Forum Discussion

Amiraaa985's avatar
4 years ago
Solved

Sims 4 kan niet opstarten

Ik krijg de sims 4 niet geopend. 

Gisteravond werkte het nog wel allemaal goed, maar vandaag probeerde ik het te openen en merkte ik dat het verwijderd was van mijn laptop. Ik kan het wel nog zien op mijn origin, maar daar krijg ik het ook niet geopend. Ik heb van alles geprobeerd, maar niks werkt. Ik snap ook niet veel van computers, dus ik begrijp de oplossingen op internet niet. 

Ik heb trouwens de game ook proberen te updaten, maar daar krijg ik de hele tijd een error en er staat : One or more files that requires an update may be in use.

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? 

• Dank je wel @Amiraaa985,

Dat is heel veel en voldoende informatie.

Op dit moment zijn er problemen tussen het Windows 11 besturingssysteem en de manier waarop De Sims 4 kan worden gespeeld. @EA_Leeuw heeft daar in een eerder topic al wat over geschreven. Als je De Sims 4 voorlopig wilt kunnen blijven spelen zal je toch moeten proberen om terug te stappen naar Windows10. Hopelijk heb je een backup gemaakt van je systeem en heb je ook een backup van je documenten. 

Kijk dus of je via systeemherstel van Windows de vorige versie nog kunt herstellen.

Heel veel succes.  🤞

9 Replies

• Als je geen snelkoppeling meer vind op je Bureaublad, betekent dit nog niet dat De Sims 4 is verwijderd, @Amiraaa985.

Software die je hebt geïnstalleerd, kan normaal niet zomaar verdwijnen.
    Mogelijk heb jij of iemand anders waarmee je de computer deelt, dit gedaan, zonder medeweten.
    Dit kan ook gebeuren als er bepaalde software geïnstalleerd is en draait.

In de spelbibliotheek bij de Origin cliënt, heb je bij de speltegel van De Sims 4 een knop "Spelen" staan?
    In de lijst van "Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen", zie je in deze lijst De Sims 4 nog staan?
    In de map "C:\Program Files (x86)\Origin Games\", zie je daar een map genaamd "The Sims 4" staan en heeft deze inhoud? Dit is de standaardlocatie.

Mocht er een foutmelding verschijnen, dan graag hiervan een schermafdruk maken.
    Deze opslaan als een afbeeldingsbestandstype en dan als een bijlage laten toevoegen bij je reactie.
    Klik op de knop genaamd "Beantwoorden" (deze kan je meestal rechts onderaan de geplaatste reactie vinden).
    Vervolgens in het nou geladen webpagina, kan je een rechts onderaan een paperclip pictogram en een knop genaamd "Bladeren" zien staan.
    Met deze knop kan je de bestanden selecteren die op jouw computer staan, om deze bestanden laten toevoegen als een bijlage.

De tekst van deze genoemde foutmelding, betekent dus dat er bestanden in gebruikt zijn, die moeten worden bijgewerkt.
    Meestal door het programma helemaal eens laten afsluiten waarmee je deze hebt geopend, zal dit moeten verhelpen.

Zorg dat je De Sims 4, de Origin cliënt en alle andere spellen van Origin helemaal hebt afgesloten.
    Ga naar je "Documenten\Electronic Arts\" toe. Daar zal in je een map genaamd "De Sims 4" zien staan, die je dient te hernoemen.
    De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Zorg dat je bent verbonden met het internet. Gebruik een bekabelde internetverbinding. Dan start je de Origin cliënt weer.
    Mocht hierom gevraagd worden, ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account.
    Dan ga je naar je spelbibliotheek toe. Rechtsklik op de speltegel van De Sims 4 en kies dan de "Repareren" optie.
    Nou dien je te wachten tot het reparatieproces klaar is. De duur hiervan is afhankelijk van de hoeveelheid, de snelheid van jouw computer en de snelheid van jouw internetverbinding.
    Controleer hierna of je beschikt over de laatste versie van De Sims 4. Rechtsklik op de speltegel van De Sims 4 en kies dit keer de "Update game" optie. Bevestig de vragen en voltooi de acties, als hierom gevraagd worden.

Kan je hierna De Sims 4 weer starten?

Verder kan het helpen door:
    Alle overige, onnodige openstaande software helemaal af te sluiten. Het is mogelijk dat deze de goede werking van de Origin cliënt als de spellen van Origin kunnen blokkeren / hinderen. Sommige beveiligingssoftware kan dit onbedoeld doen. Net als de software die lagen gebruikt, als software voor het beheer van (online) opslag en reservekopieën.
    Het gebruik van een bekabelde internetverbinding ligt de voorkeur.
    Wijzig de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer", door de schuifbalk aldaar helemaal onderaan te zetten. Bevestig deze acties.
    Je kan de Origin cliënt starten als een Administrator. Daarvoor rechtsklik op de snelkoppeling van de Origin cliënt of meteen op het pictogram van de Origin cliënt en vervolgens "Uitvoeren als administrator" kiezen uit het net verschenen menu.

