Forum Discussion

stienprinsen's avatar
1 year ago

Sims 4 game start niet

Ik probeer al een week het spel te starten, maar telkens wanneer ik met een huishouden wil spelen sluit het spel af en krijg ik het ea-homescreen te zien. 

Ik heb al meerdere stappen ondernomen waardoor het spel wél zou starten: pc opschonen, aangepast materiaal verwijderen, ea-app opnieuw geinstalleerd, spel gerepareerd... Niets lijkt te helpen. Ik kan wel bouwen en CAS openen, maar zodra ik met klik op huishouden spelen, sluit sims af. 

Ik dacht dat het zou liggen aan mijn windowsondersteuning, maar windows 10 zou volgens alle bronnen gewoon moeten werken. Ik heb hier voorheen ook nooit problemen mee gehad.

Wat kan ik nog meer doen of hoe kan dit opgelost worden?

1 Reply

• Hey @stienprinsen,

Heb je jouw Sims spel voor 10 juni nog geüpdatet? En, heb je als je met aangepast materiaal (cc en mods) speelt die allemaal gecontroleerd op updates? 

Lees voor de zekerheid het artikel: 'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal' en verwijder dan ook het bestand localthumbcache.package (nog eens).

Het kan zijn dat het huishouden (of de save) waar je mee wilt spelen gebroken of corrupt is. Heb je al geprobeerd om een nieuw spel te starten of een opslagbestand te herstellen/laden:

Opslagbestand herstellen - Answer HQ (ea.com)

Laat ajb even weten of het na deze suggesties wel lukt.

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 1 hour ago
3,036 Posts