Ik gebruik Origin, start daar Sims 4 op, zonder enige download en/of mod. Sims 4 is volledig bijgewerkt net als mij PC, alle updates, alle drivers enz. alles is altijd up to date. Sims 4 start met een beginscherm waar altijd allerlei nieuws van EA Games staat, rechts het menu om een nieuw spel te starten, een scenario te spelen, een bestaand spel te starten enz. In het midden staat met enige regelmaat een pop-up scherm van EA Games met informatie, soms over een nieuwe uitbreiding die ik net geïnstalleerd heb, soms info over een update en vorige week een grote oranje pop-up met de mededeling over de leeftijden waar even iets mee mis is gegaan. Ik loop altijd vast wanneer er in het midden en pop-up verschijnt, met moeite kom ik terug in Windows om het spel via taakbeheer af te sluiten, vervolgens start ik opnieuw op zoals hierboven beschreven en de pop-up verschijnt niet nog een keer. Behalve die van vorige week, die bleef staan, snap ik was een belangrijk bericht maar helaas niet weg te krijgen waardoor ik het spel niet spelen kan omdat ik rechts niets kan kiezen uit het menu.