Forum Discussion

kaelinbevers's avatar
5 years ago

Sims 4 steeds opnieuw beginnen en alles is weg.

Ik heb nu al 2x gehad dat ik helemaal opnieuw moet beginnen.

Ik heb sinds kort een Mac en had Sims daar netjes op gedownload (voorheen had ik een HP) . Toen had ik mijn eerste huishouden gemaakt en ik deed elke keer netjes opslaan zoals ik altijd doe. Maar ik heb nu echt al 2x gehad dat als ik de Sims weer wil spelen en hem opstart dat alles weg is.

Ik krijg dan ook zoals altijd als je hem nieuw installeert een pop up of ik de Sims al vaker heb gespeeld. Ik kan mijn vorige huishouden ook nergens meer vinden in opgeslagen spellen of de galerij.. echt nergens meer te bekennen.
Tot mijn verbazing staan er nu ook 2 mapjes “electronic arts” mapjes op mijn Mac en in allebei staan saves in. 

kan iemand mijn AUB helpen met dit probleem. 

8 Replies

• Spelvoortgang en instellingen worden opgeslagen in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" en dat in de "Saves" map, @kaelinbevers.
    Als je soms deelt, dan kunnen andere misschien deze bestanden verplaatst hebben?
    Mogelijk heb je bepaalde software draaien, die dat op een bepaalde manier doet en daarmee de goede werking van De Sims 4 als de Origin cliënt toch op een bepaalde manier verhinderen. Je dient deze helemaal af te sluiten, of toch maar eens verwijderen. Met name software voor online opslag en reservekopieën maken. Wijzig de instellingen om de "Electronic Arts" map uit te sluiten hiervan.
    Anders dien je vaker een reservekopie te maken, op een USB-opslagmedium, die je met een ruimere afstand van je platform kan bewaren.
    Tevens dien je ook de basisstappen hebben gedaan.

Groetjes.
  • @RealSimmor0 Moet ik dus de Sims 4 helemaal verwijderen en opnieuw downloaden? Kunt u het misschien iets makkelijker uitleggen? Ik weet namelijk wel wat van Mac’s maar niet veel.
  • RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Nee, je hoeft eigenlijk niet De Sims 4 opnieuw te installeren, @kaelinbever. Zeker als De Sims 4 gewoon nog start.
    Als De Sims 4 wel werkte op PC en dit daar nog steeds niet gebeurd, ligt het probleem toch ergens lokaal.

Kan het zijn, dat de andere gebruikers van je platform, deze bestanden hebben verplaatst of verwijderd, zonder mede weten?

Start met de basisstappen. Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud en repareer hierna De Sims 4 via de Origin cliënt.
    Cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Hernoem De Sims 4 map in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" voordat je De Sims 4 repareert en bijwerken.
    Aansluitend De Sims 4 schoon starten en via de Origin cliënt, net als alle andere Origin spellen.
    Overige en onnodige opstaande software dien je volledig afgesloten hebben, want deze kunnen de goede werking van De Sims 4 en de Origin cliënt verstoren / verhinderen.
    Zo nodig, de beveiligingsinstellingen aanpassen hiervoor, zodat De Sims 4 en de Origin cliënt toegang hebben tot de benodigde gebruikersmappen.

Groetjes.
  • @RealSimmor0 Oke dankje! Ik ga mijn best doen. Alvast bedankt en mocht ik er dan nog niet uit komen.. mag ik u dan nog eens berichten?
  • @kaelinbevers  Waarschijnlijk maak je gebruik van de opslag in de iCloud. Origin en De Sims 4 zullen niet standaard zoeken in de cloudopslag en dus zal je moeten kiezen om de saves (opslaan als) ergens anders op te slaan. Je kan ook eens zoeken in de Cloud om te kijken of de door jou opgeslagen spellen daar wel te vinden zijn.
    Je kan ook de optie Optimise Mac Storage uitschakelen.

Als je meer wilt weten kan je ook de informatie van deze link eens bekijken: https://bluebellflora.com/2017/02/06/sims-3-and-sims-4-not-loading-save-games/  de tekst is in het Engels> Als je hulp nodig hebt met vertalen, laat het dan even weten.

Veel plezier met spelen. 😉

• kaelinbevers's avatar
    kaelinbevers
    5 years ago
    @Trismagistos Dankje voor je bericht! Ik ga zeker even goed kijken. Het engels gaat wel lukken, maar mocht ik verder nog vragen of onduidelijkheden daarover hebben.. dan contacteer ik u wel weer.. haha. Ik heb even gekeken maar mijn electronic arts mapje heeft hij gewoon in documenten gezet. Moet ik dat mapje misschien dan naar de harde schijf verplaatsten?

Ik zie namelijk niet 1 maar 2 electronic arts mapjes staan. De eerste is van mijn vorige game waarmee ik ben begonnen. De andere is waarschijnlijk aangemaakt toen hij hem ineens weer resetten en ik weer helemaal opnieuw moest beginnen. Weet u daar meer over? En hoe dat eventueel gekomen is?

Ook ben ik helemaal nieuw met Macs dus zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe ik kan zien of hij hem op de ICloud opslaat? En hoe ik dat eventueel kan veranderen?

Alvast bedankt!
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@kaelinbevers Ik heb een screenschot van de opties kunnen vinden die ook door Bluebellflora wordt gebruikt. Ik mag hem van haar ook hier gebruiken. Voor het uitschakelen van je documenten etc. zal je de rood gekaderde/omrande moeten uitvinken. Zoals je het op het screenshot ziet.

De optie: 'optimaliseer Mac opslag', de tweede rood gekaderde optie zal je moeten uitschakelen. 

De inhoud van de twee Electronic Arts mappen kan je samenvoegen maar daarbij moet je wel opletten dan de de inhoud van je spellen niet overschrijft. Zorg er daarbij voor dat de inhoud van de eerste blijft bestaan.

Hopelijk lukt het met deze informatie. Kijk vooral voor oplossingen op de site van Bluebellflora. Zij is daarin echt de expert.

Veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,943 PostsLatest Activity: 2 hours ago