Zie deze instructies hoe je Windows schoon laat starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

De laatste versie van de Origin cliënt kan je hiervan downloaden: http://www.dm.origin.com/download

Mocht je nog vragen hebben, laat deze dan weten.

Groetjes.
  • Hey @Amiraaa985,

Dat je de Sims niet kunt openen is heel vervelend! Om je echt goed te kunnen helpen zullen wij wel wat meer van jouw computer willen weten. Is jouw laptop een Windows of een Mac en als het even kan zou je dan ook zoveel specificaties kunnen geven. Dus welk soort besturingsprogramma (Windows 8.1, 10 of 11 en bij een Mac de naam Catalina of Big Sur bijvoorbeeld) en ook andere informatie over de processor etc. is heel welkom.

Als je een error melding krijgt met de tekst: 'One or more files that requires an update may be in use'. wil dat zeggen dat de Sims 4 nog steeds bezig is met het installeren van de update. Het is verstandig om dat update proces eerst af te ronden. Als je jouw laptop hebt afgesloten kan je eventueel opnieuw proberen om via Origin de Sims te starten. Je ziet dan vanzelf in de linker beneden hoek de voortgang van de update. Zolang dat proces bezig is kan je de Sims 4 nog niet spelen.

Laat even weten of je wat aan deze informatie hebt en als je meer hulp nodig hebt geef ons dan zoveel mogelijk informatie over jouw laptop.

Alvast bedankt.

• Amiraaa985's avatar
    Amiraaa985
    4 years ago

Ik geraak tot in het configuratiescherm en ik zie de sims 4 staan, maar wanneer ik er op druk kan ik het alleen verwijderen. Ik zie ook de map C:\Program Files (x86)\Origin Games\ niet. Dus verder geraak ik nog niet.

• Amiraaa985's avatar
    Amiraaa985
    4 years ago

Mijn laptop is een Windows en het besturingssysteem is Windows 11 (ik heb het eergisteren geüpdatet). De processor is Intel(R) Core(TM) i7-1065G7 CPU @ 1.30GHz 1.50 GHz. Het type systeem is 64-bits besturingssysteem, x64-processor. 

Ik heb meerdere keren geprobeerd om de update te hervatten, maar ik krijg telkens die error en dan gaat de update weer op finalizing staan.

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Dank je wel @Amiraaa985,

Dat is heel veel en voldoende informatie.

Op dit moment zijn er problemen tussen het Windows 11 besturingssysteem en de manier waarop De Sims 4 kan worden gespeeld. @EA_Leeuw heeft daar in een eerder topic al wat over geschreven. Als je De Sims 4 voorlopig wilt kunnen blijven spelen zal je toch moeten proberen om terug te stappen naar Windows10. Hopelijk heb je een backup gemaakt van je systeem en heb je ook een backup van je documenten. 

Kijk dus of je via systeemherstel van Windows de vorige versie nog kunt herstellen.

Heel veel succes.  🤞

• Mocht je Windows 11 zijn gaan gebruiken, dan voldoet jouw computer niet langer aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4, @Amiraaa985.
    Zorg dat je (weer) Windows 10 of 7 gebruikt.

De informatie van jouw computer kan je beter vermelden met een DxDiag informatie. Deze opslaan als een tekstbestand en daarna als een bijlage toevoegen bij de reactie.
    https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

De map genaamd "C:\Program Files (x86)\Origin Games\" is de standaardlocatie waarin de Origin cliënt de spellen van Origin zal installeren.
    Je kan deze standaardlocatie wijzigen via de instellingen van het programma. Dat kan je beter doen voordat je een spel van Origin gaat downloaden en installeren.

Systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel, de normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
    Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken, zal jouw computer ook aan diens aparte gevraagde systeemeisen moeten voldoen. Daarnaast is het ook beter om te voldoen aan de aanbevolen systeemeisen van het basisspel, om toch meer spelplezier hebben. Zeker als je media en/of aangepaste inhoud gaat gebruiken.

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Amiraaa985,

Hopelijk lukt het om de laatste versie van Windows10 terug te zetten op jouw laptop. Laat even weten of je daar toch nog hulp bij nodig hebt dan kan ik je misschien aan de hand van een stappenplan op weg helpen.

Heel veel succes!

• Amiraaa985's avatar
    Amiraaa985
    4 years ago

Hey @Trismagistos !

Het is me ondertussen gelukt om het spel op te starten. Toen ik terug wou gaan naar Windows 10, stond er dat ik eerst moest checken voor updates om te zien of dat het probleem zou oplossen. Dus ik heb weer een update gedaan en toen die klaar was kon ik weer spelen. Bedankt voor de hulp! 

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,941 PostsLatest Activity: 21 hours ago