Forum Discussion

Wezzy-K's avatar
4 years ago
Solved

Video Station werkt niet meer

Mijn sims kunnen het video station niet gebruiken al plaats ik het buiten zonder muren, er komt een icoontje met 2 voetstappen en een kruis tevoorschijn. Ik heb de game opnieuw geinstalleerd, de files gerepareerd een validatie uitgevoerd. niets blijkt te helpen. Iemand nog een idee?

• @Wezzy-K 

Dank je voor de screenshots! Gelijk valt op dat je geen stoel hebt geplaatst bij het video station. De reden dat jouw Sims er niet mee aan de slag kunnen, ligt aan het ontbreken van een stoel. 

Als je een bureau- of eerkamerstoel er bij zet, los je dit probleem alvast op. Kijk gelijk ook even in de bouw modus daar zie je uitvoeringen van het video station mét stoel.

Misschien kun je  wat uitbreidingen voor het video station kopen en kijk of je wat kunt opwaarderen/verbeteren. Je krijgt dan ook betere video's die je kunt bewerken. Test dat maar eens uit. Let op dat je die video's zelf niet kunt bekijken.

Laat ajb ook nog even weten of je na het verwijderen van het localthumbcache.package bestand nog last hebt van die snel opeenvolgende verjaardagen.

Veel plezier met spelen. 😉

8 Replies

• Werkte dit eerst dan wel, @Wezzy-K.
    Controleer of toch niks in de weg zit, dit kunnen meubels zijn, meuren of andere voorwerpen.
    Met een andere Sim of huishouden testen. De kamer of woning eens verbouwen.
    Gebruik een andere kamer, woning en kavel, werkt het dan wel weer?

Zorg dat je alle aangepaste inhoud hebt verwijderd.
    De map van De Sims 4 hernoemen, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat.
    Hierna de cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt. Rechtsklik op de speltegel van De Sims 4 in je spelbibliotheek en daarna "Repareren" kiezen. Is nou De Sims 4 ook bijgewerkt?
    Aansluitend De Sims 4 schoon starten. Spellen van Origin start je via de Origin cliënt en niet langer via hun eigen snelkoppeling op je Bureaublad.
    Met een nieuw gemaakte Sim of huishouden weer gaan testen of het probleem er nog steeds is of toch verlopen is.

Reparatie van een spel zal sneller gaan, dan deze opnieuw moeten installeren.

Groetjes.
  • Wezzy-K's avatar
    Wezzy-K
    4 years ago
    @RealSimmor0 Dit heb ik allemaal al geprobeerd. Ik heb ook een ander huishouden op een lege kavel geplaatst maar het probleem blijft. Ik gebruik geen cheats waarmee je objecten op elkaar en in elkaar kunt plaatsen. De vakjes worden ook rood als een object de toegang blokkeerd. Ik heb het spel via Origin gestart en vervolgens een kans gegeven in EA App om te kijken of dit verschil gaf, helaas blijft het probleem zich voor doen. Ik snap er geen zak van. Ook de twee peuters die ik in het huishouden heb hebben om de 24 uur verjaardag, dat is ook vrij vreemd en ik denk dat er iets serieus mis is met de game. Dit is gekomen na de laatste update. Is er een manier om Saves in de cloud te back-uppen en een fresh install te doen om te zien of dit wat oplost? Want ik heb het idee dat de laatste sim update mijn spel behoorlijk kapot heeft gemaakt.
  • Met een standaard Sim of huishouden testen, @Wezzy-K. Gebruik ook eens een standaard woning of kavel.

Via een nieuw gemaakte Windows gebruikersaccount kan je het nog eens proberen.

De spelvoortgang en instellingen voor de spellen van EA dienen lokaal worden opgeslagen, anders geeft dit problemen. Zoals ontbrekende spelvoortgang die je eerder toch hebt opgeslagen.
    Standaardlocatie hiervoor is in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4", als je met de normale versie en in het Nederlands speelt.
    Als je De Sims 4 in een andere taal speelt of "De Sims 4 Legacy Editie", dan zal hier diens map hier ook staan, in een andere naam.

Omdat het EA Desktop programma nog in de testperiode zit, kunnen er nog problemen verschijnen.

Het gebruik van cheat codes en/of inhoud van de Galerij en/of aangepaste inhoud kunnen voor problemen zorgen.
    Zeker na installatie van een nieuwe spelversie en/of aanvullende inhoud, zullen er meestal dan problemen verschijnen.

