Forum Discussion

Radioalexz's avatar
4 years ago

Spellen willen niet gestart worden op windows 11 ik heb de oplossing

ed35e0ea:29f00e76:00000000:18a1dd51

Deze foutcode kwam er onder andere ook in voor 

Windows 11 heeft zijn virusscanner iets te pittig afgesteld  ik ging naar de instellingen en zette alles van de virusscanner uit waarna de sims 4

Battlefield hardline opstarten zonder fout code 

Alleen bij de Battlefield werd ik gekickt vanwege de Punkbuster na deze te hebben geïnstalleerd werkte Battlefield hardline ook weer 

Zelfde geld bij de andere Battlefields 

Mijn tip is wil je spel in Windows 11 niet starten zet dan is je virusscanner volledig uit 

Bij mij hielp het 

Groeten radio alexz 

4 Replies

• Windows 11 wordt niet ondersteund door deze spellen als Origin zelf, @Radioalexz. Dat betekent dat deze spellen niet daarmee te gebruiken zijn.
    Zo lang, kan je beter Windows 10 gebruiken hiervoor.
    Er zullen mogelijk er 1 of meer updates benodigd zijn.

Beveiligingssoftware is een algemene gever van problemen. Je dient overige en onnodige geopend (achtergrond)programma's altijd eigenlijk volledig af te sluiten.
    Namelijk het is bekend dat zij de spellen en de Origin cliënt kunnen tegenwerken, de locaties niet bereikbaar maken en je niet de rechten geven om de software laten draaien.
    Wanneer het tijdelijk uitschakelen van je beveiligingssoftware het probleem al een verbetering geeft, dan zal je de instellingen moeten nakijken.
    In andere gevallen zal je de beveiligingssoftware volledig moeten verwijderen.
    Raadpleeg de (online) documentatie van je beveiligingssoftware.
    Indien je hiermee nog steeds er niet uitkomt, dan zal je contact moeten gaan opnemen met hun ondersteuning, want daarvoor zijn ze.

Groetjes.
  • EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    Hey @Radioalexz,

Dankjewel voor je bezoekje aan het forum.

Het uitzetten van je virusscanner is nooit aan te raden (vooral niet als Windows Defender je volledige en enigste scanner is), daarom kan dit helaas niet als oplossing worden gezien.

Helaas ondersteunen geen enkele EA programma's (EA App of Origin) en geen enkele EA games op dit moment officieel Windows 11. Vandaar dat je ook vaker tegen problemen aanloopt dan dat je dat zou doen op Windows 10.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Radioalexz en @EA_Leeuw 

Ik heb gisteren op één van mijn pc's Windows 11 geïnstalleerd! Deze zelfbouw pc is uitgerust met 

ASUS Rog strix b450-f gaming moederbord;

AMD Ryzen 5 360 wraith 3600 am4 box processor;

ASUS 4gb d5 GTX 1050 ti strix gaming grafische kaart en

Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen. 

en had een 'gewone' Windows 10 home versie.

Ik maak op deze pc wel gebruik van de EA desktop App en had Origin als tweede start mogelijkheid voor de EA spellen. Ik heb geen problemen opgemerkt bij het gebruik van De Sims 4. Voor het moederbord moest ik wel een aparte grid-applicatie installeren. Het is dus zeker belangrijk om het moederbord van je pc op de juiste manier voor te bereiden op de installatie van Windows 11. Het is verstandig dat je dit alleen doet als je ook voldoende kennis hebt van computers, BIOS, hardware-instellingen en als weet hoe je eventuele problemen moet oplossen. 

Het advies is dus om bij Windows 11 even alleen gebruik te maken van de EA-Desktop-app.

Als je dus een beetje verstand van computers, hardware-instellingen hebt, kan je misschien wel proberen om over te schakelen naar Windows 11. Inmiddels heb ik wat ervaring opgebouwd om eventuele problemen die je als speler daarbij tegen kunt komen te helpen oplossen.

In alle andere situaties is mijn advies om voorlopig nog niet over te schakelen en gewoon te blijven spelen met het Window 10 besturingssysteem.

Veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,946 PostsLatest Activity: 2 hours ago