Forum Discussion

Fragaria_ananasa's avatar
Fragaria_ananasa
Rising Traveler
2 years ago

Wrong number of livestock upgrade parts for lifestock autofeeder for chickencoop

Game: The Sims 4

Expansions:

1. Cottage living
  2. Eco lifestyle
  3. Outdoor living
  4. Knifty knitting
  5. Laundry day
  6. Desert deluxe

Platform: playstation 4

Update: the latest

Occurrence: at least with the latest and the patch before that one.

Game language: Dutch

I wanted to upgrade my chicken coop and barn from cottage living with an livestock autofeeder. When you go to the action, the description says that you need 3 livestock upgrade parts to do it. Although I have 4 in my pocket, the action remains greyed out, suggesting I did not have the right number. I checked the internet if I required something else, like technical skills or so, and according to the information there, you actually need 6 parts for the upgrade.

I am still working on acquiring 2 more parts, but it seems that there is at least a (translational) mistake (I play the game in Dutch and therefore I do not know how it looks like in English) in the description with the number of required livestock upgrade parts. 

5 Replies

• Welkom op de Nederlandstalige forumpagina van AHQ, @Fragaria_ananasa,

Even een snelle vertaling van jouw post:

Spel: De Sims 4

Uitbreidingen:

1. Cottage wonen
    2. Eco-levensstijl
    3. Buitenleven
    4. Knifty breien
    5. Wasdag
    6. Woestijn deluxe

Platform: Playstation 4

Update: de laatste

Speleditie: in ieder geval met de nieuwste en de patch daarvoor.

Speltaal: Nederlands

Ik wilde mijn kippenhok en schuur upgraden van Landelijk Leven met een auto-voeder. Wanneer je naar de actie gaat, zegt de beschrijving dat je 3 vee-upgrade-onderdelen nodig hebt om het te doen. Hoewel ik er 4 op zak heb, blijft de actie grijs, wat suggereert dat ik niet het juiste nummer had. Ik heb op internet gekeken of ik iets anders nodig had, zoals technische vaardigheden of zo, en volgens de informatie daar heb je eigenlijk 6 onderdelen nodig voor de upgrade.

Ik ben nog bezig met het aanschaffen van nog 2 onderdelen, maar het lijkt erop dat er in ieder geval een (vertaal)fout (ik speel het spel in het Nederlands en dus weet ik niet hoe het er in het Engels uitziet) in de beschrijving zit met het aantal benodigde vee-upgrade onderdelen.

Ik begrijp dat je inmiddels meer informatie hebt gezocht en een vertaalfout in de PS 4 versie hebt ontdekt.

Kijk ook nog eens even op de Site van @Simmie99 Sims 4 Gids over landelijk Leven - MOONSHINESIM

Daarin geeft ze heel veel informatie over allerlei Sims 4 aangelegenheden.

Ik zal @EA_QueenBee even taggen zodat ze deze vertaalfout kan doorgeven aan het Sims Team. 

• Fragaria_ananasa's avatar
    Fragaria_ananasa
    Rising Traveler
    2 years ago

Sorry, voor het schrijven in het engels. Van te voren zat ik te worstelen met de website dat het me niet duidelijk was bij welke versie ik zat.

Ik weet dat er een tread is voor vertalingsfouten, daar heb ik gisteren ook gepost over vertalings fouten die de taartenwedstrijd verwarrend maken (zowel "pie" als "cake" zijn vertaald met "taart", waardoor je perongeluk taarten kunt bakken die niet ingeleverd kunnen worden en er 2 chocolade taarten in de lijst staan. Dat is erg lastig als je opdrachten doet voor de NPCs, evenals het bosbes probleem). Maar in dit geval wist ik niet of het echt een bug was of gewoon een vertaling was.

Wat me trouwens ook is opgevallen - ik weet niet of dit de bedoeling is - maar als ik op de lama/ koeienstal klik, zie ik tegenwoordig ook de optie "voeren met prairiegras". Zo ver ik weet is prairie gras een nieuwe optie van "paardenboerderij".

Aangezien ik deze uitbreiding niet bezit, begrijp ik niet zo goed waarom deze comando - hoewel onbeschikbaar gemaakt omdat mijn sims het natuurlijk niet in hun inventaris hebben - voor mij zichtbaar is.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Geen probleem hoor, @Fragaria_ananasa!

Hier helpen spelers elkaar in het Nederlands/Vlaams. Dat is wel zo gemakkelijk. 

Je kunt voor de zekerheid altijd even controleren of je de juiste taalinstellingen ziet. Links boven zie je:

Via het pijltje in het groene kader kan je naar de verschillende taalversies in het AHQ forum springen.

Dan nog even over het voeren met prairiegras. de mini geiten en -schapen kunnen ook worden gevoerd met prairiegras en ik begreep dat je deze ook kunt huisvesten in de koeien/lamastal. (Dat laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd) Ik vermoed dat dat een van de redenen is waarop je die optie ook ziet bij de koeien/lamastal. Dat zal, denk ik, de reden zijn dat je de optie wel ziet maar in grijs.

Als je dat absoluut wilt, kan ik dat nog wel eens onderzoeken. 

• Fragaria_ananasa's avatar
    Fragaria_ananasa
    Rising Traveler
    2 years ago

Wat ik bedoelde, is dat ik het vreemd vind dat ik het kan zien, omdat ik de uitbreiding paardenboerderij niet heb. Ik kan dus ook niet aan geiten, schapen of prairiegras komen.

Dit comando moet er dus ingestopt zijn via een patch van landelijk leven i.p.v. paardenboerderij, denk ik. Ik weet niet of dit helemaal de bedoeling is/was. En of het dus wel zichtbaar moet zijn als je wel landelijk leven, maar niet paardenboerderij hebt.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @Fragaria_ananasa,

Ik denk dat er sprake is van een misverstand. Uit je eerdere post begreep ik dat je het uitbreidingspakket Landelijk Leven (Cottage Living) hebt.

Het voeren van prairiegras is door de makers ook gekoppeld aan de Lama/koeienstal in landelijkleven omdat je hierin de geiten en schapen kunt huisvesten. Omdat jij dat uitbreidingspakket (Landelijk Leven) wél hebt zie je dus ook in grijs de optie prairiegras voeren. Zelfs als je het pakket Paardenboerderij niet hebt.

Het is echter wel de moeite waard om het even door te geven aan het Sims Team.

Dus @EA_QueenBee, bij deze!

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,941 PostsLatest Activity: 56 minutes ago