Forum Discussion

LarissaxBeau's avatar
LarissaxBeau
Rising Novice
2 years ago

Sims 4 UI gebugged

Hooiii Ik heb een klein probleempje waar ik nu al een hele tijd tegen aan loop. Dit is dat mijn sims 4 UI volledig is gebugged en ik niet weet hoe ik doet moet en kan oplossen? De game is afgesloten geweest en heb een hele tijd niet gespeeld. Wel alle updates steeds gedraaid. tevens speel ik ook met custom content maar kan me niet voorstellen dat het daardoor komt..?

In de afbeelding is te zien hoe mijn scherm eruit ziet.

6 Replies

• Hey @LarissaxBeau,

Met de laatste update zijn er weer opnieuw een heleboel mods gebroken en ook de custom content heeft er onder te lijden gehad. Aan de schermopname te zien heeft dit duidelijk wel met een gebroken modificatie te maken. Het kan heel goed die van Zerbu zijn of van een andere maker.

Lees voor de zekerheid het artikel: 'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal' 

Hierin geef ik een aantal suggesties voor het geval dat je problemen ondervindt. Als je na het lezen van dit artikel nog vragen hebt, laat dat dan even weten.

• Zoals @Trismagistos zegt. Ik heb het op dit moment niet ondanks al mijn cc en mods die ik heb, maar die van Zerbu heb ik trouwens niet. Ik heb het wel een keer gehad na het uitbrengen van de uitbreiding middelbare school. Ook dat de UI van de menu er net zoals bij jou eruit zag.

• LarissaxBeau's avatar
    LarissaxBeau
    Rising Novice
    2 years ago

Naja ik heb ff goed rondgezocht en ik heb zover ik zie helemaal geen mods van Zebru.. Kan het niet zo zijn dat ik al mijn cc moet verwijderen en dan alles maar opnieuw moet instaleren..? Zal wel enorm balen zijn aangezien ik allemaal cc heb wat ik allemaal sinds 2017 heb gedownload..

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @LarissaxBeau,

Je kunt de 50/50 methode toepassen die ik beschrijf in het artikel: 

'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal'

Je kunt ook gebruikmaken van de better exceptions mod van twistedmexi. Die mod zoekt alle gebroken en in onbruik geraakte mods en cc voor je op. Houd er rekening mee dat ook zijn mods kapot kunnen gaan tijdens patchupdates.

Laat ajb even weten of je daar wat aan hebt (gehad)

• LarissaxBeau's avatar
    LarissaxBeau
    Rising Novice
    2 years ago

hoii ik heb oprecht in de afgelopen aantal dagen al mijn mods nagegeken en mijn cc en heb alles verwijderd en opnieuw gedownload.. Voor mij is op deze manier het spel spelen alles behalve leuk.. Sims 3 valt ook niet op mijn windows 11 laptop te spelen dus heb niet echt veel keus verder..  ik had juist weer zin om sims te gaan spelen maar op deze manier heeft dit spel weinig zin.. Alle mods en cc zijn up to date dus ik zou niet weten wat er nu fout zou kunnen zijn gegaan..

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @LarissaxBeau,

Als de UI van jouw Sims 4 spel toch problemen blijft geven ligt de oorzaak echt in een van de mods die je opnieuw hebt gedownload en geïnstalleerd. 

Je geeft zelf al aan dat je al heel lang mods gebruikt en sommige al dateren van 2017. Juist de oudere mods en cc worden vaak niet meer up to date gehouden. Vaak omdat de makers er geen zin meer in hebben óf gewoon omdat ze door patchupdates zijn ingehaald. 

Je zou eens kunnen kijken of je met de Better Exceptions mod van Twistedmexi kunt achterhalen waar de fouten zitten. Hij houd zijn mod altijd up to date (hooguit een dag of twee na de patchupdate is die van hem ook weer op orde) Volg zijn aanwijzingen en je kunt snel genoeg vinden waar het probleem zit.

Hopelijk heb je daar wat aan.

Je geeft aan dat je De Sims 3 niet kunt spelen op jouw Windows 11 pc. Voor de andere Sims spellen is een apart deel van het forum ingericht:

Als het goed is zou je De Sims 3 gewoon via de EA app op een Windows 11 moeten kunnen spelen. Misschien dat je op de andere forumpagina wel wat oplossingen kunt vinden:

Andere De Sims Games | Forum | EA Answers HQ

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 1 day ago
3,035 Posts