Forum Discussion

irishier's avatar
5 years ago
Solved

Sims sluit af wanneer ik wil spelen

Sinds een paar dagen doet de sims 4 het niet meer. Ik kan het spel wel gewoon opstarten en kan ook bij de werelden komen, daar is niks aan de hand. Vervolgens klik ik op mijn huishouden en wil ik gaan spelen. Hij laadt dan langer dan normaal, vervolgens krijg ik mijn sims te zien, ik druk op play, mijn sim maakt 1 hoofdbeweging, dan gaat het haperen en dan opeens is het hele spel afgesloten. Ik krijg ook geen foutmelding of zwart scherm ofzo te zien, hij flitst er gewoon uit.

Ik heb via can you run it gecheckt of mijn laptop goed genoeg is en hij voldoet zelfs volledig aan de aanbevelingen. Ik speel de sims ook al een jaar op deze laptop zonder problemen. Ik heb ook nog meer dan genoeg schijfruimte.

Dit heb ik al geprobeerd en had geen nut:

-Sims map hernoemen

-spel repareren

-als administrator opstarten

-origin cash legen

-sims cash legen

-laptop modus inschakelen

-computer opnieuw opstarten

Ik gebruik geen mods of cc. Ik heb nu allemaal van die lastcrash en lastexception bestanden. Als het nut heeft kan ik die hier plakken.

Wat moet ik nu doen?

• Update: Hij doet het weer! Heel raar maar ik ben nu dus begonnen door met een ander huishouden te spelen. Deze deed het en toen ik weer terug ging naar mijn eigen huishouden deed hij het weer. Ik denk dat er dus iets was in mijn eigen huishouden waar hij op vastliep ofzo? Ik zou nog wel graag willen weten hoe dit nou kon en wat ik in het vervolg kan doen. Ik ben namelijk bang dat het weer terugkomt. Hij is de weken voor dit probleem namelijk ook al een paar ik zomaar afgesloten tijdens het spelen, maar dan deed hij het daarna gewoon weer.

6 Replies

• Update: Hij doet het weer! Heel raar maar ik ben nu dus begonnen door met een ander huishouden te spelen. Deze deed het en toen ik weer terug ging naar mijn eigen huishouden deed hij het weer. Ik denk dat er dus iets was in mijn eigen huishouden waar hij op vastliep ofzo? Ik zou nog wel graag willen weten hoe dit nou kon en wat ik in het vervolg kan doen. Ik ben namelijk bang dat het weer terugkomt. Hij is de weken voor dit probleem namelijk ook al een paar ik zomaar afgesloten tijdens het spelen, maar dan deed hij het daarna gewoon weer.

• Waarschijnlijk zat er toch iets dwars in je opgeslagen spel, @irishier. meestal is dat om dat er aangepaste inhoud wordt gebruikt. Met de basisstappen wordt dit dan ook verholpen.
    Naast de Origin cliënt starten als een Administrator, zal je ook de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer" verlagen, overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten, als een bekabelde internetverbinding gebruiken.
    De Sims 4 via de Origin cliënt starten.

Systeemeisen voor De Sims 4 vind je hier: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements Uitbreidingen en aanvullingen hebben weer hun eigen systeemeisen.
    Lees dit helpartikel hoe je een DxDiag rapport kan maken: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Opslaan als tekstbestand en toevoegen bij je reactie.
    Van de testresultaten schermafdrukken maken, opslaan als afbeeldingsbestandstypen en toevoegen als bijlagen bij je reactie.

De laptopmodus is bedoeld voor computer die net over de minimale systeemeisen zitten van De Sims 4. Je zult weinig plezier hebben. Uitbreidingen en aanvullingen zullen niet werken of problemen geven.

Groetjes.
  • irishier's avatar
    irishier
    5 years ago

Ik heb de DxDiag hieronder toegevoegd en 2 van de schermafbeeldingen. Ik kan maar 3 bijlagen per reactie dus ik zal de andere 2 in een volgende reactie zetten. Onnodige software sluiten heb ik nog niet geprobeerd, maar hoe weet ik wat onnodig is? Als ik kijk bij taakbeheer staat er van alles, en bijv. skype snap ik wel dat ik die kan afsluiten, maar er staat ook van alles waarvan ik niet weet wat het is.

• irishier's avatar
    irishier
    5 years ago

Hier de andere 2 schermafbeeldingen.

• Ondervind je dan nog problemen met het starten of tijdens het spelen van De Sims 4, @irishier?
    Start De Sims 4 weer, nadat je alle aangepaste inhoud ("modificaties") hebt verwijderd en De Sims 4 hebt gerepareerd? De Sims 4 schoon starten en via de Origin cliënt. Met een nieuwe of standaard Sim / huishouden gaan testen.

Alleen je DxDiag informatie opgeslagen als een tekstbestand is nodig.
    Je kan het stuurprogramma van je videokaart bijwerken. Zie hiervoor de Windows Update, de website van de fabrikant van hardware, of de website van de fabrikant van je laptop.
    Laptop hardware geeft mindere prestaties dan die van een normale desktop PC.
    Indien je laptop net over de systeemeisen zit, kan je problemen ondervinden met het spelen van het basisspel. Je kan proberen de grafische spelopties verlagen en de beeldschermresolutie verlagen. De Sims 4 starten in venstermodus. De Sims 4 starten in laptopmodus.
    Voor het spelen van uitbreidingen en aanvullingen dient jouw laptop te voldoet aan hun gestelde systeemeisen als de aanbevolen systeemeisen van De Sims 4.
    Ook kan je beter alle overige en onnodige apparaten losmaken en uitzetten. Heb je soms hardware overgeklokt, dan dien je de standaardwaarde van hun fabrikanten terug te zetten.
    Als je verder niet over een andere videokaart beschikt dan de ingebouwd, zal je zwakker processor het misschien niet kunnen bijhouden.

Mocht De Sims 4 vaak vastlopen, langzaam worden, zichzelf afsluit, of niet meer reageren, dan kan er nog software draaien, die voor hinder zorgen. Je dient deze allemaal af te sluiten. Op deze manier worden er meer systeembronnen vrijgemaakt.
    Mocht je problemen ervaren tijdens het downloaden en installeren, dan kunnen bepaalde beveiligingssoftware onbedoeld voor hinder zorgen. Zijn de Origin cliënt en de spellen van Origin toegevoegd aan de witte lijst van beveiligingssoftware?
    Je hebt de Origin cliënt nodig voor het gebruik van De Sims 4. Maar zo iets als een webbrowser, e-mailprogramma, spel of tekstverwerkingsprogramma weer niet. Ook programma's die gebruikmaken van lagen kunnen zorgen voor storingen.
    Ook kan het dan helpen door Windows schoon laten opstarten: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago
    @irishier Als je lang achtereen speelt zonder dat je je spel tussendoor opslaat, loop je het risico dat zoiets opnieuw gebeurt.
    Ik raad je aan om je spelvoortgang zeker even ieder kwartier op te slaan. Op die manier weet je ook zeker dat je het cachegeheugen van je computer of laptop niet overbelast.
    Zelf met een hele krachtige computer loop je het risico dat je spel ineens vastloopt.
    Hopelijk heb je er wat aan.
    Veel plezier met spelen 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 13 hours ago