraa1's avatar
    xxmaraa1
    4 years ago

Dankjewel! Ik ga er naar kijken. Eigenlijk heb ik nog een vraag wat betekend bij de Sims al het je videokaart kan vertragen of zo iets? 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@xxmaraa1 Als je heel veel custom content en/of modificaties gebruikt kan dat effect hebben op de snelheid van je spel. Het laden van die extra inhoud kan vertragend werken en soms zelfs betekenen dat je spel vastloopt of crasht. Als je wilt weten of jouw computer het spel aankan dan kan je kijken naar de systeemeisen: The Sims 4 - Systeemeisen voor De Sims 4 (ea.com) Maar je kan je computer ook testen door gebruik te maken van een programmaatje dat je kunt vinden op de website van Can You RUN It | Can I Run It | Can My PC Run It (systemrequirementslab.com) 

Houd er rekening mee dat alle extra inhoud een effect kan hebben op je spel en dat je bij iedere patchupdate van De Sims 4 moet controleren of die inhoud nog wel werkt. Controleer daarom vaak de websites van de makers of sluit je aan bij de Discord kanalen die de modificaties bijhouden. Deaderpool is een heel groot kanaal waar veel informatie wordt verstrekt.

Vel plezier met spelen. 😉

• Werkt De Sims 4 wel voor de rest goed, @xxmaraa1?

Je hebt een extra map "Mods" staan, in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\Mods\", diens inhoud dien je te verplaatsen.
    De aangepaste inhoud mag slechts 1 map diep geplaatst zijn "Meubels", "Kleding" of "naam van maker" map.
    Maar niet in "naam van maker\Meubels\", die worden dan niet gevonden.

De archieven "1447165" en "1448354" zijn nog ingepakt. Beide zal je moeten uitpakken.

Omdat de lijst niet volledig is op je toegevoegde schermafdruk, is weinig te zien.

Worden alle aangepaste inhoud nou gezien door De Sims 4? De naam daarin de lijst kan afwijken. Als je er 5 hebt geplaatst, dienen er ook 5 getoond worden.
    Mogelijk dien je met een nieuw gemaakte Sim of huishouden deze te testen.

De map van "De Sims 4" hernoemen, de Sims eerst weer normaal starten en alleen de aangepaste inhoud plaatsen waarmee je nog steeds problemen hebt. Deze stappen zal je per stuk doen.

Kleding, accessoires en andere voorwerpen komen in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\Mods" te staan.
    De Galerij is in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\Tray" te vinden, waar Sims, woningen en kavels in komen te staan.

Nogmaals, controleer of de aangepaste inhoud juist is geïnstalleerd. Raadpleeg daarvoor de meestal bijgevoegde of online documentatie. Staan op de website dat er problemen zijn, dan kan je deze beter vermijden. Contact opnemen met hun maker als er nog steeds onduidelijkheid of problemen zijn.
    Er is een bepaalde versie van De Sims 4 benodigd voor het gebruik van aangepaste inhoud. Ook is dat als je soms "De Sims 4 Legacy Editie" dient te gebruiken.
    Sommige aangepaste inhoud zal niet met andere samen werken of er kunnen problemen verschijnen.
    Bepaalde aangepaste inhoud werkt met aanvullende inhoud, die je nog niet bezit. Ben je wel met de juiste Origin / EA account aangemeld?
    Heb je wel alles gedownload? Is de download volledig? Sommige bevatten niet alles of de download is beschadigd.
    Mogelijk heb je bepaalde software draaien, die ervoor zorgt dat je aangepaste inhoud niet te gebruiken is. Sommige beveiligingssoftware kan hier een onbedoelde boosdoener in zijn. Zorg dat je De Sims 4 map is toegevoegd aan de groene of witte lijst, verlaag diens instellingen of deze software tijdelijk uitschakelen.

Het gebruik van meerdere aangepaste inhoud kan ervoor zorgen dat jouw computer langzamer wordt, zeker als deze net boven de minimale systeemeisen van het basisspel komt.
    Systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel, de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Zo kan je de gegevens van jou computer laten verzamelen: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information Deze gegevens opslaan als een tekstbestand, om dan als een bijlage laten toevoegen bij je reactie.

Groetjes.
  • xxmaraa1's avatar
    xxmaraa1
    4 years ago
    @RealSimmor0 Dankjewel! Eigenlijk heb ik even mijn Sims opnieuw gestart en al mijn downloads verwijderd, omdat het helemaal fout ging. Maar nu ga ik het vandaag proberen en ik hoop dat het dan wel lukt.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@xxmaraa1 Zorg er ook voor dat je alleen de echte modificaties en custom content toevoegt. Dus alleen de *.package bestanden. Als je ook de voorbeelden en plaatjes toevoegt zal je spel nodeloos vertragen.

