3 years ago
Roem stopt na 1 ster
Hoi hoi! Sinds ik de Sims 4 growing together heb doet het roem systeem van word beroemd erg raar. Mijn sims krijgen roem tot ster 1 en daarna komt er niks meer bij op. nu cheat ik het er steeds bij...
Hey @Zoe_wbg,
Zou je iets meer kunnen vertellen over jouw probleem?
Als je gebruik maakt van aangepast materiaal en game mods is het verstandig om die even uit te schakelen of de map mods te verplaatsen naar bijv. het bureaublad.
Heb je gecontroleerd of in jouw save het roemsysteem aan staat? Je zou eens kunnen proberen om je spel te repareren en desnoods het bestand localthumbcache.package te verwijderen uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. Dat kan zonder problemen omdat het spel een nieuwe, lege en schone versie aanmaakt als je De Sims 4 opnieuw start.
Houd er rekening mee dat het soms heel lang duurt voordat je Sim roem verwerft. Hoe hoger de vaardigheden hoe sneller het kan gaan.
Ik heb ook een aantal bug rapporten erbij gezocht maar op dit moment zijn er (nog) geen meldingen een vergelijkbare situatie. Er is wel sprake van het omgekeerde. Sims die toch roem krijgen ook al is het 'roemsysteem' in de spelopties uitgeschakeld. [OPEN] [GF] Sims gaining fame eventhough they are out of the spotlight - Pagina 5 - Answer HQ (ea.com)
En, er is nog een heel oud bug rapport, van 2020. Dat wel een beetje lijkt op jouw situatie: [NEEDS SAVES] [GF] Fame not progressing - Page 2 - Answer HQ (ea.com) maar er zijn maar heel weinig spelers die iets vergelijkbaars hadden.
Laat even weten of je hier iets aan hebt, anders kijken we even verder.
Hoi hoi @Trismagistos,
ik heb geen mods enz. in mijn spel. Verder heb ik eerder nooit last gehad van dit probleem.
Ik heb ingeschakeld dat sims roem kunnen krijgen en mijn Sim heeft verder zijn schilder vaardigheid op niveau 10 staan. ik weet niet of het ligt aan de activiteit hoeveel roem je krijgt maar eerder kreeg je na het verkopen van +/- 5 schilderijen al direct een ster erbij. Vandaar m’n vraag 😉
Ik zou wanneer ik tijd heb even kijken of het repareren van het spel werkt, en zou het je laten weten! 😉
Hey @Zoe_wbg,
Volgens mij zit er wel wat tempoverschil in het krijgen van roempunten en sterren. Je Sim kan vrij snel de eerste ster krijgen maar je zult wat meer moeite moeten doen voor de tweede, derde en vierde ster.
Onderneem zoveel mogelijk activiteiten met jouw Sim die aangeven dat je er roempunten mee kunt verdienen en laat jouw Sim vaak in het openbaar contact keggen met andere 'beroemde' Sims.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Veel plezier met spelen. 😉