Forum Discussion

kaasventilator's avatar
4 years ago

Mijn zoon kan Star Wars Battlefront II niet online spelen (foutcode 524)

Heb voor mijn zoon een wereldwijd bruikbare versie van deze game gekocht (via cdkeys.com).

Stand-alone spelen werkt prima, maar als hij online wil spelen krijgt hij een foutmelding met daarin de code 524. Wat kan ik doen zodat hij deze game ook online kan spelen?

7 Replies

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    4 years ago
    Hey @kaasventilator,

Sorry om te horen dat hij tegen deze foutmelding aan loopt. Speelt jouw zoon toevallig op een minderjarig account? Helaas hebben minderjarige accounts geen toegang tot online functies totdat zij de benodigde leeftijd bereiken.

- EA_Neil
  • Dank voor je reactie EA_Neil!

Geen idee, hoe kan ik dat controleren? En vanaf welke leeftijd zou hij dan wel toegang kunnen krijgen tot online functies? En zou ik als ouder hem hiervoor desondanks toestemming kunnen geven?

Online kunnen spelen was voor hem juist de meest belangrijke reden om dit spel te willen hebben, aangezien hij dit met alle andere games die hij speelt (inclusief games die ook voor 16 jaar zijn, zoals bijvoorbeeld Apex Legends) gewoon kan doen.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago

@kaasventilator,

Vaak is dit te controleren door te kijken of hij op bijvoorbeeld www.origin.com en/of www.ea.com in kan loggen. Minderjarige EA accounts kunnen dit namelijk niet omdat er geen email aan gekoppeld staat. Als het gaat om online kunnen is dit voor België 13 en 16 voor Nederland. 

Link naar ons artikel

Qua toegang verlenen is dit erg titel afhankelijk zoals je bij Apex merkt maar is dit geloof ik niet iets wat voor Star Wars Battlefront II verleend kan worden zolang het EA account zelf minderjarig is. Mocht je het gevoel hebben dat de geboortedatum fout staat kun je ons ook altijd contacteren via de Nederandse chat.

Dit kun je op de volgende manier doen:

1. Ga naar help.ea.com
    2. Log in met jouw account maar het is niet verplicht, je kunt ook contact zoeken zonder je aan te melden
    3. Druk op neem contact met ons op
    4. Kies bijvoorbeeld Origin > PC > Mijn account beheren > Accountgegevens beheren
    5. Kies contact opties en dan chat

Mocht je buiten de werktijden contact proberen op te nemen met ons kun je ons uiteraard ook via de Engelse chat bereiken of via social media (EA Help op Twitter en Facebook).

- EA_Neil

• Als ik kijk welk EA-account gekoppeld is aan zijn Gamertag (lees: het outlook.com e-mailadres dat gekoppeld is aan deze Gamertag), dan is dat dit kaasventilator-account. Ik kan ook inloggen op EA/Origin en kan daar ook zien dat daar dit outlook.com e-mailadres in staat.

In het EA-profiel heb ik zijn leeftijd op 18 gezet, om te kijken of het probleem met online spelen dan opgelost zou zijn (leeftijdsgrens op Xbox heb ik nog steeds op 16 jaar staan), maar dat lijkt allemaal niets uit te maken.

Enig idee hoe ik dit probleem fatsoenlijk kan oplossen? Moet ik het kaasventilator EA-account loskoppelen van zijn Gamertag (wel een poging hiertoe gedaan, maar kon door de bomen het bos niet vinden) en een nieuw EA-account aanmaken?

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago

@kaasventilator,

Sorry voor de late reactie, ik was helaas op vakantie maar ben weer helemaal terug. Het account waar je hier mee op het forum post is niet het account waar hij op het moment onder speelt. Ik heb het gevoel dat dit een ander account is die onder een andere leeftijd staat. Het email op het Xbox account kan anders zijn dan die op het EA account.

Mocht het account een foutieve leeftijd hebben dan kun je het beste onze helpdesk contacteren om dit aan te laten passen maar houdt in de gaten dat dit alleen mogelijk is als hij ook werkelijk minimaal 16 is.

Dit kun je op de volgende manier doen:

1. Ga naar help.ea.com
    2. Je hoeft je niet aan te melden om contact te zoeken maar het mag natuurlijk wel
    3. Druk op neem contact met ons op
    4. Kies Origin > PC > Mijn account beheren > Accountgegevens beheren
    5. Kies contact opties en dan chat

Mocht je buiten de werktijden contact proberen op te nemen met ons kun je ons uiteraard ook via de Engelse chat bereiken of via social media (EA Help op Twitter en Facebook).

- EA_Neil

• Geen probleem hoor, was zelf ook niet echt heel snel in mijn reactie.

Kunnen jullie zien volgens welk account hij wel speelt? Heb alle apps en services waarmee zijn X-box account verbonden was (via zijn gekoppelde outlook.com-account) verwijderd, dus als het goed is zou er nu geen EA-account meer moeten zijn waaronder hij op zijn Xbox speelt.

Hopelijk komen we zo dichterbij het oplossen van dit probleem.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago
    @kaasventilator,

Zover ik weet kun je dit EA account niet zelf ontkoppelen via de Xbox en/of het minderjarige account en zal dat alleen via ons mogelijk zijn door ons te contacteren. In principe is het niet mogelijk, mocht hij inderdaad minderjarig zijn, om dit spel online te spelen ben ik bang. Mocht de leeftijd fout staan kun je ons via de Nederlandse chat bereiken maar ik kan dit helaas niet inzien of aanpassen voor je via het forum.

- EA_Neil

About Star Wars Spel Discussie

Praat met de community over de STAR WARS™-games van EA.255 PostsLatest Activity: 14 days ago