Forum Discussion

Re: mods map kwijt

@baltenaard speel je De Sims 4 op een MacOS of Windows pc en heb je al geprobeerd om De Sims 4 te repareren via Origin? Zo nee, ga dan naar de spelbibliotheek in Origin en klik met de rechter muisknop op de tegel van de Sims 4 en kies in het dropdown menu de optie repareren.

Als je bent overgestapt op EA-Desktop of play dan zal je de Sims via die optie moeten downloaden.

Ik zal ook nog eens navragen waar de code 1011164.dlf voor staat.

Hartelijke groet.

14 Replies

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@baltenaard  Ik heb nog even geïnformeerd naar de code 1011164.dlf en het blijk dat dat te maken heeft met een download error van De Sims 4 in Origin. Als het goed is zou je dit probleem dus al hebben opgelost door Origin opnieuw te installeren en daarna de Sims 4 opnieuw te downloaden. Er is op het Engelstalige forum door een van de Hero's een draadje aangemaakt dat je hier kunt vinden: ❗️ Download error Origin is not able to download Sims 4 "DiP_STAGED" - Pagina 19 - Answer HQ (ea.com) Als je hulp nodig hebt met de vertaling ervan dan moet je dat maar laten weten. 

Het komt er kort gezegd op neer dat De Sims 4 in sommige gevallen wordt ge-updatet in een andere map dan de originele installatiemap. Je Mac maakt dan naast de standaard /Users/[User1]/Applications map ook een nieuwe aan. Verplaats in dat geval de Sims applicatie van de gebruikers map (users) naar de Systeem map. Pas deze locatie (dit adres) ook aan in Origin. Klik daarvoor op Origin, applicatie instellingen en installaties en opgeslagen spellen. Sluit origin daarna af en reset de applicatie Origin. Login en repareer de Sims 4 zoals eerder omschreven.  

Veel plezier met spelen. 😉

• Ik heb mijn Sims spellen pas verplaatst naar een harde schijf! Ik dacht mijn mods ook goed overgezet te hebben, ze staan namelijk wel in een mapje op de harde schijf…

alleen zie ik ze niet in de Sims als ik het speel.

wie heeft er een idee hoe ik dat weer kan fixen? 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Jeffreydejong7 

Check even of je ook de vinkjes hebt gezet bij overige om je cc en mods aan te zetten. Kijk op dit screenshot:

Als je die wel hebt gezet dan zou je kunnen proberen om je spel eerst even te repareren.

Laat even weten of je hier iets aan hebt.

Alvast bedankt.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Spelvoortgang en instellingen worden apart bewaard dan de spelgegevens, @Jeffreydejong7.
    Je dient deze lokaal te bewaren en bereikbaar houden.
    Standaardlocatie zal in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" zijn.

Controleer dat aangepaste inhoud is ingeschakeld bij De Sims 4.
    Lees de meegeleverde documentatie, of anders, contact opnemen met hun maker, als er nog steeds onduidelijkheid is.

Als je een andere speltaal gebruikt, dan worden de spelvoortgang en instellingen in een andere map bewaard.
    Dit geld ook als je "De Sims 4 - Legacy Editie" gebruikt.

Wanneer je De Sims 4 opnieuw is geïnstalleerd en je wilt de reservekopie terugplaatsen, zorg dan eerst dat je De Sims 4 goed kan starten en afsluiten.

Groetjes.
  • Bedankt voor de tips.

Dat heb ik alleen al allemaal gedaan.

Ik heb ze uitgezet en toen weer opnieuw aan, spel gerepareerd, weer aan en uitgezet. Toen het mapje verplaatst om te kijken of dat zou helpen maar ook geen resultaat.

Ik heb 6 dingen nu als cc in m’n spel, die staan ook in het mapje van de mods maar ik heb er veel meer. En ik heb nieuwe gedownload om te kijken of het dan zou lukken… helaas! 

