Sims 4 start niet meer
Hallo!
Ik krijg sinds ongeveer oktober of november al de Sims 4 niet meer opgestart na een bepaalde update. Telkens wanneer ik in Origin op het oranje balkje "Spelen" klik, verdwijnt even het scherm van Origin en zie ik mijn bureaublad, dus dan lijkt het alsof de Sims zal opstarten. Echter, na enkele seconden krijg ik gewoon weer Origin te zien. De Sims start dus nooit op.
Ondertussen heb ik reeds geprobeerd het volgende te doen aan de hand van andere berichten hier op het forum gepost:
Ik heb Origin eens verwijderd en de nieuwste versie gedownload en opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb eens de map van "De Sims 4" hernoemd, mijn saves, Tray en Mods in een andere map geplaatst, en dan het spel proberen repareren in Origin. Dan geeft Origin wel weer dat hij telkens de "spelbestanden controleert", maar nadien zie ik wel steeds nog al mijn packs samen met de basisgame onder DownloadManager staan. Ik heb een paar screenshots hiervan bijgevoegd. Wanneer ik dan op het "play-knopje" (driehoekje) bij één van de delen klik, verdwijnt deze van de basisgame uit DownloadManager wel, maar de anderen blijven gewoon staan (als ik dus op de "play-knop" druk van een pack). Hij kan ze precies niet downloaden?
In bijlage heb ik ook een DxDiag-bestand gevoegd, indien dit wat meer duidelijkheid zou kunnen brengen.
Zou er iemand mij alstublieft kunnen helpen in te zien wat er fout is gegaan of misschien fout kan zijn aan de manier waarop mijn bestanden bijvoorbeeld zijn opgeslagen ofzo? Ik zo heel raag opnieuw kunnen spelen.
Heel erg bedankt alvast!
@accjlc Ik heb nog eens wat nagevraagd bij andere helpers en in overleg hebben we toch nog een paar vragen voor je. Ook zij zijn van mening dat je geen clean install van Windows moet wille en ook een repair install zou niet per se hoeven.
Als eerste controleer nog eens goed of er geen ander antivirus programma is geïnstalleerd bij aanschaf van je laptop. Dat zou je moeten kunnen vinden in de sectie Apps en onderdelen. van de windows instellingen. Het kan zijn dat dit antivirus programma toch nog actief is en De Sims verhindert te starten.
Als tweede controleer of je OneDrive gebruikt en of er bestanden van De Sims 4 worden meegenomen in de synchronisatie. Dat kan je controleren door te zoeken in de map OneDrive op je laptop.
Als je dat hebt gedaan geef dan even een melding met de resultaten want we hebben een hele reeks met opties en vervolg stappen besproken maar gaan er vanuit dat één of twee actie teggelijkertijd of na elkaar het beste resultaat biedt.
We gaan net zolang door totdat we het probleem uit de weg hebben geruimd.
Veel succes met testen.