De Sims 4 opnieuw installeren heeft minder zin, dan deze te repareren via de Origin cliënt, maar het is te proberen.
    Vergeet niet om eerst dan een reservekopie te maken, dit kan je door de gehele map "Electronic Arts" in je Documenten te kopiëren naar een USB opslagmedium. Die je daarna juist ontkoppelt en veilig ergens bewaard.
    Alleen dan eens het basisspel opnieuw gaan installeren en downloaden. Test dan weer met een nieuw aangemaakte Sim of huishouden, als je De Sims 4 schoon hebt gestart.

Met een andere PC kan je proberen, waar je ook De Sims 4 kan spelen, of je daar dezelfde problemen hebt. Liefst een PC waar De Sims 4 nog niet eerder op is geïnstalleerd.
    Heb je dit ook met een nieuwe Sim of huishouden daar?
    Zo niet, dan met de nieuw aangemaakte Sim of huishouden gaan testen, in een standaard woning of op een standaard kavel.

Mocht het inderdaad zo zijn, dat met de nieuwe spelversie weer (andere) problemen verschijnen, zal je moeten wachten tot hiervoor een oplossing komt.
    Het is mogelijk dat je wel verder kan spelen met de nieuwe of andere Sim of huishouden, woning of kavel.
    Tevens kunnen andere spelers dezelfde of andere problemen melden.

Groetjes.
  • Hey @Wezzy-K,

Wat vervelend om te horen dat je een probleem hebt met het video station en dat je ook na reparatie er een probleem mee blijft houden. Om een beter beeld te krijgen van dat probleem zou ik het wel handig vinden om de situatie eens beter te bekijken. Kan je een of meer schermopnames (screenshots) toevoegen van jouw video station?  Die kan je toevoegen door te kiezen voor beantwoorden (dus niet voor snel antwoord) en dan bij de paperclip te klikken op bestand kiezen. Je krijgt dan de mogelijkheid om in jouw computer te zoeken naar de schermopnames die je wilt bijvoegen.

Het kan zijn dat er ergens in jouw save of in de localthumbcache.package een probleem is ontstaan. Ook de situatie met de verjaardag van jouw peuters zou daarmee te maken kunnen hebben.

Heb je ook het bestand localthumbcache.package als eens verwijderd uit de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. Zodra je het spel opnieuw start maakt De Sims 4 een nieuwe 'schone' versie aan. Het is dan wel belangrijk dat je eventuele aangepaste inhoud zoals: custom content en (script)modificaties tijdelijk hebt verwijderd. Je kunt eenvoudig de map Mods even op je bureaublad plaatsen. Test daarna je spel en kijk of het probleem met de peuters en het video station nog aanwezig is. Als het probleem niet meer voorkomt dan zal je de inhoud van de map Mods moeten testen. Als je daar hulp bij nodig hebt, laat het even weten.

Geef voor de zekerheid bij je volgende reactie ook even de specificaties van jouw computer weer. Soms kunnen we op basis daarvan ook andere suggesties doen.

Alvast bedankt voor je volgende reactie met een paar screenshots. 🖼🖼

• Wezzy-K's avatar
    Wezzy-K
    4 years ago

Ik ga nu de localthumb.package  optie uitproberen.

Ik heb een Intel I7 met 64GB DDR4 en 8GB Vram. Dus dat zal het probleem niet zijn. Er draaien zwaardere games dan The Sims op mijn systeem.

Het verwijderen en opnieuw aanmaken van Localthumb heeft niet geholpen.

• @Wezzy-K 

Dank je voor de screenshots! Gelijk valt op dat je geen stoel hebt geplaatst bij het video station. De reden dat jouw Sims er niet mee aan de slag kunnen, ligt aan het ontbreken van een stoel. 

Als je een bureau- of eerkamerstoel er bij zet, los je dit probleem alvast op. Kijk gelijk ook even in de bouw modus daar zie je uitvoeringen van het video station mét stoel.

Misschien kun je  wat uitbreidingen voor het video station kopen en kijk of je wat kunt opwaarderen/verbeteren. Je krijgt dan ook betere video's die je kunt bewerken. Test dat maar eens uit. Let op dat je die video's zelf niet kunt bekijken.

Laat ajb ook nog even weten of je na het verwijderen van het localthumbcache.package bestand nog last hebt van die snel opeenvolgende verjaardagen.

Veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,940 PostsLatest Activity: 3 hours ago