• Ja, en als ik ze op de harde schijf in het mapje ‘de Sims 4’ heb staan in het mapje mods, zou dat goed moeten komen toch? 😉 Maar snap nog niet echt waar dan de fout zit en ik het niet meer kan vinden. 
    Voorheen deed die het namelijk wel toen ik de Sims nog op m’n MacBook had staan. Na het verplaatsen naar de harde schijf niet meer.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Jeffreydejong7,

Zou je kunnen aangeven op welk systeem je de Sims 4 nu speelt. Is dat ook weer een MacOS of speel je tegenwoordig op een Windows pc? Is de Harde schijf een interne of externe en heb je lezen en schrijven op de schijf mogelijk gemaakt? Misschien zou je ook eens kunnen controleren of er een synchronisatie wordt uitgevoerd in de Cloud. Voor MacOS is dat iCloud en voor windows is dat de OneDrive. Zorg ervoor dat je synchronisatie in de Cloud hebt uitgeschakeld. De Sims map mag niet verbonden zijn met de cloud.

Ook is het van belang dat je controleert of jouw mods wel aanstaan. Er zijn modificaties van bijvoorbeeld Twistedmexi die een heel precieze installatie vragen en daarna in bijvoorbeeld de bouwmodus kunnen worden aangezet. Zeker ook het controleren waard. Let er ook op dat sommige mods met elkaar conflicteren en dus elkaar uitschakelen.

Hoe meer informatie jij hier geeft over jouw systeem en ook over de configuraties die je gebruikt hoe beter wij kunnen inschatten welke stappen je nog meer zou kunnen zetten. 

Dus met gerichte informatie kan je ons helpen jou te helpen.

Alvast bedankt.

• Het gaat om MacOS. Ik heb ook foto’s toegevoegd van hoe ik m’n externe harde schijf heb.

Ik kom er niet achter of die verbonden is met de cloud. Tips?

Alle mods werkten nog perfect voordat ik ze overgezet had, dus dat ze niet matchen of niet goed ingesteld staan zal niet. Anders had ik dat eerder al gemerkt.
  • @Trismagistos Oh, onhandig! Die foto’s werken opeens niet…

Ik heb in m’n externe harde schijf het spel Sims 4, een mapje Electronic arts en een mapje The Sims 4 packs. De laatste maakt hij zelf aan.

In het mapje electronic arts heb ik de Sims 4, Mods, saves en wederom The sims 4 packs
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Jeffreydejong7,

Misschien is het wel handig om je even te wijzen op de website van Bluebellflora. Zij is een van de Hero's op dit forum en houdt zich vooral bezig met vragen die MacOS gerelateerd zijn. Op haar pagina's vind je enorm veel tutorials en handigheidjes die ik meestal (met haar toe- en instemming) vertaal naar de Nederlandse tak van AHQ. Kijk vooral eens hier: itsaprilXD’s How to install Mods on a Mac Guide – The Sims 4 – Bluebellflora  

Je vraag met betrekking tot de iCloud kan je het beste even kijken op de Apple pagina: Uw iCloud-instellingen wijzigen - Apple Support (NL) In jouw geval zal je even moeten controleren of je de opslag maximalisatie hebt uit gezet. Zie schermopname:

Dus zorg ervoor dat er geen vinkje staat bij optimise Mac Storage anders maak je wel gebruik van de iCloud. 

Bluebellflora heeft ook een heel uitgebreide handleiding voor het spelen van De Sims 4 (inclusief mods) vanaf een externe harde schijf. Running your Sims 4 folder from an external drive – Bluebellflora

Controleer hoe dan ook of jouw systeem voldoet aan de systeemeisen voor De Sims 4 en kijk per pakket op haar site wat je aan specificaties nodig hebt.

Als je hulp nodig hebt bij het vertalen, laat het dan ook weten.

Heel veel succes en heel veel plezier met spelen. 😉

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 4 days ago
3,019 Posts