Forum Discussion

Re: Restaurant probleem

Hey @mirjam456,

Het lijkt erop dat je tegen een heel herkenbaar probleem bent aangelopen! Er zijn de afgelopen jaren meerder bug rapporten ingediend voor "Uit Eten'.

Kijk daarvoor ook eens op de standaard lijst op de Engelstalige forumpagina onder Dine Out: [READ FIRST] Compiled list of reported Issues - Pagina 2 - Answer HQ

Wat je zeker zelf eerst kunt doen. 

1. Schakel mod en cc even uit door de (inhoud) van de map even te verplaatsen naar een nadere map (bijv. op je bureaublad)
  2. Verwijder het bestand localthumbcache.package uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4
  3. Repareer je spel

Start na deze opties je spel vanilla en kijk of het probleem nog bestaat. 

Er zijn ook nog andere mogelijke oorzaken dus het is wel handig om een beter beeld te hebben van het probleem waar jij tegen aanloopt. Hoe meer informatie jij kunt melden hoe beter ik zou kunnen beoordelen waar het misgaat.

Het is ook een beetje afhankelijk van een aantal factoren. 

1. Is het jouw restaurant en heb je het uit het standaard 'Uit Eten' pakket of heb je een restaurant gedownload uit de galerie of er zelf een gebouwd en geplaatst;
  2. Wordt het restaurant door jouw Sims gerund of heb je personeelsleden die NPC-sims zijn;
  3. Zijn de gasten door jou gecontroleerde Sims of zijn dit NPC's;
  4. Maak je gebruik van Mods en/of custom content?

Dus als je al het een en ander zelf hebt gedaan maar je blijft tegen hetzelfde probleem aanlopen. Beschrijf dan zo precies mogelijk de factoren onder 1 t/m 4 en stuur als het even kan ook een schermopname van jouw restaurants mee.

Hopelijk vinden we samen wel een oplossing.

Alvast bedankt.

4 Replies

• mirjam456's avatar
    mirjam456
    4 years ago

Ik weet niet precies hoe ik moet opstarten na het repareren? De snelkoppeling pakt de sims 4 uit de cloud, waar het heen wordt gesaved. Ik heb wel het spel opnieuw opgestart en een nieuwe game gestart, maar het probleem blijft bestaan.

Wat betreft de vragen:

1. Het betrof Chez Lama en de duikende pelikaan, beide uit het pakket "uit eten".

2. Het restaurant wordt door NPC's gerund

3. Ik speel met zeer veel families in alle gebieden, en meestal zijn het dates als ik uit eten ga met ze. Eigenlijk nooit dates met NPC's, omdat het mijn doel is zo veel mogelijk met bestaande families te trouwen. Dat kunnen wel oorspronkelijke families zijn, zoals de Kerkhofjes of de Bjergsens.

4. Ik maak geen gebruik van mods of cc's. Die map heb ik wel op het bureaublad gezet, net als localthumbcache en de saves map gekopieerd.

Ik probeerde screenshots te uploaden, maar dat lukte niet goed.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @mirjam456,

Meestal wordt aangeraden om De Sims 4 op te starten vanuit Origin. Klik op de tegel  van De Sims 4 in de gamebibliotheek en kies voor de optie spelen. Als je een snelkoppeling gebruikt op je bureaublad dan kan het gebeuren dat De Sims niet goed start. Ook is het niet echt verstandig om de Sims 4 op te slaan in de iCloud of op de OneDrive. Ook dan bestaat er de mogelijkheid dat je problemen tegen kunt komen. De Sims opent namelijk alleen de saves di op de harddrive zijn opgeslagen. 

Het bestand localthumbcache.package kan je gewoon verwijderen. Zodra je De Sims start wordt er vanzelf een nieuwe 'schone' versie aangemaakt. dus als je problemen tegenkomt in je spel is het handig om die regelmatig te verwijderen om weer een frisse start te kunnen maken. Dus het bestand dat je nu op je bureaublad hebt  geplaatst kan gewoon in de prullenbak. 

Als je geen mods gebruikt is de map mods op je bureaublad leeg en kan ook gewoon worden verwijderd. Het spel heeft (als je het opnieuw hebt gestart ook een nieuwe 'lege' map mods aangemaakt.

Ik raad je aan om toch ook eens in de lijst van al bekende en openstaande bug rapporten te kijken waar ik in de eerdere link naar heb verwezen. Misschien dat je daar met jouw situatie vergelijkbare situaties tegenkomt. 

Misschien zou je eens kunnen proberen om een van de restaurants door Sims te laten runnen en controleer dan of je, als je met dat huishouden speelt, dezelfde vreemde situaties tegen komt. Soms kan je door kleine aanpassingen in het restaurant een verbetering in de loop aanbrengen of er voor zorgen dat je gasten wel gaan eten. 

Op de schermopname kan ik niet goed zien of de Sims het voldoende naar hun zin hebben. De rechter Sim voelt zich waarschijnlijk niet helemaal op haar gemak en dat kan ook een reden zijn om niet te willen eten. Een terrasverwarmer zou misschien al uitkomst bieden.

Test even uit hoe je jouw sims meer op hun gemak stelt in het restaurant door de omgeving te verbeteren. (luxere spullen, een haard, muziek etc.)

Laat even weten of je hier mee verder kunt.

Alvast bedankt.

• mirjam456's avatar
    mirjam456
    4 years ago

Op de screenshot had de rechter sim het eten al op de de linker nog niet. Die wilde niet eten.

Ik heb het spel nu opgestart zonder saves vanuit origin, en een nieuwe sim laten eten in hetzelfde restaurant als de vorige op de screenshot. Maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ze hebben het wel goed naar hun zin, geen behoeften in het rood.

Ik zal het nog testen bij een restaurant die door mijn sims worden beheerd, maar ik denk dat het gewoon een nieuwe bug is, omdat het probleem pas een paar weken bestaat. En ik had daarvoor ook nog nooit problemen met deze restaurants.

Ik had ook nog een ander probleem: sims kunnen niet op bezoek bij sims die in de stad wonen, omdat de voordeur dan verdwijnt. Wel kan ik sims naar buiten laten komen om daar met ze te kletsen. En ook kan ik de andere sims gewoon uitnodigen als ik daar woon. Volgens mij was dat ook een bekend probleem? Maar ik weet niet of er ooit een oplossing voor is gevonden.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,912 PostsLatest Activity: 6 days ago