Veel succes en veel plezier met spelen. 😉

• xxmaraa1's avatar
    xxmaraa1
    4 years ago

Hallo! Ik heb nog even een vraagje, klopt dit tekentje voor de Resource bestand? Zo niet hoe kan ik het weer normaal doen? 

• Dan is dit bestandstype wel eens geopend met Microsoft Internet Explorer, die vast er niks mee kan doen, @xxmaraa1.

Het "Resource.cfg" zou je niet zo snel openen. Je kan deze beter bewerken met Kladblok, die daar goed voor is.
    Door op het bestand te rechtsklikken en dan "Openen met" kiezen. Kies uit de lijst "Kladblok", onder "Meer apps" met de pijl omlaag, indien het niet al standaard vermeld staat.
    Zorg dat je ook optie "Altijd deze app gebruiken voor het openen van .cfg-bestanden" hebt aangevinkt. Daarna op de OK knop klikken om deze wijzigen te bevestigen, de pictogram zou gewijzigd moeten worden.

Mocht je het bestand toch bewerken, zorg dan dat je van te voren een reservekopie hebt gemaakt, buiten de mappen van De Sims 4.

Denk aan dat je wel de juiste bestanden in de map heb geplaatst, de meegeleverde afbeeldingen zullen voorbeelden zijn, die je wellicht niet nodig hebt en de prestaties van De Sims 4 kunnen raken.

Groetjes.
  • xxmaraa1's avatar
    xxmaraa1
    4 years ago

Helaas staat er geen openen met bij? 

• xxmaraa1's avatar
    xxmaraa1
    4 years ago

Klopt dit? 

• xxmaraa1's avatar
    xxmaraa1
    4 years ago

Maar is dit nu wel goed om Sims te spelen en de mods te laten werken? 

• Dit bestand met een ander programma laten openen zal hierin weinig uitmaken, @xxmaraa1.
    Zorg dat je de aangepaste inhoud juist gaat installeren, waarvoor je de instructies, meegeleverd met hun maker, dient te volgen.
    Begin met een paar en kijk of deze ook door De Sims 4 gevonden worden.
    Start De Sims 4 dan wel? Test met een nieuwe of je deze kan gebruiken en geen problemen zijn. Als het normaal werkt, kan je weer een paart erbij plaatsen. Dit herhaal je zo. Mocht er eentje bij zitten, die problemen geeft, dan kan deze beter weghalen en dan opnieuw testen of de problemen verholpen zijn.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @xxmaraa1,

Ik heb gemerkt dat je nog steeds wat problemen hebt met de inhoud van de map Mods. Als ik het goed begrijp heb je geprobeerd om bepaalde bestanden te openen met programma's (applicaties) die daar niet voor bedoeld zijn. Het bestand resource.cfg is een configuratie bestand en wordt eigenlijk alleen gebruikt door De Sims spellen (zowel De Sims 3, De Sims 3 en De Sims 4 maken hier gebruik van om installatiebestanden van de Sims te kunnen lezen en te kunnen gebruiken in het spel. Het bestand wordt standaard door het spel aangemaakt en het is niet de bedoeling dat je dat opent op je computer. 

Als ik het goed heb begrepen heb je ook de *.package bestanden geprobeerd te openen met Adobe Acrobat Reader. Ook dat was eigenlijk niet de bedoeling. De bestandssoort *.package wordt ook alleen door Electronic Arts gebruikt en daarnaast ook door makers van modificaties en custom content voor De Sims 4 (maar ook wel voor andere spellen). De aangepaste inhoud voor De Sims kan alleen als *.package worden gelezen. Als je de Sims nog steeds kunt spelen dan is er eigenlijk niet veel aan de hand. Het zou kunnen zijn dat je door het package bestand te koppelen aan de Adobe Acrobat Reader deze bestanden niet meer kunt gebruiken in De Sims 4 of De Sims 4 helemaal niet meer kunt spelen dan kan je twee dingen doen. 

1. De bestandsindelingen zoveel mogelijk herstellen. Maar omdat je daarvoor in het Windowsregister aanpassingen moet aanbrengen is dat voor leken niet de beste oplossing. Dus blijft er weinig anders over dan optie 2)
    2. Is een heel rigoureuze stap maar herstelt ook gelijk alle bestandsinstellingen die zijn veranderd. Een daarvan id de resource.cfg en de ander is de *.package bestandssoort. Als je daarvoor kiest dan zal je waarschijnlijk het beste een schone start van Windows kunnen uitvoeren. Ik stel die stap alleen voor als dat echt meerdere problemen in een keer oplost.

Hopelijk is het niet zover gekomen! Laat even weten of je nog hulp nodig hebt. 

Veel succes! 🤞

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,941 PostsLatest Activity: 8 hours ago