Forum Discussion

Re: huisgenoten, zonder dat die in huishouden zitten

Hey @mktmouton,

@Lotje1981 heeft hier in dit topic de oplossing voor aangedragen: Opgelost: huisgenoten, zonder dat die in huishouden zitten - Answer HQ (ea.com)

Je kunt dus een advertentie plaatsen via de telefoon of via de computer van jouw Sim(s). Je moet wel een bed voor je huisgenoot hebben. Dus voldoende bedden en je huishouden mag niet meer dan 7 Sims bevatten (dat is inclusief eventuele honden en katten). 

Maar je kan ook een willekeurige Sim met wie je een vriendschappelijke relatie hebt (minimaal vrienden dus) vragen om huisgeno(o)t(e) te worden. Je kunt deze Sim niet besturen en houd er rekening mee dat sommige huisgenoten niet altijd even goed passen in je huis. 👿

Veel plezier met spelen. 😉

3 Replies

• mktmouton's avatar
    mktmouton
    3 years ago
    @Trismagistos Dus ik kan geen huisgenoten hebben zonderen toe te voegen aan mij huishouden omdat ik de juiste uitbreiding niet heb to Toch bedankt
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @mktmouton 

Ik heb het nog eens opgezocht en getest.

Het klopt dat je dit soort huisgenoten alleen kunt vragen als je ook UniversiteitsStudentenleven (Discover University) heb aangeschaft! Huisgenoten komen vooral voor in studentenwoningen en kavels op voorwaarde dat er voldoende bedden zijn, maar Sims kunnen ook hun huizen of appartementen [Stedelijk en Ecologisch Leven] verhuren aan huisgenoten door een advertentie op hun computer of telefoon te plaatsen.

Als je geen extra bedden hebt op de kavel dan is de optie om een advertentie te plaatsen grijs. Je kunt maximaal tien Sims laten leven op een kavel. Twee huisgenoten + de maximaal 8 van het speelbare huishouden. Maar je kunt een wel schuiven in deze aantallen. Zo kan je ook kiezen voor één speelbare Sim en negen huisgenoten.

Als jouw Sim een advertentie voor huisgenoten heeft geplaatst, komen mogelijke kandidaten de hele dag langs. Jouw Sim kan ze dan leren kennen voordat hij/zij de kandidaten als huisgenoten accepteert of afwijst. Als alle bedden op de kavel vol zijn dan verdwijnt de advertentie automatisch. Je kan de advertentie ook zelf verwijderen (computer of telefoon)

Huisgenoten zijn NPC’s en zijn volledig autonoom. Je kunt ze dus niet besturen.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,912 PostsLatest Activity: 7 days ago