Forum Discussion
Hey @MotherOfAMiracle,
Heel erg bedankt voor jouw DxDiag.txt. Hier kan ik wel wat mee.
Ik zie een paar probleempjes die we hopelijk wel kunnen oplossen maar, ik zeg er gelijk bij dat jouw pc aan de ondergrens van de systeemeisen voor de Sims 4 zit. Die eisen kan je hier lezen: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/
Hoe meer uitbreidingspakketten je hebt en hoe meer cc en mods je gebruikt hoe dichter je bij de aanbevolen eisen moet zitten met jouw pc.
Je maakt gebruik van een Windows home 10 Enterprise editie en die is niet up to date. Kijk of je de nieuwste Windows Update kunt downloaden en installeren: Get the latest Windows update - Microsoft Support
Houd er rekening mee dat de vrije ruimte die je hebt op je C: Drive nu erg krap is.
Free Space: 30.1 GB
Total Space: 227.9 GB
File System: NTFS
Model: SanDisk SDSSDA240G
Voor een goede update heb je soms wel 85 GB nodig (dat is inclusief wisselbestand) Die ruimte heb je nu niet dus kijk of je een deel van je documenten( afbeeldingen, muziek, video's etc.) kan opslaan op een USB-stick of externe harde schijf. Als je dat hebt gedaan dan kan je overwegen om je C: Drive te defragmenteren (dat kan soms erg lang duren en is een echt geduldklusje)
Hopelijk lukt het om die Windows updates te krijgen.
Het probleem van de crashes
Helemaal onderin het Dxdiag.txt bestand zie je heel regelmatig deze fout codes:
P1: TS4_x64.exe
P2: 1.96.365.1030
P3: 63f6f22d
P4: Simulation_x64.dll
P5: 1.200.0.584
P6: 63f6f1b0
P7: c0000005
P8: 000000000053824c
Die geven aan dat je een belangrijk besturingsbestand mist.
ik raad je aan om de te kijken of het kan worden verholpen door alle Microsoft visual C++ onderdelen op nieuw te downloaden en te installeren.
Je kunt die hier vinden.:
https://learn.microsoft.com/nl-NL/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170
Download en installeer eerst de X86 versie en daarna de X64 versie. Je vind die bestanden wat verder op de pagina in de kolomen.
Begin eerst hier eens mee en laat even weten of dat het probleem oplost. Zo niet laat dat dan ook even weten, dan kijken we naar een volgende stap.
Heel veel succes 🤞
@Trismagistos Hoi ja dat klopt inderdaad met die ondergrens maar tot nu toe trok mijn pc het gewoon goed, Zelfs nog tot een paar dagen geleden,Af en toe kon t wel eens wat trager zijn maar niet noemenswaardig.
Ik ga ook even wat meer ruimte creëren is inderdaad ook nodig ! 🙂 .
Ik heb Windows al zo ver geupdate als mogelijk is net nog even gecheckt, Alleen de Windows 11 update is helaas niet mogelijk voor mij.
En dit stukje :
https://learn.microsoft.com/nl-NL/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170
Download en installeer eerst de X86 versie en daarna de X64 versie. Je vind die bestanden wat verder op de pagina in de kolomen.
Heb ik net ook gedaan precies zoals je hebt aangegeven.
En verder zoals in vorige post aangegeven, Bleef de sims binnen 1 min zichzelf afsluiten ondanks dat ik alle mods etc eruit gehaald had.
Een hele nieuwe sims map was dus de oplossing op de een of andere manier..
Wat kan ik na al deze stappen dan het beste doen? De saves erin zetten en de mods en dan kijken wat die doet? Of bijv de saves eruit laten? (Heb ik niet een major probleem mee als die corrupted blijkt te zijn bijv).
Heel erg bedankt voor je reactie 🙂 .
- Trismagistos3 years agoHero
Hey @MotherOfAMiracle,
Als je het probleem hebt opgelost met een volledig nieuwe \Documents\Electronic Arts\De Sims 4- map dan kan het zeker zo zijn dat in jouw laatst opgeslagen save een fout is geslopen. Als je niet gehecht bent aan een opslagbestand dan is de suggestie die @Lotje1981 doet zeker te proberen.
Inmiddels heb je die ook aangeven als oplossing 🙌 dus veel plezier met spelen. 😉
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 2 days ago
- 2 days ago